کد خبر : 38645
تاریخ انتشار : یکشنبه 28 خرداد 1402 - 9:51
-

وزارت نیرو به تعهدات اجتماعی خود در حوزه انتخابیه عمل کند / مطالبات بر زمین مانده سنوات گذشته روند توسعه را کند کرده است

وزارت نیرو به تعهدات اجتماعی خود در حوزه انتخابیه عمل کند / مطالبات بر زمین مانده سنوات گذشته روند توسعه را کند کرده است

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به همراه ائمه جمعه و فرمانداران چهار شهرستان در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و حوزه انتخابیه و تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی ۴ شهرستان طی جلساتی با رئیس مجلس شورای اسلامی ،

نماینده مردم شهرستان های مسجدسلیمان ، لالی ، هفتکل و اندیکا در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته به همراه ائمه جمعه و فرمانداران چهار شهرستان در راستای تحقق مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خوزستان و حوزه انتخابیه و تسریع در تکمیل پروژه های عمرانی ۴ شهرستان طی جلساتی با رئیس مجلس شورای اسلامی ، معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری ، وزیر کار ، وزیر نیرو ، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی نفت ایران ، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور ، معاونین وزیر بهداشت و معاونین عمرانی و پارلمانی وزیر کشور دیدار و گفتگو کردند و خواستار نگاه ویژه دولتمردان برای شکوفایی ظرفیت های اشتغال زایی و توسعه زیر ساختها در حوزه انتخابیه شدند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی دکتر علیرضا ورناصری با بیان اینکه علیرغم تلاش های شبانه روزی در سه سال اخیر به علت عدم تحقق مطالبات بر زمین مانده روند توسعه کند است و همین امر موجب شده مردم اقدامات بی سابقه را کمتر لمس کنند ، گفت: اما حجم بالای مشکلات و مطالبات مردم مانع تلاش و پیگیری های مستمر ما برای خدمت به مردم ارزشمند حوزه انتخابیه نخواهد شد.

ورناصری در دیدار با رئیس مجلس شورای اسلامی خواستار توجه قوای سه گانه برای توسعه همه جانبه چهار شهرستان شد و بیان داشت : مردم حوزه انتخابیه با وجود ظرفیت های بی نظیر از بیکاری رنج می برند.

در ادامه نماینده پر تلاش مردم در مجلس شورای اسلامی ضمن دیدار با معاون اجرایی و سرپرست نهاد ریاست جمهوری خواستار اهتمام و همکاری دولت در راستای تکمیل پروژه های نیمه تمام و تعطیل شده چهار شهرستان شد و تصریح کرد : تحقق مصوبات سفر اول و دوم رئیس جمهور ،

اجرایی شدن مصوبات زلزله اندیکا و مسجدسلیمان و پرداخت ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات کم بهره جهت مشاغل خرد و مشکلات معیشتی نیازمند نگاه ویژه دولت است.

دکتر ورناصری به مشکلات ، مطالبات و عدم تحقق کامل مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور اشاره کرد و گفت : پرداخت تسهیلات مناطق زلزله زده اندیکا و مسجدسلیمان ، تخصیص اعتبار جهت تکمیل ساختمان مصلی و تجهیزات سرمایشی گرمایشی از جمله مصوبات سفر هئیت دولت به حوزه انتخابیه است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به بیان مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه پرداخت و خواستار تسریع در روند اجرایی احداث پتروپالایش مسجدسلیمان ، شهرک شیمیایی هفتکل ، پرداخت تسهیلات اشتغالزایی و اجرای طرح های زوده بازده شد.

دکتر ورناصری با اشاره به مصوبات دور دوم سفر رئیس جمهور و سفر وزیر کار به حوزه انتخابیه تصریح کرد : راه اندازی پتروپالایش مسجدسلیمان با توجه به تخصیص ۴ میلیارد یورو اعتبار ، رفع موانع سر راه این پروژه و تخصیص تسهیلات خود اشتغالی به مددجویان از سوی نهادهای حمایتی از مطالبات به حق مردم منطقه است.

وی همچنین در دیدار با وزیر نیرو خاطر نشان ساخت : عملیات اجرایی فاز دوم طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری ، فرونشست سد مسجدسلیمان ، تعیین تکلیف سدتراز ، تسریع در روند عملیات اجرایی احداث سایت گردشگری گدار خواست مردم منطقه است که ضرورت دارد وزارت نیرو نسبت به اجرای آنها اهتمام داشته باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه وزارت نیرو به تعهدات اجتماعی خود در حوزه انتخابیه عمل کند ، خاطر نشان ساخت : با توجه به وجود سه سد بزرگ کشور در منطقه تسریع در تعیین تکلیف وضعیت سد تراز ، تکمیل پروژه های در دست اقدام آبرسانی ، فاضلاب و مجوز برداشت آب شرب و کشاورزی برای طرح های بلند مدت برای چهار شهرستان و همچنین اجرای فاز دوم طرح مقام معظم رهبری در حوزه انتخابیه ضروری است.

وی عنوان کرد : تامین آب شرب و برق رسانی به تمامی روستاهای دارای ده خانوار و کد روستایی ، پرداخت معوقات معارضین سد گتوند و مسجدسلیمان و شهیدعباسپور ، تامین اعتبار و تسریع در عملیات اجرایی پروژه از مهمترین تعهدات این وزارتخانه است.

