کد خبر : 19786
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 شهریور 1399 - 22:45
-

رئیس مجلس شورای اسلامی از بندر خرمشهر بازدید کرد‌

رئیس مجلس شورای اسلامی از بندر خرمشهر بازدید کرد‌

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛ محمد باقر قالیباف و هیئت همراه، پیش از ظهر امروز برای بررسی آخرین وضعیت فعالیت بندر خرمشهر، وارد این مجتمع بندری شد. در جریان این بازدید مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گزارش مختصری از وضعیت موجود در بندر تجاری خرمشهر ونقش کلیدی آن در توسعه

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

محمد باقر قالیباف و هیئت همراه، پیش از ظهر امروز برای بررسی آخرین وضعیت فعالیت بندر خرمشهر، وارد این مجتمع بندری شد.

در جریان این بازدید مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر گزارش مختصری از وضعیت موجود در بندر تجاری خرمشهر ونقش کلیدی آن در توسعه منطقه و تجارت را برای رییس مجلس تشریح کرد.

نوراله اسعدی به مغروقه های بجا مانده از جنگ تحمیلی در آبراه های اروند و کارون بعنوان یکی از موانع مهم تجارت منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: تعداد مغروقه های خارج سازی شده بعد از جنگ تحملیلی در بندر خرمشهر۱۸۰ فروند که ۱۲۵ فروند در کارون و ۵۵ فروند در اروند است.

وی در ادامه در خصوص خارج سازی مغروقه ها در امساب تصریح کرد: خارج سازی ۵ فروند مغروقه مهم در نقاط حساس با قرارداد ۸۰۰ میلیارد ریال در دستور کار است.

مدیر کل بندر و دریانوردی خرمشهر اظهار داشت: میزان سرمایه گذاری که در سال گذشته در هفته دفاع مقدس در بندر خرمشهر به بهره برداری رسید ۲۳۰ میلیارد تومان بود و امسال ۲۱۰ میلیارد عملیات اجرایی و بهره برداری داریم.

اسعدی به جایگاه اقتصادی ویژه بندر خرمشهر،فرصت های سرمایه گذاری،نزدیکی به کشورهای حاشیه خلیج فارس،سیستم حمل و نقل چند وجهی وجود بزرگترین پایانه مسافری –دریایی خاورمیانه در این بندر اشاره کرد و افزود: زیر ساخت های بندر خرمشهر تکمیل هستند و مامشکلی از این جهت نداریم.

وی خواستار مرتفع شدن مشکلات موجود برای رساندن بندر خرمشهر به جایگاه واقعی از جمله لزوم رفع موانع قانونی توسعه و تجارت و بازگرداندن مزایای قانونی منطقه آزاد اروند مانند حذف ثبت سفارش برای واردات کالا،دریافت کد رهگیری و تعیین منشاء ارز بانک مرکزی و شمول معافیت ۲۵ درصد سود بازرگانی برای همه کالاها و لایروبی اروند شد.
انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.