کد خبر : 37548
تاریخ انتشار : شنبه 28 آبان 1401 - 12:16
-

ساخت سه مدرسه زلزله زده سی سخت کهگیلویه و بویراحمد توسط خوزستان

ساخت سه مدرسه زلزله زده سی سخت کهگیلویه و بویراحمد توسط خوزستان

اهواز – شبکه خبری خوزستان – سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان گفت: ساخت سه مدرسه در مناطق زلزله زده استان کهگیلویه و بویراحمد به دلیل تجارب این اداره کل در ساخت مدرسه، به خوزستان واگذار شده بود که تاکنون ۲ مدرسه ساخته شده است.

محمد سعیدی پور روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان بیان کرد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان بسیج شد تا سه مدرسه در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد که بر اثر زلزله سال ۹۹ از بین رفته بودند بسازد و دانش آموزان دوباره بر سر کلاس درس این مدارس حاضر شوند.

وی گفت: در این زلزله مدارس خسارت زیادی دیدند و دانش آموزان و معلم ها نگران از وقفه ای که برای ادامه تحصیل آنها رخ می دهد بودند.
سعیدی پور ادامه داد: اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان با توجه به تجربه خوبی که در ساخت و ساز مدرسه به ویژه در مناطق زلزله زده و یا سیل زده دارد برای ساخت و بهسازی سه مدرسه در منطقه سی سخت استان کهگیلویه و بویراحمد مامور شد؛ این مدارس شامل یک هنرستان و بازسازی یک مدرسه استثنایی و یک مدرسه ابتدایی عادی بوده است.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه وتجهیز مدارس خوزستان گفت: در این مدت ساخت هنرستان با پیشرفت ۷۰ درصدی همراه بوده است و خوشبختانه بازسازی و ساخت ۲ مدرسه دیگر به اتمام رسید و دانش آموزان در مهر امسال به مدارس خود بازگشتند. پیش از این دانش آموزان این مدارس به مدارس دیگر منتقل شده بودند.

وی افزود: ساخت و بهسازی مدرسه ابتدایی “دانش” منطقه سی سخت با ۲۰۰ دانش آموز و مدرسه استثنایی “کویر” این منطقه نیز با یکصد دانش آموز با سرعت انجام گرفت و به آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد تحویل داده شدند.
سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خوزستان ادامه داد: در زلزله سال ۹۷ شهرستان مسجد سلیمان و سیل ۹۸ خوزستان نیز مدارس زیادی آسیب دیدند که در مدت زمان کوتاهی بازسازی و وارد چرخه آموزش شدند.

۲۹ بهمن سال ۹۹ وقوع زمین لرزه ای به بزرگی۵.۶ دهم ریشتر در منطقه سی‌سخت مرکز شهرستان دنا در استان کهگیلویه و بویراحمد لرزاند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.