کد خبر : 38346
تاریخ انتشار : یکشنبه 27 فروردین 1402 - 18:12
-

جای خالی وزیر نیرو در اندیکا ، قطب انرژی کشور / یادداشتی به قلم رهام طهماسبی بیرگانی

جای خالی وزیر نیرو در اندیکا ، قطب انرژی کشور / یادداشتی به قلم رهام طهماسبی بیرگانی

شهرستان اندیکا در شمال شرقی خوزستان با دارا بودن دو سد و نیروگاه برق آبی ۲۰۰۰ مگاواتی شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان یکی از قطب های مهم تولید انرژی کشور می باشد.     شهرستان اندیکا با وجود اینکه این سدها را در خود جای داده و قطب انرژی برق آبی کشور می باشد اما

شهرستان اندیکا در شمال شرقی خوزستان با دارا بودن دو سد و نیروگاه برق آبی ۲۰۰۰ مگاواتی شهید عباسپور و سد مسجدسلیمان یکی از قطب های مهم تولید انرژی کشور می باشد.

 

 

شهرستان اندیکا با وجود اینکه این سدها را در خود جای داده و قطب انرژی برق آبی کشور می باشد اما از درآمد نجومی این سدها بی بهره مانده و تنها نام قطب انرژی کشور را یدک می‌کشد.

 

این شهرستان با وجود یدک کشیدن عنوان قطب انرژی کشور ، اما محرومیت و عدم وجود امکانات دراین شهرستان بیداد میکند و مردم این منطقه برای دسترسی به بیمارستان ، پزشک و سایر امکانات حداقلی ملزم به مراجعه به شهرهای همجوار و مرکز استان می باشند.

 

 

مطالبه عمومی مردم شهرستان اندیکا از دکتر محرابیان وزیر محترم نیرو این است که با سفر به این شهرستان از نزدیک از مشکلات و محرومیت های مردم این مناطق بازدید کرده و دستورات لازم در زمینه اختصاص مبلغی از درآمد های سدهای موجود در این شهرستان برای ایجاد امکانات رفاهی لازم برای مردم محروم اندیکا را صادر کند.

 

شهرستان اندیکا با ۸۵ هزار نفر جمعیت و ۲۳۹۱ کیلومتر مربع وسعت ، از حداقل امکانات نظیر بیمارستان ، پزشک ، پارک ،فضای تفریحی مناسب و … بی بهره است که نیازمند نگاه ویژه دولت و حضور وزیر محترم نیرو در این شهرستان جهت بررسی و حل مشکلات می باشد زیرا که شهرستان اندیکا دین بزرگی به گردن وزارت نیرو دارد و تاکنون هیچ اقدام مثبتی از سوی این وزارتخانه به نفع این شهرستان صورت نگرفته است.

 

رهام طهماسبی بیرگانی

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.