کد خبر : 5206
تاریخ انتشار : یکشنبه 31 شهریور 1398 - 8:20
-

جهادگران قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در مناطق سیل‌زده خوزستان حاضر شدند

جهادگران قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در مناطق سیل‌زده خوزستان حاضر شدند

جهادگران قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در مناطق سیل‌زده خوزستان حاضر شدند مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) از برگزاری اردوی جهادی متشکل از تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در زمینه عمرانی، فرهنگی، پزشکی و رصد پیشرفت روستای فنیخی خبر داد. سعید تفویضی در گفت‌وگو با خبرگار تسنیم در اهواز، درباره فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه

جهادگران قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در مناطق سیل‌زده خوزستان حاضر شدند
مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) از برگزاری اردوی جهادی متشکل از تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در زمینه عمرانی، فرهنگی، پزشکی و رصد پیشرفت روستای فنیخی خبر داد.
سعید تفویضی در گفت‌وگو با خبرگار تسنیم در اهواز، درباره فعالیت‌های قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) اظهار داشت: کار جهادی به معنی کار برخاسته از ایمان و به کارگیرنده‌ هر چه بیشتر از ظرفیّت وجودی انسان است.

وی با اشاره به تأکیدات رهبرمعظم انقلاب نسبت به خدمات‌رسانی به مناطق سیل‌زده، بیان کرد: بخش‌های مختلف دانشگاه امام صادق(ع) در قالب یک قرارگاه جهادی حضور در مناطق سیل‌زده به ویژه خوزستان را رسالتی برای خود دانستیم.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) افزود: بعد از سیل اخیر در برخی استان‌های کشور و تاکیدات رهبرمعظم انقلاب مبنی بر گسترش و ترویج اردوهای جهادی و عدم فراموشی سیل‌زدگان، جمعی از دانشجویان این دانشگاه امام صادق(ع) به همت قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در جبهه‌ خدمت به سیل‌زدگان و محرومان شرکت کردند.

وی خاطرنشان کرد: جهادگران این قرارگاه هجرت خود را از تاریخ چهارشنبه ۲۰ شهریورماه از محل قرارگاه روح الله دانشگاه امام صادق (ع) به قصد روستای فنیخی از توابع شهرستان دشت آزادگان خوزستان آغاز کردند.

تفویضی با اشاره به این‌که قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در چهار عرصه عمرانی، فرهنگی، پزشکی و رصد پیشرفت روستایی به فعالیت پرداخته است، افزود: از جمله این فعالیت‌های فرهنگی می‌توان به جذب و ساماندهی کودکان و نوجوانان منطقه؛ تشکیل حلقه‌های معرفت و تدریس علوم دینی برای کودکان و نوجوانان، برگزاری مسابقات فوتبال در سطح روستا و تهیه و تنظیم نماهنگ‌های کوتاه و مستند از پیشرفت کار عمرانی اشاره کرد.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) ادامه داد:تشکلیل حلقه‌های قرائت قرآن، برگزاری نماز جماعت، هیئت و مراسمات مذهبی، برگزاری سخنرانی‌های مذهبی توسط روحانیون هجرت و برگزاری مراسم اختتامیه و اهدای جوایز به ممتازین مسابقات و حلقه‌های معرفت از دیگر برنامه‌های فرهنگی است.
وی درباره فعالیت‌های عمرانی قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع)، گفت: دیوار چینی دو باب منزل مسکونی تخریب شده براثر سیل و پی‌ریزی دو باب منزل مسکونی جهت ساخت از اقدامات عمرانی در روستای فنیخی از توابع شهرستان دشت آزادگان است.

تفویضی بیان کرد: قرارگاه جهادی در زمینه فعالیت‌های پزشکی به پایش سلامتی بیش از ۱۰۰ نفر از اهالی در خانه بهداشت و تحویل داروهای مورد نیاز جهت درمان پرداخته است.

مسئول قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) در زمینه فعالیت بخش رصد پیشرفت روستایی، افزود: در این راستای اقداماتی نظیر بررسی چالش‌های فرهنگی، بهداشتی و اقتصادی روستا و بررسی ایده‌های عملی برای حل و فصل مشکلات صورت گرفته است.

به گزارش تسنیم قرارگاه جهادی دانشگاه امام صادق(ع) متشکل از بسیج دانشجویی، دفتر اعزام مبلغ، گروه جهادی صادقین، خیریه میثاق در فروردین ماه ۹۸ و پس از باران‌های سیل آسا در کشور جهت کمک‌رسانی و پیگیری مطالبات سیل‌زدگان تاسیس شد.

انتهای پیام/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.