اخبار شهرداری اهواز

اخبار شهرداری های خوزستان

دیدار شهردار اهواز به مناسبت روز دانشجو با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان / در جهاد تبیین باید همواره اطلاعات خود را افزایش دهیم + تصاویر

دیدار شهردار اهواز به مناسبت روز دانشجو با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان / در جهاد تبیین باید همواره اطلاعات خود را افزایش دهیم + تصاویر
اهواز دارای ۲۰ هزار هکتار مساحت و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که در میان کلانشهرهای ایران رتبه سوم از لحاظ مساحت و رتبه هشتم از لحاظ جمعیت را دارد.

شهردار اهواز در دیدار با دانشجویان همزمان با روز دانشجو: برای شرکت در جهاد تبیین باید همواره اطلاعات خود را افزایش دهیم

 

شبکه خبری خوزستان / شهردار اهواز به مناسبت شانزده آذر روز دانشجو با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دیدار کرد.

شهردار اهواز: دشمن با استفاده از روش‌های مختلف به دنبال بی ارزش کردن تلاش‌ها، افتخارات و داشته‌های جمهوری اسلامی است به همین دلیل رهبر انقلاب کلید واژه جهاد تبیین را اعلام کرد، این کلید واژه‌ها فاقد تاریخ مصرف و قابل استفاده برای همه زمان‌ها هستند، برای شرکت در جهاد تبیین باید همواره اطلاعات خود را افزایش دهیم.

 

 

رضا امینی امروز _پنجشنبه شانزدهم آذرماه_ همزمان با روز دانشجو با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان دیدار و گفتگو کرد.

 

وی در گردهمایی دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به مناسبت روز دانشجو اظهار کرد: دانشجویان ایرانی سال‌ها پیش در اعتراض به سفر معاون رئیس جمهور آمریکا یک افتخار آفریدند و امروز شما میراث دار آن افتخار هستید، شما به عنوان معلمان آینده باید با کسب علم و دانش به عنوان تکیه‌گاهی برای دانش آموزان باشید.

 

امینی افزود: دشمن با استفاده از روش‌های مختلف به دنبال بی ارزش کردن تلاش‌ها، افتخارات و داشته‌های جمهوری اسلامی است به همین دلیل رهبر انقلاب کلید واژه جهاد تبیین را اعلام کرد، این کلید واژه‌ها فاقد تاریخ مصرف و قابل استفاده برای همه زمان‌ها هستند، برای شرکت در جهاد تبیین باید همواره اطلاعات خود را افزایش دهیم.

 

شهردار اهواز ادامه داد: شهرداری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیر دولتی دارای استقلال مالی هستند و با وجود ۳۴۰ وظیفه‌ای که عهده‌دار هستند بیشترین تماس و ارتباط با شهروندان را دارند و پیش از تولد تا پس از مرگ با شهروندان سروکار دارند، در ابتدای شکل‌گیری شهرداری‌ها تنها وظیفه رفت و روب را بر عهده داشته‌اند اما در حال حاضر به عنوان یک نهاد فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و خدماتی شناخته می‌شود و مردم و حاکمیت انتظارات فراروانی از آنها دارند.

 

وی با اشاره به اینکه در اهواز با مشکلات گوناگونی روبرو هستیم، توضیح داد: اهواز دارای ۲۰ هزار هکتار مساحت و نزدیک به یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت است که در میان کلانشهرهای ایران رتبه سوم از لحاظ مساحت و رتبه هشتم از لحاظ جمعیت را دارد.

 

شهردار اهواز تصریح کرد: در آمد شهرداری‌ها عمدتاً از طریق ساخت‌وساز و عوارضی است که از شهروندان دریافت می‌شود به همین دلیل باید تلاش کنیم که این وجوه دریافتی در راه درست مصرف شوند با این حال سوال اصلی مردم این است که چرا اهواز عقب مانده است، یکی از دلایل آن این است که در اهواز برخلاف سایر کلانشهرها که ۳۰ درصد بودجه صرف هزینه‌های جاری و ۷۰ درصد هزینه‌های عمرانی می‌شود، در اهواز به علت انباشت نیروی انسانی تنها ۲۰ درصد بودجه به حوزه عمران اختصاص و مابقی صرف هزینه‌های جاری و حقوق و دستمزد می‌شود.

 

امینی با اشاره اینکه استخدام بی‌رویه در دوره‌های قبل علت افزایش هزینه‌های جاری بوده، اضافه کرد: پروژه قطار شهری اهواز همزمان با سایر کلانشهرها آغاز شد اما به دلیل اینکه شهرداری اهواز تعهدات خود در بازپرداخت وام ۷ میلیاردی در سال ۸۳ را انجام نداد در لیست سیاه بانکی قرار گرفت و نتوانست همانند سایر کلانشهرها از اوراق مشارکت استفاده کند و در حالی که آنها خط یک قطار شهری بهره‌برداری کرده و به دنبال خطوط بعدی هستند در اهواز خط یک تنها ۳۰ درصد پیشرفت داشته است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان برای تکمیل خط یک قطار شهری اهواز نیاز است. این در حالی است که بودجه شهرداری اهواز در سال جاری ۸ هزار میلیارد تومان است و با وجود هزینه‌های جاری بالا تا کی باید مردم اهواز در انتظار قطار شهری و آسفالت معابر باشند.

 

شهردار اهواز ادامه داد: از ۲۰۰ میلیون متر مربع مساحت اهواز ۳۰ میلیون متر مربع آن را معابر تشکیل می‌دهند، آسفالت بسیاری از این معابر در وضعیت خوبی قرار ندارد و یکی از دلایل آن وضعیت ویژه اهواز در جهان بخاطر زاویه تابش آفتاب و دیگری ماندگاری آب هنگام بارندگی‌ها و مسطح بودن است.

 

وی اضافه کرد: در اهواز نوع بارش بسیار متفاوت است به گونه‌ای که در کمترین زمان بیشترین بارندگی را داریم به طور مثال در سیل سال ۱۳۹۸ در ۴۵ دقیقه ۷۰ میلیمتر بارندگی داشتیم که با توجه به ظرفیت شبکه فاضلاب این امر سبب ماندگاری آب در سطح معابر می‌شود.

 

امینی تاکید کرد: وضعیت فضای سبز یکی دیگر از مشکلات اهواز است که علت آن به نداشتن شبکه آب خام و نوع آبیاری که عمدتاً با تانکر انجام می‌شود برمی‌گردد.

 

شهردار اهواز در خصوص مبارزه با فساد در شهرداری اهواز توضیح داد: در شهرداری اهواز برای مبارزه با فساد ۳ سامانه حقوق و دستمزد، املاک و سامانه نیروی انسانی فعال شده است و همه امور از طریق این سامانه‌ها انجام می‌شود.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.