کد خبر : 18730
تاریخ انتشار : چهارشنبه 29 مرداد 1399 - 3:39
-

خبرنگاران مطالبه‌گر در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوزستان حمایت و ساماندهی می‌شوند

خبرنگاران مطالبه‌گر در ستاد احیا امر به معروف و نهی از منکر خوزستان حمایت و ساماندهی می‌شوند

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان با اشاره به اجرای بیش از ۱۵ عنوان برنامه در طول هفته احیا، گفت: در معاونت رسانه ستاد، بستری حقوقی و قانونی برای حمایت و ساماندهی از خبرنگاران مطالبه گر فراهم شده است. بهمن شهریاری در نشست مسئولان ستاد احیا امر به معروف و نهی

دبیر ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان با اشاره به اجرای بیش از ۱۵ عنوان برنامه در طول هفته احیا، گفت: در معاونت رسانه ستاد، بستری حقوقی و قانونی برای حمایت و ساماندهی از خبرنگاران مطالبه گر فراهم شده است.

بهمن شهریاری در نشست مسئولان ستاد احیا امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان به مناسبت هفته احیا در جمع اصحاب رسانه، اظهار داشت: ستاد به مناسبت هفته احیا که همزمان با ماه محرم است، یکسری برنامه‌ برای تبیین فلسفه این فریضه در استان تدارک دیده است.

وی به مساله تبیین و مقابله با تحریف اشاره و افزود: امام خامنه‌ای به نقش روشنگری و گره گشایی از اذهان تاکید ویژه دارد و برای اینکه بتوانیم دشمن را در اهداف خود ناامید سازیم، باید تبیین کنیم و اجازه ندهیم برخی آرمان‌ها را دچار تحریف کنند.

دبیر ستاد احیا استان خوزستان به مساله تحریف در تاریخ اسلام اشاره و گفت: تحریف سلاح دشمن است و می‌بینیم چگونه نیم قرن پس از جامعه نبوی، فرزند پیامبر خارجی معرفی و یزید فاسد بر مسند قدرت نشسته و ریل جامعه اسلامی از علوی به اموی تغییر پیدا می‌کند.

وی افزود: رسانه نقش مهمی در مقابله با تحریف دارد و ستاد با ایجاد بستر قانونی و تشکیل گروه‌های مطالبه گری رسانه‌ای دنبال ایجاد جریان ضد تحریف و پاسخگو کردن مسئولان است.

دبیر ستاد امر به معروف و نهی ازمنکر خوزستان ادامه داد: یکی از محورهای هفته احیا، “بی تفاوت نباشیم” است. در حکومت اسلامی بی تفاوتی معنی ندارد و هیچ مسئولی نمی‌تواند بگوید “به تو چه؟”. مسئول به واسطه مسئولیت طبق قانون باید پاسخگوی عملکرد خویش باشد.

وی با اعلام “نهضت حسینی ، مطالبه گری و فرهنگ سازی” به عنوان شعار هفته ستاد احیا بیان داشت: در طول هفته احیا که از ۳۱ مردادماه تا ۶ شهریور است، بیش از ۱۵ عنوان برنامه با هدف توسعه فرهنگ امر به معروف و نهضت مطالبه گری برنامه ریزی شده است.

شهریاری افزود: در طول هفته احیا که هر روز به یک عنوان نامگذاری شده است، مسایلی مانند مشارکت مردمی ، سلامت اداری و مبارزه با فساد، مسئولیت اجتماعی و…مدنظر است. دیدار با علما و روحانیون و نماینده ولی فقیه در استان، تجلیل از خانوادهای شهدای امر به معروف و مدافع سلامت، نشست تخصصی با مسئولان دادگستری استان از جمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: یکی از رویکردهای جدید در ستاد، پرداختن به مساله فساد اداری است و مبارزه با فساد جز وظایف قانونی ستاد است. معتقد هستیم برای مبارزه با فساد باید علت‌ها را درمان کنیم.

دبیر ستاد احیا امر به معروف استان به مساله راه اندازی شورای‌های احیا در ادارات اشار و بیان داشت: دستگاه‌های دولتی موظف به تشکیل ستاد احیا هستند و متاسفانه برخی ادارات دولتی و غیر دولتی هنوز شورای امر به معروف را تشکیل ندادند.

وی به مساله آموزش اشاره و گفت: برای مطالبه گری تخصصی؛ آموزش و کارگاه‌های ویژه تدارک دیدیم. دستگاه‌ها لازم است در زمینه امر به معروف و نهی از منکر جدی ورود کنند.

در پایان این نشست با حضور مسئولان ستاد احیا امر به معروف استان، از خبرنگاران فعال در حوزه امر به معروف و نهی از منکر با اهدای لوح، تقدیر شد.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.