کد خبر : 14538
تاریخ انتشار : دوشنبه 25 فروردین 1399 - 8:12
-

مراجعه برخی بیماران کرونا در خوزستان با علائم بیماری‌های گوارشی/قرنطینه رامشیر جدی‌تر شد

مراجعه برخی بیماران کرونا در خوزستان با علائم بیماری‌های گوارشی/قرنطینه رامشیر جدی‌تر شد

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اخیرا مواردی از بیماران کرونا در خوزستان، با علائم بالینی بیماری‌های گوارشی چون دردشکم و اسهال و خون ریزی معده مراجعه کرده‌اند که تست کرونای آنها مثبت بوده است. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، اخیرا خبرهایی از طغیان بیماری کرونا در شهرستان

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: اخیرا مواردی از بیماران کرونا در خوزستان، با علائم بالینی بیماری‌های گوارشی چون دردشکم و اسهال و خون ریزی معده مراجعه کرده‌اند که تست کرونای آنها مثبت بوده است.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، اخیرا خبرهایی از طغیان بیماری کرونا در شهرستان رامشیر که تا پیش از این به عنوان شهری که عملکرد موفقی در پیشگیری از کرونا داشته است مطرح شد.

درپی این خبرها نگرانی در مبان مردم این شهرستان بالا رفته است و تدابیر ویژه‌ای برای کنترل شرایط انجام شده است. سرپرست دانشگاه علوم پزشکی اهواز در سفر به رامشیر از نزدیک با شرایط این شهرستان آشنا شد و دستوراتی را صادر کرد. خبرنگار تسنیم در حاشیه این سفر به سراغ رئیس ستاد مقابله با کرونا در خوزستان رفت و با وی به گفت‌وگو پرداخت.

فرهاد ابول نژادیان با اشاره به شرایط شهرستان رامشیر اظهارداشت: شهرستان رامشیر با توجه به اینکه در روزهای گذشته طغیانی از ویروس کرونا در یکی از روستاهای رامشیر رخ داد و به تبع آن دو روستای دیگر مبتلا شدند، و قرار بر این شد برای بیماریابی بیشتر و مهارویروس کرونا در رامشیر، تعداد نمونه گیری بیشتر شود و قرنطینه سازی در روستاها باشدت بیشتری صورت بگیرد.

مراجعه برخی از بیماران کرونا در خوزستان با علائم بالینی بیماری‌های گوارشی

ابول نژادیان با اشاره مراجعه بیماران کرونا با علائم بیماری های گوارشی تصریح کرد: اخیرا مواردی از بیماران ویروس کرونا در خوزستان، با علائم بالینی بیماری‌های گوارشی چون دردشکم و اسهال و خون ریزی معده مراجعه کرده اند، همچنین در روزهای گذشته بیمارانی با تابلو خون‌ریزی گوارشی مراجعه و تست کرونا آنها مثبت اعلام شد و امیدواریم این ویروس به افزایش دما حساس باشد.

وی بیان کرد: شهرستان رامشیر یکی از شهرستان هایی بوده است که خیلی خوب برای جلوگیری پیش رفته بود، و ما عملا تا روز تا روز ۲۰ فرودین موردی در این شهرستان به جز در فاصله ۴ یا ۵ روز یک تا دو مورد مبتلا داشتیم.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: این در حالی که آمار رامشیر در بین شهرهای خوزستان با گزارش‌هایی که به استاندار اعلام شده همیشه شهرستان رامشیر در آخر جدول مبتلایان استان خوزستان قرار داشت.

وی ادامه داد: با توجه به آماری که دیشب ما اعلام کرده‌‌ایم ناگهان شهرستان رامشیر در رتبه دوم بعد از خرمشهر قرار گرفت و این موضوع ما را بسیار نگران کرده است، هنگامی که وضعیت بیماران مبتلا به کرونا در رامشیر مشاهده شد، اکثر این بیماران علائم بالینی شان از روز هفدهم فرودین ماه شروع شده اگرچه از روز ۲۰فرودین این بیماران شناسایی شدند.

میانگین مبتلایان به ویروس کرونا در رامشیر ۴۰ سال است

وی اظهار کرد: از بین موارد مورد بررسی شده توسط همکاران ما ۲۵مورد مبتلا که ۱۸مورد از آنها بهبود یافته اند و ۶مورد بستری و یک مورد فوتی در شهرستان رامشیر است. همچنین میانگین سنی مبتلایان نسبت به شهرای دیگر استان پایین است، همچنین میانگین سنی در استان خوزستان ۵۲سال است با این حال میانگین سنی رامشیر ۴۰ سال است.

وی عنوان کرد: البته اینکه جوان‌ها مبتلا شدند شانس مرگ و میر را پایین می آورد ولی به علت اینکه جوانان فعالیت زیادی دارند امکان مبتلا کردن افراد دیگر توسط آن ها زیاد است.

مردم در روستا باید قرنطیه شوند نه اینکه از ورود آنها به شهر جلوگیری شود

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز بیان کرد: ورود و خروج افراد از روستاها و مناطقی که مبتلا داشتند را تا زمانی که همه چیز مشخص شود به شدت کنترل کرد و اجازه ورود آنها را به رامشیر و یا شهرهای دیگر داده نشود.

ابول نژادیان گفت: اگر راه‌ها را بر روی مردم روستاها بسته شود قطعا اهالی روستاها نیازهایی دارند و بایستی ادارات باید پای کار بیایند، همچنین همه مردم روستا نمی‌توانند تامین مالی شوند و لازم است نهادها و برخی از شرکت‌های تولیدی بسته‌های حمایتی دریافت کرده و بین مردم روستاها تقسیم شود

وی در پایان گفت: مردم نباید برای خرید به شهر بیایند و خریدهای آنها باید در روستا تامین شود. روستا طبیعتا باید قرنطینه شوند نه اینکه از ورود آنها به شهر جلوگیری شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.