کد خبر : 27521
تاریخ انتشار : دوشنبه 13 اردیبهشت 1400 - 7:07
-

محمد باقر عباسی

سفر قلب با جت؛ نوجوان ۱۴ ساله شهر شرافت که جان کودک ۸ ساله تهرانی را نجات داد

سفر قلب با جت؛ نوجوان ۱۴ ساله شهر شرافت که جان کودک ۸ ساله تهرانی را نجات داد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز : صبح یکشنبه در بیمارستان گلستان اهواز با رضایت خانواده فداکار خوزستانی اعضا بدن نوجوان عزیز ۱۴ ساله ای که متاسفانه در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود شامل دو کلیه و کبد به بیماران نیازمند اهدا شد. فرهاد ابول نژادیان ، اظهار داشت : امروز در بیمارستان گلستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز : صبح یکشنبه در بیمارستان گلستان اهواز با رضایت خانواده فداکار خوزستانی اعضا بدن نوجوان عزیز ۱۴ ساله ای که متاسفانه در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود شامل دو کلیه و کبد به بیماران نیازمند اهدا شد.
فرهاد ابول نژادیان ، اظهار داشت : امروز در بیمارستان گلستان اهواز با رضایت خانواده فداکار خوزستانی اعضا بدن نوجوان عزیز ۱۴ ساله ای که متاسفانه در سانحه رانندگی دچار مرگ مغزی شده بود شامل دو کلیه و کبد به بیماران نیازمند اهدا شد . قلب این نوجوان عزیزمان نیز با توجه به حضور فرد گیرنده در شهر تهران، برای پیوند به کودک ۸ ساله ای توسط جت به تهران منتقل شد و خوشبختانه عملیات پیوند قلب اهدایی با موفقیت انجام شد.

وی افزود با همکاری تیم های پیوند و واحدهای فراهم آوری اعضا دانشگاه های علوم پزشکی اهواز و ایران، فرد گیرنده و دهنده قلب شناسایی و با کمک سازمان اورژانس کشور و هوانیروز عضو پیوندی به تهران انتقال داده شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: کبد این نوجوان عزیزمان نیز در اهواز به یک خانم ۵۵ ساله و دو کلیه به بیماران ٢٩ و ٣٩ ساله نیازمند پیوند زده شد تا فقط در یک‌ روز جان ۴ هموطن نجات پیدا کند

وی بیان کرد:اهدای عضو فرهنگی نیکو و شایسته است که میتواند جان بسیاری از بیماران نجات دهد، به همین دلیل یکی از استراتژی های اصلی ما گسترش این فرهنگ خیرخواهانه و توسعه امکانات و زیرساخت های انجام این کار است .

وی تصریح کرد: در سال جدید با وجود وضعیت کرونا اما با تلاش های صورت گرفته تاکنون در طی یک ماه و نیم تعداد پنج اهدا صورت گرفته و جان ۱۳ نفر با فداکاری و ایثار خانواده ها نجات پیدا کرده است که خبر خوبی است و امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.