کد خبر : 1173
تاریخ انتشار : شنبه 4 خرداد 1398 - 0:15
-

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: شب های قدر فرصتی طلایی و استثنایی برای تعیین سرنوشت انسان ها و گشایش در کارها و مشکلات است

حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی: شب های قدر فرصتی طلایی و استثنایی برای تعیین سرنوشت انسان ها و گشایش در کارها و مشکلات است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام؛اظهار کرد:لیالى مبارک قدر در ماه رمضان، مصادف با شب‏هاى به شهادت رسیدن امیرمومنان على(ع) است؛ شخصیتى در تاریخ اسلام، که مستجمع

خطیب جمعه شهرک طالقانی

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سید سلمان هاشمی ظهر امروز درخطبه های نماز جمعه این هفته با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت مولای متقیان امام علی علیه السلام؛اظهار کرد:لیالى مبارک قدر در ماه رمضان، مصادف با شب‏هاى به شهادت رسیدن امیرمومنان على(ع) است؛ شخصیتى در تاریخ اسلام، که مستجمع جمیع خصائص و ویژگى‏هاى الهى و معنوى فردى و اجتماعى است. مقام و منزلت آن حضرت در مرتبه‏اى از عظمت و بزرگى قرار دارد که تنها شخصى همچون رسول خدا(ص) که به اسرار وجودى عالم آگاه است مى‏تواند در وصف شخصیت آن حضرت سخن میگفت: «اى على! خداوند متعال را نشناخت به حقیقت شناختنش جز من و تو، و تو را نشناخت آن‏گونه که حق شناختن توست، جز خدا و من.» و نیز آن حضرت، على(ع) را با حق و با قرآن، و حق و قرآن‏را با او و لازم الاتصال و غیرقابل جدایى معرفى نموده است.

وی افزود:اما دشمنان و کوردلان منافق، نه تنها از این چشمه همیشه جوشان معرفت و حقیقت الهى ذره‏اى بهره نبردند، بلکه همواره نقشه مبارزه و خدعه با آن امیر عدالت گستر را در راس اهداف خود قرار دادند و سرانجام شمشیر جهل و نادانى و حرص و دنیاطلبى و تحجر را در شب نزول ملائکه الهى بر فرق مقدسش فرود آوردند و در ۲۱ ماه ضیافت الهى او را به شهادت رساندند تا رمضان، ماه شهادت برترین بنده خدا و صاحب ولایت الهى‏اش گردد و دل‏هاى محبانش را تا ابد داغدار فقدانش کند،ان شاء الله شاهد حضور پر شور مردم روزه دار و ولایتمدار شهرک طالقانی و حرکت دسته جات عزاداری در روز شهادت امیرالمومنین(ع) در شهرک طالقانی باشیم.

هاشمی درادامه گفت:در شب ها ی قدر مقدرات خلق زمین مطرح، تعیین و امضا می شود،این شبها برای نزدیک شدن به خدا ، توسل و توجه ، توبه و شب پیوند با ولایت است،شب های قدر فرصتی طلایی و استثتایی برای تعیین سرنوشت انسان ها و گشایش در کارها و مشکلات است،فرصتی برای خوب شدن و خوب ماندن است که شخص باید این تصمیم را برای یک عمر انتخاب کند.

وی عنوان کرد:طبق احادیث وارده، در این شب ها ملائکه و روح به زمین فرود می آیند تا به نظم بخشی و تنظیم زندگی یک سال آینده مسلمانان و غیرمسلمانان بپردازند،مطابق احادیث متقن و معتبر، آنها به این منظور نزد صاحب لیله القدر که همان امام و حجت خداوند است می آیند؛ به این ترتیب پروردگار متعال می خواهد به نوع بشر بگوید که برای یک سال آینده زندگی تان باید به حجت خدا که در زندگی شما اثرگذار است، توجه کنید و بر این اساس، شب قدر شب توسل به وجود حضرت ولیعصر(عج) است.

امام جمعه شهرک طالقانی با تبریک سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر؛ نماد ایستادگى ومحور مقاومت‏؛بیان کرد: سوم خرداد ماه یادآور حماسه جاودانه آزادى خرمشهر و بیرون کردن متجاوزین رژیم بعث عراق از این شهر حماسه آفرین تا ایستادگى یک ملت در برابر سلطه گرانى است که با گفتمان مقاومت، به نتیجه رسید،اگر امروز فرهنگ شهادت‏ طلبى در هر کوى و برزنى از عراق، سوریه و یمن سارى و جارى است، نباید فراموش کرد که حشدالشعبى در عراق، حزب‏الله، زینبیون و فاطمیون در سوریه و انصار الله در یمن، پیروز میدان مبارزه با تکفیر و مقابله با متجاوزین، الگوى خود را تفکر مقاومت ملت ایران در طول ۸ سال جنگ تحمیلى و ایستادگى مردم با دست خالى در آزادسازى خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱قرار داده ‏اند. داشتن توان موشکى براى آن است که از تکرار دزفول ‏ها و خرمشهرها جلوگیرى شود از موشک‏باران‏هاى دیوانه ‏هایى همچون صدام جلوگیرى و استقلال و امنیت کشور در برابر هر تجاوزى حفظ شود.