در ادامه دکتر ورناصری ضمن دیدار با معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خاطر نشان ساخت : توسعه میادین نفتی مسجدسلیمان و هفتکل ، مشکلات نیروهای قرارداد موقت و تصحیح طرح طبقه بندی مشاغل در نفت ، تسریع در روند عملیات اجرایی احداث بیمارستان شرکت نفت ، تکمیل طرح جابجایی پنج هزار خانوار ساکن در مناطق آلوده در شهر مسجدسلیمان از عمده ترین مسائل و مشکلات حوزه انتخابیه است که می طلبد وزارت نفت پس از سال ها دِین خود را به مردم نجیب منطقه ادا کند.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی خطاب به معاون وزیر نفت با اظهار به اینکه متاسفانه مصوبات دور اول سفر رئیس جمهوری در حوزه نفت تاکنون اجرایی نشده است ، تصریح کرد : تخصیص اعتبارات لازم جهت اتمام ساخت و تجهیز اماکن فرهنگی ، مصلی و مساجد چهار شهرستان از محل اعتبار مسئولیت های اجتماعی وزارت نفت است.

وی بیان کرد : تامین خوراک پتروپالایش های بختیاری و هفتکل جهت تسریع و راه اندازی این دو پروژه ملی در راستای ایجاد اشتغال پایدار حائز اهمیت است.

دکتر ورناصری در دیدار با رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور و معاونت پارلمانی این سازمان در مجلس شورای اسلامی تامین نیروی انسانی، استقلال ادارات اوقاف لالی ، هفتکل و اندیکا ، تامین اعتبار جهت بازسازی ، تعمیر و تکمیل مساجد ، اماکن مذهبی و بقاع متبرکه و ارسال تجهیزات مورد نیاز مساجد و بقاع متبرکه را از مهمترین مطالبات مردم بیان کرد و افزود : می طلبد سازمان اوقاف و امور خیریه نسبت به چهار شهرستان حوزه انتخابیه توجه ویژه داشته باشد.

ورناصری بیان کرد : تخصیص اعتبار جهت بقاع متبرکه و مساجد ، توسعه و راه اندازی ادارات اوقاف و امور خیریه بویژه تامین نیروی انسانی و تجهیزات اداری در دستور کار این سازمان قرار بگیرد.

بر پایه همین گزارش دکتر ورناصری به همراه فرمانداران و شهرداران حوزه انتخابیه با معاون حقوقی و پارلمانی وزارت کشور دیدار کرد و خاطر نشان ساخت : رفع مسائل و مشکلات، تکمیل پروژه های نیمه تمام در منطقه، تخصیص سهمیه قیر رایگان،پیگیری حقوق معوقه کارکنان شهرداری ها، اختصاص ماشین آلات سنگین و صنعتی به شهرداری ها برای انجام خدمات شهری از عمده ترین مطالبات چهار شهرستان در حوزه شهرداری ها است.

دکتر ورناصری در دیدار با معاونین وزیر بهداشت و درمان ،معاون حقوقی و امور مجلس ، مدیرکل امور مجلس وزارت بهداشت و مدیریت شبکه بهداشت و درمان مسجدسلیمان به تکمیل پروژه های این وزارتخانه در حوزه انتخابیه اشاره کرد و بیان داشت : با توجه به نیاز فوری مراکز درمانی ۴ شهرستان تسریع در تامین نیروی انسانی از عمده ترین نیازهای منطقه در حوزه بهداشت و درمان است.

وی به اجرایی شدن مصوبات هیئت اعزامی وزارت بهداشت به حوزه انتخابیه تاکید کرد و گفت : ارتقاع مراکز درمانی و بیمارستان های چهار شهرستان،تامین آمبولانس و تجهیزات کوهستانی در راستای خدمات دهی به مناطق محروم اندیکا و لالی ضروری است.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در دیدار با معاونت عمرانی وزارت کشور به بیان مسائل و عدم تحقق مطالبات سنوات گذشته پرداخت و خواستار توجه ویژه این وزارتخانه برای توسعه در مناطق محروم شد.

وی گفت : خرید ماشین آلات مورد نیاز شهرداری ها برابر ضوابط اجرایی ، تخصیص حق آلایندگی ، سهمیه قیر و تشکیل دبیرخانه برای پیگیری مستمر مشکلات شهرداری ها و دهیاری های در ارائه خدمات مطلوب توسط شهرداری ها به شهروندان ضروری است.

دکتر ورناصری تصریح کرد : اختصاص ماشین آلات راه سازی برای شهرداری های حوزه انتخابیه،تغییر در مدل محاسباتی حق آلایندگی ، تخصیص قیر رایگان و توزیع عادلانه آن با توجه به مشکلات عدیده شهرداری های حوزه انتخابیه برای افزایش کیفیت خدمات شهرداری های چهار شهرستان موثر است.

وی با اشاره به اصلاح ضریب محاسباتی برای شهرداری های حوزه انتخابیه عنوان کرد : کمک به تامین کسری نیروی انسانی شهرداری ها ،انجام تعهدات شهرداری های معین استان نسبت به شهرداری های چهار شهرستان ،مساعدت و همکاری جهت پرداخت بدهی و حقوق پرسنل بایستی در اسرع وقت انجام شود.

در ادامه دکتر ورناصری به همراه ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های حوزه انتخابیه با حضور در گلزار شهدای گمنام مجلس شورای اسلامی به مقام شامخ شهیدان ادای احترام کردند.

 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.