کد خبر : 7168
تاریخ انتشار : یکشنبه 12 آبان 1398 - 21:08
-

دیدار هیات رئیسه اتاق اصناف اهواز با رییس کل دادگستری استان خوزستان + تصاویر

دیدار هیات رئیسه اتاق اصناف اهواز با رییس کل دادگستری استان خوزستان + تصاویر

واسطه ها از بازار مانند محصولات کشاورزی باید حذف و این مهم در دستورکار سازمانهای صنفی قرار گیرد . ضمنا در موقع صدور مجوزهای کسب و کار لازم است بررسی ها و کار کارشناسی و نظارت های بیشترو بهتری انجام تا مشکلات کمتری در حوزه اصناف شاهد باشیم .

شبکه خبری خوزستان : رییس اتاق اصناف ایران ، هیئت رییسه اتاق اصناف اهواز ، تعدادی از روسای اتحادیه های صنفی شهرستان اهواز ، رییس سازمان بسیج اصناف خوزستان و رییس انجمن اسلامی بازار اهواز با رییس کل دادگستری خوزستان دیدار کردند .

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اتاق اصناف اهواز ، در این دیدار بخش هایی از مشکلات و تنگناهای جامعه صنفی استان خوزستان ، بویژه امنیت سرمایه گذاری در سطح بازار ، قاچاق کالا ، نوسانات بازار ارز و تاثیر آن در داد و ستد های خرد بازار ، نگاه سلیقه ای برخی مدیران با فعالان بخش صنفی و اخذ مبالغ و عوارض مختلف تحت عنوان ، عوارض افتتاح ، بازگشایی ، تابلو و… لزوم همکاری تمامی دستگاه ها و نهاد های نظارتی با اصناف ، توانمندی های کسبه و بازاریان در حوزه های مختلف اجتماعی و اقتصادی ، بسیج همگانی و عزم اصناف در حمایت همه جانبه از دولتمردان و دفاع از ارزشها و آرمان های انقلاب اسلامی نیز مورد اشاره قرار گرفت .

در این دیدار رئیس اتاق اصناف ایران طی سخنانی ضمن آرزوی موفقیت برای مجموعه مدیران و کارکنان دستگاه قضایی استان ، از همکاری های مدیر کل دادگستری خوزستان با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی تحت پوشش تشکر و قدردانی کرد و افزود : امید داریم در سایه همکاری و تعامل دستگاه قضایی استان با فعالان صنفی واقتصادی استان ، قدم های بزرگی در زمینه رونق تولید داخلی و شکوفایی اقتصادی استان سرافراز خوزستان برداشته شود.

سعید ممبینی با تاکید بر لزوم ایجاد امنیت اقتصادی در سطح جامعه گفت : امروزه دغدغه اصناف ، کسبه و بازاریان موضوع امنیت کسب و کاربوده و عدم توجه به این مهم باعث مهاجرت افراد و فرار سرمایه از استان خواهد شد. وجود امنیت باعث ایجاد و افزایش اشتغال می شود .

رئیس اتاق اصناف ایران افزود : اوضاع اقتصادی و بحران های ارزی ناشی از تحریم های ظالمانه غرب باعث شد تا سرمایه در گردش اصناف به شدت کاهش یافته و امروزه موضوع تامین مالی بعنوان یکی از چالشهای جدی محیط کسب و کار برای فعالان اقتصادی شناخته شود.

ممبینی در ادامه به فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز در سطح شهرستان اهواز اشاره کرد و گفت : در چند سال گذشته مشکل دستفروشی و یا بساطی ها در هسته مرکزی شهرستان اهواز گسترده تر و با وجود پیگیری های اتحادیه های صنفی و اتاق اصناف این مشکل همچنان باقی است و ظاهر بازار مرکزی اهواز شایسته مردم شریف این شهرستان نمی باشد . این در حالی است که کسبه و بازاریان اهواز تمام عوارض و مالیات خود را پرداخت می کنند و در ایجاد اشتغال در شهر نیز نقش عمده ای دارند . اما این موارد به عنوان مُخل کسب و کار ، باعث کسادی و رکود کار اصناف شده و با مشکلات مالی مواجه و قادر به پرداخت بدهی های خود نیستند . ضمنا همین امر باعث شده است اخیرا شاهد رشد منفی در صدور پروانه کسب باشیم.

وی در ادامه به تفاهم نامه فیمابین اتاق اصناف ایران و قوه قضاییه و نیز راه اندازی مرکز داوری اتاق اصناف اهواز اشاره کرد و اعلام داشتند : این امر ضمن مشارکت اصناف در حل و فصل دعاوی ، موجب کاهش حجم پرونده های تجاری در محاکم قضایی خواهد شد .

در ادامه این دیدار ، رئیس کل دادگستری استان خوزستان طی سخنانی نقش بازار در اقتصاد را نقشی اثرگذار و مهم عنوان کرد و یادآور شد : همواره بازار و بازاریان در حمایت از انقلاب و نظام اسلامی ادای دین و تکلیف کرده اند و در عرصه‌های مختلف نظیر دوران دفاع مقدس نقش خود را به بهترین شکل ممکن ایفا نموده اند. لذا در جنگ اقتصادی نیز در خط مقدم قرار و می توانند نقش مؤثری در کاهش فشار اقتصادی به مردم داشته باشند.

حجت الاسلام و المسلمین دکترمرادی گفت : در دوران تحریم و مقطعی که دشمن به زعم خود درصدد فلج کردن اقتصاد کشور بوده ، نیز فعالان صنفی دوشادوش مسئولان و ملت قهرمان ایران خوب عمل کرده اند.

وی تصریح کرد : مبارزه با فساد و حمایت از سرمایه گذاری ، موتور محرک رونق تولید است . لذا در برخورد با متخلفین اقتصادی و کسانی که با سوء استفاده از تحریم های ظالمانه اقتصادی دشمن ، به مردم فشار می آوردند ، با قاطعیت برخورد میشود.

ایشان با تاکید بر ساماندهی بازار توسط خود اصناف گفت : واسطه ها از بازار مانند محصولات کشاورزی باید حذف و این مهم در دستورکار سازمانهای صنفی قرار گیرد . ضمنا در موقع صدور مجوزهای کسب و کار لازم است بررسی ها و کار کارشناسی و نظارت های بیشترو بهتری انجام تا مشکلات کمتری در حوزه اصناف شاهد باشیم .

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت : از راه اندازی نهادهای مشورتی در حوزه اصناف و نیز از انتقادات ، پیشنهادات و نظرات سازنده ای که می تواند دادگستری را در رسیدگی به مشکلات مردم یاری کند ، استقبال و اظهار امیدواری کرد که این همکاری ها ، منشاء ثمرات خیر در استان باشد.

ایشان از اقدامات انجام شده در زمینه راه اندازی مرکز داوری اتاق اصناف اهواز تقدیر و تشکرکرد و اعلام داشتند : این اقدام شایسته مورد حمایت دستگاه قضایی استان خواهد بود .

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.