کد خبر : 27262
تاریخ انتشار : دوشنبه 30 فروردین 1400 - 11:29
-

شط پرس

سرانجام با پیگیری های مستمر رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، دکتر سید کریم حسینی؛ موافقت نامه مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی در خصوص مرمت و احیای بافت تاریخی اهواز امضا می شود

سرانجام با پیگیری های مستمر رئیس مجمع نمایندگان خوزستان، دکتر سید کریم حسینی؛ موافقت نامه مشترک بین شهرداری و میراث فرهنگی در خصوص مرمت و احیای بافت تاریخی اهواز امضا می شود

شبکه خبری خوزستان به نقل از شط پرس؛ امضای موافقت نامه های اصولی به منظور گشایش همکاری چندجانبه برای تقویت و مرمت بناها و محوطه های تاریخی اهواز هدف بازدید امروز شهردار، اعضای شورای شهر و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از بافت تاریخی اهواز قدیم بود. به مناسبت روز جهانی

شبکه خبری خوزستان به نقل از شط پرس؛ امضای موافقت نامه های اصولی به منظور گشایش همکاری چندجانبه برای تقویت و مرمت بناها و محوطه های تاریخی اهواز هدف بازدید امروز شهردار، اعضای شورای شهر و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از بافت تاریخی اهواز قدیم بود.

به مناسبت روز جهانی ابنیه و بافت های تاریخی امروز شهردار اهواز، اعضای شورای شهر و مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان از بافت تاریخی اهواز قدیم بازدید کردند.
به گزارش شط پرس، این بازدید در راستای شناخت و زمینه سازی لازم جهت تبادل موافقت نامه های لازم برای تقویت و بهسازی، مرمت بناها و بافت های تاریخی، جذب گردشگر و توانمند سازی اهواز قدیم صورت می گیرد.

ابراهیم نوشادی شهردار اهواز مرمت و بازسازی ابنیه و محوطه های تاریخی را دغدغه شهردار و اعضای شورا دانست و افزود: در کنار میراث فرهنگی با تبادل موافقت نامه به صورت جدی و فعال شهرداری وارد بحث مکان های تاریخی و دیدنی اهواز می شود.

محمد نبهان فعال فرهنگی – اجتماعی با بیان این که بافت تاریخی و ارزشمند اهواز قدیم، باب التشیع ایران به عنوان درگاه ورود تشیع و اقامت گاه اولیه امام رضا علیه السلام تحت عنوان مهم ترین سند تشیع ایران به شهادت فرمایشات رهبر انقلاب، غیر قابل اغماض است افزود: حفظ و مرمت قدیمی ترین مسجد اهواز، مسجد شیخ نبهان (اول) کعبی العامری متعلق به اواخر قرن ۱۱ هجری قمری و حرم مطهر علی بن مهزیار اهوازی می تواند به عنوان سمبل مهمی در کنار نماد مقاوت ۸ ساله دفاع مقدس مزین شود.
او در ادامه گفت: با حمایت های کلان ملی و تغییر زاویه نگاه با اتکا به صنعت توریسم می توان این بافت تاریخی ارزشمند را به موتور های محرکه اقتصادی در جنوب کشور مبدل کرد.
وی ضمن تشکر ویژه از رئیس مجمع نمایندگان استان خوزستان، سید کریم حسینی بابت شروع اقدامات جدی و عملی جهت حفظ این بافت ارزشمند ملی و نماد تشیع از تلاش های  ابراهیم نوشادی شهردار اهواز و شیخ جاسم موسی پور رئیس کمیسون فرهنگی شورا و نیز مدیر کل سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خوزستان تشکر کرد و افزود: المان های مهم تاریخی چون قصر و قلعه شیخ نبهان اول، خانه اسکندر عامری کارگردان هالی وودی و دستیار جان فورد، اولین حسینیه اهواز، بیت الشیوخ، کوچه های تاریخی شارع الشیوخ، شارع الشط و اولین بازار طلا فروشی اهواز، شارع الصابئین، دو بازار تاریخی سوق الاهواز و سوق العریان و ده ها المان تاریخی دیگر.. از جمله مکان های تاریخی و ارزشمند اهواز قدیم به شمار می روند که نیازمند توجه ویژه مسئولین اند تا دستخوش تخریب نشوند.

 

 

سید حکمت موسوی مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان نیز گفت: به منظور استفاده از ظرفیت بافت تاریخی اهواز در جذب گردشگر و ایجاد شغل و به منظور مشارکت شهرداری و شورای شهر در مرمت و احیای ابنیه ها و محوطه های تاریخی امروز بازدید کاملی از مناطق و مکان های تاریخی این شهر داشتیم.

شیخ جاسم موسی پور با بیان این مطلب که حفظ و توجه ویژه و احیای بافت تاریخی اهواز، باب التشیع ایران یک تکلیف دینی، حرکتی انقلابی و جهادی محسوب می شود، افزود: پروژه هایی در این خصوص در سال ۱۴۰۰ در نظر گرفته شده که ان شا الله به انجام خواهند رسید.
پیش از بازدید از بافت تاریخی اهواز قدیم مکان های تاریخی مرکزی اهواز نیز مورد بازدید میدانی قرار گرفت.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.