کد خبر : 34168
تاریخ انتشار : شنبه 20 فروردین 1401 - 17:43
-

اخبار خوزستان

سید ابوالفضل حسینی

دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با رئیس پلیس فتای خوزستان

دیدار مدیرکل صدا و سیمای مرکز استان با رئیس پلیس فتای خوزستان
شنبه ۲۰ فروردین ماه جاری، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با سرهنگ کاراگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

شنبه ۲۰ فروردین ماه جاری، مسلم رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با سرهنگ کاراگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا خوزستان دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از قلم ماندگار، در این دیدار که با محوریت فضای مجازی برگزار شد، سرهنگ کاراگاه علی حسینی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های پلیس فتای خوزستان، هدف از برگزاری این دیدار را کاهش آسیب‌های فضای مجازی و بالا بردن فرهنگ استفاده از این فضا در استان عنوان کرد.

رئیس پلیس فتا خوزستان با بیان اینکه ظرفیت‌های بالایی در رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای خوزستان وجود دارد، تاکید کرد: همکاری و تعامل همه سازمان‌ها و نهاد‎ها به منظور ایجاد فرهنگ مناسب با هدف استفاده از اینترنت و فضای مجازی و تبدیل تهدیدهای موجود در این فضا به فرصتی برای صیانت از جنبه‌های فرهنگی و اعتقادی کاربران، می‌توان این فضا را برای فعالیت همشهریان امن تر کرد.

حسینی ادامه داد: چنانچه کاربران فضای مجازی از سواد کافی دراستفاده از فضای مجازی برخوردار نباشند ممکن است در برخی موارد تبعات جبران ناپذیری برای آن ها ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با توجه به جمعیت گسترده کاربران در فضای مجازی و تنوع موضوعات برای نهادینه کردن فرهنگ استفاده صحیح و امن از فضای مجازی، ضروری است از تمام ظرفیت‌های کشور برای ارتقای سواد رسانه ای و اطلاع رسانی به شهروندان استفاده کرد.

حسینی در پایان با بیان اینکه هر گونه بداخلاقی و ایجاد مزاحمت برای دیگران در فضای مجازی طبق قانون جرایم رایانه‌ای جرم بوده و با خاطیان این حوزه طبق قانون برخورد خواهد شد، یادآور شد: عدم کنترل زمان، تأثیر منفی بر دیگر بخش‌های زندگی، بی‌اهمیتی به گذر زمان، تمایل و علاقه شدید به چت کردن، پناه بردن به اینترنت در هنگام بروز مشکلات، احساسات چندگانه، استرس و اضطراب از عوارض استفاده بیش‌ازحد از فضای مجازی به ویژه برای کودکان و نوجوانان است.

رحیمی مدیرکل صدا و سیمای خوزستان در این دیدار نیز گفت: با همکاری و هم افزایی بین پلیس فتا و صدا و سیمای خوزستان می‌توان از هجمه‌های سنگین دشمنان و معاندان انقلاب اسلامی جلوگیری کرد.

وی ادامه داد: متأسفانه عدم آگاهی و دانش کم برخی از کاربران در زمینه شیوه بهره‌برداری از فضای مجازی، باعث آسیب‌ها و تهدیداتی می‌شود که گاها غیرقابل‌جبران است و زمینه‌ساز بروز جرائم سایبری خواهد شد.

مدیرکل صدا و سیمای خوزستان با بیان اینکه نقش آموزش در صدا و سیما از اهمیت ویژه ای برخوردار است گفت:

رسالت رسانه ملی به ویژه صدا و سیمای خوزستان تنها سرگرم سازی نیست بلکه آموزش مردم به منظور ارتقای زندگی آن ها است.

رحیمی در پایان بر ضرورت تعامل و همکاری بیشتر بین پلیس فتا و صدا و سیمای خوزستان تاکید کرد و گفت:

امروزه دشمنان انقلاب در حال استفاده حداکثری از ظرفیت‌های فضای مجازی برای رسیدن به اهداف خود هستند و متاسفانه در این فضا به دور از هرگونه اخلاق حرفه‌ای به دنبال شبهه افکنی هستندکه برای خارج کردن دشمن از این میدان پلیس فتا و برنامه سازان صداوسیمای خوزستان می‌توانند با استفاده از مستندات موجود زمینه‌ی آگاهی بخشی در جامعه را فراهم کنند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.