کد خبر : 21327
تاریخ انتشار : یکشنبه 13 مهر 1399 - 17:37
-

دانش آموزان در بستر شبکه شاد به کار فرهنگی می‌پردازند

دانش آموزان در بستر شبکه شاد به کار فرهنگی می‌پردازند

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مشکل اینترنت بیش از ۵ هزار مدرسه حل شده و مابقی نیز به زودی مرتفع می‌شود. معلمان از طریق شبکه شاد، برنامه های فرهنگی را نیز آموزش می‌دهند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

کوروش مودت درباره شبکه”شاد” و کیفیت آن در خوزستان اظهار داشت: یکی از مشکلات شبکه شاد کندی سرعت و قطعی اتصال آن است که با دستور وزیر به زودی کامل برطرف می‌شود.

وی افزود: برنامه “شاد” یک بستر و پلتفورم قوی و پهنی دارد و بسیاری از جلسات کشوری در این بستر صورت می‌گیرد. در کنار این برنامه، صداوسیما و درسنامه‌های برای مناطق محروم امکان آموزش را برای دانش آموزان فراهم ساخته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: در این برنامه کاربردی تنها به مسایل آموزشی پرداخته نشده و در کنار آن مساله تربیت بدنی و فرهنگی نیز از سوی معلمان پیگیری می‌شود.

وی با اشاره به داشتن ۱۶ میلیون کاربر شبکه شاد در کشور اظهار داشت: برای مناطق محروم استان که به اینترنت دسترسی ندارند، مقرر شده است وزارت ارتباطات مشکل این مناطق را حل و امکان دسترسی به اینترنت را فراهم کند.

مودت بیان داشت: در زمینه ارتباط به اینترنت در خوزستان ۶ هزار و ۵۰۰ مدرسه در استان مشکل داشتند که تاکنون بیش از ۵ هزار مدرسه به اینترنت وصل شدند و به زودی مابقی نیز حل می‌شود.

 وی اظهار داشت: برای هر معلم ۲۰ گیگابایت اینترنت و برای هر مدرسه نیز سالانه ۳۶۰ گیگابایت اینترنت رایگان اختصاص داده شده است. برای خرید تبلت دانش آموزان مناطق محروم با کمک خیرین و استاندار اقدام‌های خوبی صورت گرفته است.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به مساله سند۲۰۳۰ در آموزش و پرورش گفت: سند ۲۰۳۰ در استان اجرایی نشده و هیچ برنامه‌ی برای عملیاتی شدن این سند در سطح کشور هم وجود ندارد.

وی ادامه داد: اولویت اصلی نظام تعلیم و تربیتی کشور، سند بنیادین تحول آموزش و پرورش است. این سند ۶ زیر نظام دارد که تامین تجهیزات و توسعه حضور خیرین بخشی از این سند است.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.