کد خبر : 31138
تاریخ انتشار : شنبه 24 مهر 1400 - 10:02
-

اخبار خوزستان

ایرنا

زلزله اندیکا باید به فرصت تبدیل شود / عقب ماندگی‌های خوزستان چشمگیر است

زلزله اندیکا باید به فرصت تبدیل شود / عقب ماندگی‌های خوزستان چشمگیر است
زمان وقوع حادثه در منطقه کوهستانی ایذه، باغملک، لالی و اندیکا باید بالگرد به منطقه اعزام شود.

استاندار خوزستان: زلزله اندیکا باید به فرصت تبدیل شود

شبکه خبری خوزستان | استاندار خوزستان گفت: زلزله اندیکا علاوه بر وارد آوردن خسارت باعث شد محرومیت‌های این منطقه آشکار شود در نتیجه باید وقوع زلزله و تبعات آن را به فرصت تبدیل کنیم.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایرنا صادق خلیلیان استاندار خوزستان شامگاه جمعه در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه استان ویژه مناطق زلزله زده اندیکا با حضور محسن رضایی معاون اقتصادی رییس جمهوری در سرسرای اداری مدیریت بحران استانداری خوزستان اظهار داشت: این خسارت‌ها باید جبران شود و برنامه ریزی برای برطرف کردن محرومیت‌ها انجام گیرد.

 

وی افزود: بنابراین باید وضع موجود را مدیریت کرده و خسارت‌های ناشی از زلزله و محرومیت زدایی برطرف شده و در یک مسیر رو به توسعه حرکت کنیم.

 

خلیلیان با تاکید بر لزوم نگاه راهبردی به این منطقه گفت: بعد از وقوع زلزله ، مسئولان ذیربط وارد منطقه شده و خسارت‌های لازم را برآورد کردند و در حال حاضر در مرحله اسکان موقت مردم به سر می بریم که باید با سرعت بیشتری انجام شود و بعد از آن به اسکان دائم تبدیل می‌شود.

 

استاندار خوزستان بیان کرد: باید از این فرصت استفاده کرده و طرح‌های کوچک زودبازده در کشاورزی و دامپروری را به انجام برسانیم.

 

وی گفت: برای اسکان موقت عشایر و آسیب دیدگان در قرارگاه طرحی تهیه شده و از محل اعتبارات استانی مبلغی اختصاص یافته است که نیازمند تصویب از سوی هیات دولت است.

 

استاندار خوزستان ادامه داد:  برآورد اولیه خسارت زلزله اندیکا یک هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است  که خسارات مسکن را در بر نمی گیرد.

 

خلیلیان با اشاره به اینکه از یک وضعیت دوگانه خوزستان رنج می بریم اظهار داشت: از یک طرف منابع غنی صرف آبادانی کشور می شود و از سوی دیگر عقب ماندگی‌های استان چشمگیر است.

 

استاندار خوزستان اضافه کرد: مناطق خوزستان پیشرفته و یا مانند اندیکا و مناطق شمالی استان با وجود ظرفیت های بزرگ بسیار عقب مانده هستند.

 

وی ادامه داد: باید نظام حکمرانی در چهارچوب وظایف خود اقدام اساسی برای بهره برداری از یک ظرفیت گسترده انجام دهد و محرومیت زدایی، کاهش فقر و نرخ بیکاری را در این مناطق در دستور کار قرار دهند که نیازمند بسیج ملی و درون استانی است.

 

رییس مجمع نمایندگان خوزستان نیز گفت: وقوع زلزله در اندیکا باعث شد تمام مشکلات این مناطق از جمله راه، گاز و مدارس آشکار شود که باید در جهت برطرف کردن آنها تلاش کنیم.

 

عبدالله ایزد پناه با اشاره به اینکه یکی از اساسی ترین مشکلات شمال و شمال شرق استان راه‌های اصلی و روستایی است اظهار داشت: زمان وقوع حادثه در منطقه کوهستانی ایذه، باغملک، لالی و اندیکا باید بالگرد به منطقه اعزام شود.

 

وی ادامه داد: عملیات اجرایی بزرگراه ایذه به لردگان آغاز شده اما هنوز پیشرفتی صورت نگرفته که برازنده خوزستان نیست.

 

محسن رضایی در سفر به خوزستان از پتروشیمی ماهشهر و مناطق زلزله زده اندیکا بازدید کرد و در جریان خسارت و مشکلات مردم منطقه قرار گرفت.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.