کد خبر : 2279
تاریخ انتشار : جمعه 14 تیر 1398 - 22:00
-

حجت الاسلام والمسلمین سیدسلمان هاشمی برائت ازمشرکین یک فرضیه اسلامی است

حجت الاسلام والمسلمین سیدسلمان هاشمی برائت ازمشرکین یک فرضیه اسلامی است

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛اظهار کرد: در دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) باید زندگی آن حضرت به عنوان بانویی نمونه و الگو مورد بررسی

خطیب جمعه شهرک طالقانی

به گزارش روابط عمومی نهاد امامت جمعه شهرک طالقانی؛حجت الاسلام و المسلمین سیدسلمان هاشمی ظهر امروز در خطبه های نماز جمعه این هفته با تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه(س)؛اظهار کرد: در دهه کرامت و ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) باید زندگی آن حضرت به عنوان بانویی نمونه و الگو مورد بررسی و تحلیل قرار گیرد و زندگی موفق ایشان به عنوان الگوی همه دختران و زنان جامعه ما قرار گیرد.

وی افزود: امروز کار دشمن ترویج بی حیایی از طریق ماهواره و شبکه های اجتماعی  است. دشمن امروز راه های بی عفتی و بی حیایی را در جامعه ترویج می دهد،نمونه بارز آن رانندگی زن یا نشستن او بدون حجاب که اوج بی حیایی است . حوزه های علمیه و مراکز علمی و دانشگاهی باید زیرساخت های اعتقادی جامعه به ویژه نسل جوان را تقویت کنند. باید برای عفاف و حجاب برنامه داشت.

امام جمعه شهرک طالقانی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در دیدار با کارگزاران حج؛عنوان کرد: وحدت، حمایت از مظلومین همچون ملت فلسطین و مردم یمن، و یا برائت از مشرکین، همه، امورى سیاسى و مطابق تعالیم اسلام هستند اما در مقابل همانطور که معظم له فرمودند: اقدامات سیاسى غیردینى و شیطانى هم وجود دارد، همانند اینکه بگویند در حج به آمریکا اعتراض نکنید و یا از مشرکین ابراز برائت نکنید.

وی گفت: برائت از مشرکین یک فریضه اسلامى است و مطابق با خواسته و دستورات اسلام است این آیه”  َوأَذَانٌ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ إِلَی النَّاسِ یَوْمَ الْحَجِّ الْأَکْبَرِ أَنَّ اللَّهَ بَرِیءٌ مِّنَ الْمُشْرِکِینَ ۙ وَرَسُولُهُ ” فراخوان قرآن است ما هم حج ابراهیمی انجام می دهیم و بنابراین باید از ابراهیم خلیل پیروی کنیم.و به همین دلیل مقام معظم رهبری اصرار دارند که این موضوع هر سال، به بهترین وجه انجام شود.

هاشمی ادامه داد: نقش برائت از مشرکین در جهان اسلام در صورت فراگیر شدن آن، نفی قدرتهای استکباری و سلطه جویی آنها است. منشأ همه مصائبی که جهان اسلام امروز گرفتار آن است سلطه طلبی قدرتهای استکباری و در رأس آنها آمریکای تبهکار است.بنابراین مِنی مکان مناسبی برای اظهار عشق و محبت به خدا و ابراز نفرت و برائت از دشمنان خدا از کلیه مشرکین و متکبرین و در رأس آن متکبر بزرگ آمریکاست.

خطیب نماز جمعه شهرک طالقانی با تبیین رهنمودهاى مقام معظم رهبرى در جمع مسؤولان قضایى؛خاطر نشان کرد: اهمیتی که انتخابات پایان سال دارد به ضرورتى برمى گردد که انقلاب اسلامى در نخستین سال ورود به چهل سال دوم انقلاب در تشکیل مجلسى در تراز گام دوم انقلاب دارد. مجلس تراز این گام، مجلسى است که به کارآمدى نسبت به حل مشکلات کشور و مردم کمک کرده و در اسلامى کردن دولت در ایران نقش آفرینى مى کند.

وی افزود: تحقق هدف گام دوم که تمدن بزرگ اسلامى اعلام شده است، نیاز به عبور موفقیت آمیز کشور از مرحله دولت سازى اسلامى داشته و اسلامى شدن مجلس بخش مهمى از این مرحله مى باشد.

هاشمی با تاکید بر نیاز کشور به مجلس مقاومت براى برداشتن موانع پیش روى کشور؛اذعان داشت: در شرایطى که نظریه مقاومت در ادبیات سیاسى جهان به عنوان دکترین راهبردى مطرح شده و مقاومت ملت ایران در آستانه پیروزى قرار گرفته است، ضرورت تشکیل مجلس مقاومت بیش از پیش عیان گردیده است.

وی گفت: مجلس مقاومت مجلسى است که اولاً در برابر فشارهاى غرب و آمریکا مقاوم بوده و نمایندگانى شجاع و امیدوار به شکست دشمن در خود جاى دهد. ثانیاً از تفکر و روحیه مقاومت در داخل کشور حمایت کرده و از جریان مقاومت در منطقه حمایت کند. ثالثاً مجلس مقاومت باید بتواند موانع پیش روى کشور و مردم را با روش عقلانى و منطقى بردارد.

امام جمعه شهرک طالقانی یادآور شد: از مسوولین مربوطه انتظار می رود نسبت به توقف کار ساخت مدرسه شهید برزگر، بررسی و پیگیری های لازم را انجام دهند تا مجددا عملیات ساخت آغاز و تسریع گردد.

  • هاشمی در پایان خاطر نشان کرد: از نماینده مجلس و فرماندار شهرستان خواستاریم در خصوص حق عوارض ایستگاه چهل مایل، نیروگاه افق و ایستگاه برق ورودی دروازه قرآن شفاف سازی کنند که سهم شهرک طالقانی از این ها چقدر است.
    خبرنگار استان خوزستان :سیده نگین دیده بان

برچسب ها : ، ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.