کد خبر : 36673
تاریخ انتشار : جمعه 25 شهریور 1401 - 13:20
-

خطیب جمعه اهواز: خوزستان رتبه اول سهم زائران را در کشور کسب کرد

خطیب جمعه اهواز: خوزستان رتبه اول سهم زائران را در کشور کسب کرد

اهواز – شبکه خبری خوزستان – خطیب جمعه اهواز با گرامیداشت اربعین حسینی گفت: این بشارت را به مردم می‌دهم که خوزستان رتبه اول سهم زائران را در کشور کسب کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان حجت الاسلام سید ابوالحسن حسن زاده در خطبه های این هفته نماز جمعه اهواز در مصلای مهدیه این شهر بیان کرد: دولت و مسئولان در تمام دوره ها خدمات و اقدامات خوبی در اربعین حسینی انجام داده‌اند اما در این دوره جدیت بیشتری صورت گرفت.

وی افزود: مردم و مسوولان صمیمانه به میدان آمدند، سنگ تمام گذاشتند و همدلی و صمیمیت خوبی برقرار شد.

حجت الاسلام حسن زاده اضافه کرد: روحیه دینی و اعتقادی مردم قابل تحسین و یک افتخار ملی و وطنی است.

وی توضیح داد: برخی از بدخواهان می خواهند زیبایی های این حرکت با شکوه را با بزرگ کردن برخی مشکلات در فضای مجازی کمرنگ کنند اما این کار فقط توسط افراد بیمار دل، کر و کور بروز می کند در حالی که کشورهای دیگر آرزوی این اجتماع بزرگ انقلابی را دارند.
حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: حدود یک و نیم میلیون نفر از مرزهای شلمچه و چذابه به عتبات عالیات مشرف شدند.
خطیب جمعه اهواز با اشاره به ابلاغ سیاست‌های برنامه هفتم در زمینه های مختلف توسط رهبر معظم انقلاب به سران سه قوه گفت: با توجه به فرمایشات ایشان توسعه مفهوم غربی است و باید به پیشرفت و عدالت تعبیر کنیم.
وی افزود: مجلس شورای اسلامی به عنوان ریل گذار و سیاست گذار با توجه به ابلاغ رهبر معظم انقلاب برنامه هفتم را تنظیم و قوای دیگر نیز در همین جهت باید حرکت کنند. 
حجت الاسلام حسن زاده گفت: خوزستان دربرنامه هفتم سهم بسیار بالایی در حوزه های مختلف دارد  از جمله اینکه  شرکتهای دانش بنیان در برنامه هفتم بسیار فعال عمل کنند و مسولان بایدکشاورزی نوین را اجرایی کرده و آموزش دهند. 

خطیب جمعه اهواز به آغاز هفته دفاع مقدس در ۳۱ شهریور ماه اشاره کرد و گفت: دفاع مقدس، دوران طلایی وارزشمندی در کشور ما محسوب می شود به گونه ای که جوانان و مردم ما ایستادند و به پیروزی رسیدند.
وی با بیان اینکه این ارزش‌های معنوی باید در جامعه زنده باشند و به نسل های بعد منتقل شوند، افزود: اگر  ارزش های معنوی در دوران دفاع مقدس ادامه پیدا کرده بود شاهد حوادثی مثل اختلاس ها و متروپل ها نبودیم چون دنیاپرستی جای این موارد را گرفت.

حجت الاسلام حسن زاده به شروع سال تحصیلی برای دانشجویان و دانش آموزان اشاره کرد و گفت: این ۲ حوزه از ارکان جامعه هستند و کرامت معلم بسیار بالاتر از موقعیت فعلی باید ارتقا یابد و تنها دغدغه آنها باید دانشجو و دانش آموز باشد.
وی ادامه داد: انتظار ارتقای رتبه آموزش و پرورش خوزستان را در کل کشور داریم چون رتبه مطلوبی نیست‌.
حجت الاسلام حسن زاده از رییس جمهور که بیشترین سفر را به خوزستان داشتند و برای اولین بار دستور پرداخت حق آلایندگی  به شهرداری های خوزستان را دادند، تشکر کرد. 

برچسب ها : ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.