وی افزود: امروز هرگونه مذاکره در باب توان موشکى کشور مغایر با امنیت ملى کشور خواهد بود و شاید بتوان گفت که اصرار آمریکا و اروپا بر مذاکره موشکى نیز براى تکرار سناریوى دوران صدام باشد که هدف از آن تضعیف‏سازى ایران در برابر تهدیدات منطقه ‏اى و جهانى است.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به فرارسیدن پنجم خرداد مصادف با شکست ارتش صهیونیستى؛خاطر نشان کرد:پیروزى حزب ‏الله، اثبات کارایى و تأثیرگذارى مقاومت و اهمیت سلاح آن به‏عنوان عامل مهم بازدارندگى در برابر رژیم صهیونیستى بود،امروز در نوزدهمین سالگرد پیروزى حزب ‏الله بر ارتش صهیونیستى وآزادسازى جنوب لبنان، حزب‏الله قوى‏تر و منسجم‏ تر از همیشه آماده پاسخگویى به تهدیدات است. چنان‏که سید حسن نصرالله بارها تأکید کرده، اگر ارتش صهیونیستى کوچکترین تهدیدى علیه لبنان صورت دهد، هیچ نقطه ‏اى از این رژیم امن نخواهد بود و موشک‏هاى حزب ‏الله، نابودى این رژیم را رقم خواهد زد، ان شاء الله روز جمعه روز جهانی قدس مردم روزه دار شهرک طالقانی همچون سالهای گذشته با حضور چشمگیر خود در راهپیمای عظیم مشت محکمی بر دهان استکبار و کشورهای مرتجع بزنند.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی در فراز دیگری از خطبه ها با اشاره به فرارسیدن هفتم خردادماه روز مجلس؛عنوان کرد: هفتم خردادماه مصادف با سالروز افتتاح اولین دوره مجلس شوراى اسلامى در سال ۱۳۵۹ که به همین مناسبت این روز را «روز قانونگذارى و هفته مجلس» نامیده ‏اند،در حالى مجلس دهم، سومین سال عمر خود را کم کم به پایان مى‏برد که کارنامه آن در حوزه‏هاى گوناگون، نشان مى‏دهد به‏ طور کلى نمی توان نمره درخشانى به این عملکرد داد،چراکه مجلس در بزنگاه‏ ها و پرونده ‏هاى مختلف و مهمى که این روزها جامعه و کشور درگیر آن است، مى‏توانست عملکرد بهتر و قابل دفاع‏ترى از خود بروز دهد،اما این روزها مجلس در کجاى امور است؟

وی متذکر شد: مجلس با استفاده از ابزارها و ظرفیت‏هاى قانونى خود مى‏تواند نقشى مهم و تعیین‏ کننده در مبارزه با فساد داشته باشد،با مرورى بر عملکرد مجلس دهم طى سه سال اخیر نشان مى ‏دهد، نمایندگان نتوانسته‏ اند این نهاد مهم و حیاتى را در جایگاه اصلى خود یعنى راس امور بنشانند. در حالى که کشور در جنگ اقتصادى به ‏سر مى‏برد، انتظار این است که مجلس با تصویب قوانین بازدارنده، مانع افزایش قیمت‏هاى افسار گسیخته شده و مسیر سودجویى دلالان و سود جویان را ببندد،سؤال این است که نمایندگان مجلس به‏ عنوان موکلان ملت درکجاى این معادله قرار دارند؟ملت درکجاى این معادله قرار دارند؟

هاشمی تاکید کرد:دلایل این ضعف متعدد است،یکی به حواشى بازمى گردد که برخى از نمایندگان متاسفانه با عملکرد خود و اظهارات جنجالى در فضاى واقعى و مجازى، بیشتر در پى شهرت و مطرح کردن خود هستند و به نتیجه کار چندان توجهى ندارند و مورد بعدی به رابطه نمایندگان و دولت؛نمایندگان براى عمل به وعده‏ هاى خود در حوزه انتخابیه نیاز به بودجه و همراهى مدیران اجرایى کشور دارند. همین نیاز، زمینه ساز برخى روابط نامتعارف و باج دادن‏ها و تهدیدهاى سیاسى مى‏شود.نمایندگان مجلس کارنامه قابل قبولی در سه سال گذشته نداشته اند و یکی از موارد مورد بحث برجام بود که باید پرسید؛مجلس شورای اسلامی چند طرح و لایحه در مقابل خباثت های آمریکایی ها ارائه و تصویب کردند؟ در خصوص نقض برجام چه لایحه ای را تصویب کردند؟

امام جمعه شهرک طالقانی در پایان یادآور شد: وجود مرکز اورژانس در شهرک طالقانی یکی از موارد مهم و ضروری درحوزه بهداشت و درمان است،از آنجاییکه در گذشته این مرکز در منطقه وجود داشت،ضروری است مسوولین استانی و شهرستان در شورای راهبردی و بهداشت و درمان با تصویب بودجه و تخصیص اعتبارات لازم بازسازی اورژانس شهرک طالقانی به حالت سابق را در اولویت قرار دهند تا مردم بتوانند از خدمات آن بهره مند شوند.
خبرنگار استان خوزستان :سیده نگین دیده بان (نگین السادات)

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.