کد خبر : 36928
تاریخ انتشار : سه شنبه 29 شهریور 1401 - 11:21
-

دستگیری اعضای چهار گروه شکارچی غیرمجاز در باغملک و شوشتر

دستگیری اعضای چهار گروه شکارچی غیرمجاز در باغملک و شوشتر

اهواز – شبکه خبری خوزستان – روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: سه شکارچی غیرمجاز در باغملک و اعضای سه گروه شکارچی در شوشتر در روزهای اخیر دستگیر شدند.

به گزارش روز سه شنبه شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان، رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان باغملک، در این باره گفت: سه نفر متخلف شکار گراز در این شهرستان شناسایی و در محل وقوع جرم بازداشت شدند.
سید سعید موسوی افزود: ماموران کلانتری شهر میداوود از توابع باغملک در پی انجام گشت شبانه در این منطقه، در حاشیه سد جره به یک دستگاه خودروی سواری با سه سرنشین مشکوک شدند.
وی افزود: خودروی مورد نظر در این اقدام توقیف و پس از بازرسی‌ و بررسی‌ صورت گرفته از سوی ماموران، لاشه یک راس گراز و یک قبضه اسلحه شکاری در خودرو کشف و ضبط شد.
موسوی اضافه کرد: پس از تهیه مستندات لازم، مراتب صورتجلسه انجام و متخلفان برای پیگیری مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
دستگیری اعضای سه گروه شکارچی در شوشتر
سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از شناسایی و دستگیری اعضای سه گروه شکارچی غیر مجاز پرندگان در روز پنجشنبه گذشته خبر داد.
مهدی زمانپور گفت: در پی عملیات گشت ماموران یگان حفاظت محیط زیست این اداره و منطقه حفاظت شده کرائی در حوزه استحفاظی بخش میان‌آب این شهرستان، سه مورد تخلف شکار و صید مربوط به شکار غیرمجاز پرندگان وحشی مشاهده و بازداری شدند.
وی بدون به تعداد افراد گروه‌های شکارچی غیر مجاز افزود: از یک گروه از این شکارچیان یک قبضه سلاح بادی پی سی پی به همراه لاشه ۱۲ قطعه کبوتر وحشی و یک قطعه دراج کشف و ضبط شد و از یک گروه دیگر قبل از هرگونه شکار و با استناد به قانون شروع به شکار ۲ قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل کشف و ضبط شد.
زمانپور ادامه داد: از گروه سوم نیز که از محل متواری شدند لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده دراج و تعدادی فشنگ به همراه مدارک شناسایی کشف و ضبط شد و با توجه به شناسایی برای پیگرد و سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.
وی همچنین گفت: پس از گزارش دوستداران محیط زیست مبنی بر مشاهده اعضای یک گروه شکارچی در نزدیکی روستای سه بنه شوشتر در عصر پنجشنبه گذشته، محیط بانان بلافاصله به محل اعزام و ۲ شکارچی متخلف را دستگیر کردند.
زمانپور اضافه کرد: از این شکارچیان لاشه یک قطعه پرنده حمایت شده دراج به همراه یک قبضه سلاح شکاری دارای مجوز حمل کشف و به استناد ماده  ۱۴ قانون شکار و صید تا زمان تعیین تکلیف توسط مراجع قضایی به صورت امانی نزد این اداره توقیف شد.

شوشتر در شمال و باغملک در شرق خوزستان واقع است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.