کد خبر : 16271
تاریخ انتشار : چهارشنبه 7 خرداد 1399 - 3:45
-

نخستین سم شناس دارویی ایران درگذشت

نخستین سم شناس دارویی ایران درگذشت

دکتر هیبت الله کلانتری ، نخستین سم شناس دارویی کشور و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درگذشت. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، این استاد برجسته سم شناسی کشورمان در سال ۱۳۳۵در شهرستان گتوند متولد شد ودر سال ۱۳۵۴ در رشته طبیعی فارغ

دکتر هیبت الله کلانتری ، نخستین سم شناس دارویی کشور و رئیس دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز درگذشت.

به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور، این استاد برجسته سم شناسی کشورمان در سال ۱۳۳۵در شهرستان گتوند متولد شد ودر سال ۱۳۵۴ در رشته طبیعی فارغ التحصیل شد و در سال ۱۳۵۶ در امتحان اعزام به خارج پذیرفته و برای تحصیل در رشته داروسازی راهی دانشگاه هندوستان شد.

او در سال ۱۳۶۱ در دانشگاه بمبئی دوره پی اچ دی داروسازی را گذراند و در سال ۱۳۶۲بورسیه دانشگاه کره جنوبی شد. این نخبه علمی کشور در سال ۱۳۶۸به ایران بازگشت و به عنوان نخستین سم شناس دارویی ایران به استخدام دانشکده داروسازی دانشگاه علوم پزشکی اهواز درآمد.

تالیف چندین کتاب از جمله سم شناسی نوین و ارائه بیش از ۷۰ مقاله در مجلات داخلی و بین المللی از جمله تلاش های علمی دکتر کلانترهرمزی است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در پیامی درگذشت رئیس دانشکده داروسازی این دانشگاه را تسلیت گفت .

دکتر ابول نژادیان گفت : بدون شک تلاش‌های وافر آن عزیز سفرکرده در جهت اعتلای نام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و نیز دانشکده داروسازی که با تربیت خیل عظیم دانش آموختگان داروسازی کشور و اقدامات جهادگونه ایشان در روزهای آغازین مبارزه با کرونا در جهت تولید مواد ضدعفونی کننده، تنها گوشه ای از افتخارات آن مرحوم مغفور است، اما آنچه بیش از همه صفاتش، در خاطره ها خواهد ماند، ایمان، اخلاق نیک و راست کرداری کم نظیرش بود که برای سالیان متمادی در اذهان همکاران و دوستدارانش خواهد ماند.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.