کد خبر : 37300
تاریخ انتشار : چهارشنبه 25 آبان 1401 - 16:17
-

تعداد روستاهای آبرسانی شده خوزستان به یک هزار و ۶۰۰ رسید

تعداد روستاهای آبرسانی شده خوزستان به یک هزار و ۶۰۰ رسید

اهواز – شبکه خبری خوزستان – مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان، گفت: حدود یک هزار و ۶۰۰ روستای خوزستان از شروع به کار دولت سیزدهم تاکنون از نعمت آب شرب پایدار و باکیفیت برخوردار شده‌اند که این روند همچنان با سرعت تا پایان آبرسانی به تمام روستاهای دارای تنش آبی ادامه دارد.

محمد رضا کرمی نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان، با اشاره به عزم جدی دولت سیزدهم برای آبرسانی به روستاهای خوزستان افزود: خوزستان در آبدار کردن روستاهای کشور پیشتاز است و از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بیش از ۱۱۰ کیلومتر پروژه آبرسانی تنها در شهرستان‌های شوش و کرخه اجرا شده است.

وی گفت: سرعت اجرای طرح های آبرسانی در شهرستان‌های مختلف خوزستان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون بسیار چشمگیر بوده است.

کرمی نژاد ادامه داد: با روی کار آمدن دولت سیزدهم به منظور محرومیت زدایی از روستاهای کشور، قرارگاه محرومیت زدایی امام حسن مجتبی(ع) با محوریت پنج برنامه کلیدی در کشور ایجاد شد که آبرسانی پایدار به روستاهای محروم یکی از مهمترین محورهای فعالیت این قرارگاه است.

وی با اشاره به آغاز پروژه‌های مختلف آبرسانی در نقاط مختلف خوزستان از ابتدای امسال تاکنون افزود: با بسیج تمام امکانات و تخصیص اعتبارات مناسب، به صفر رساندن تعداد روستاهای فاقد آب خوزستان با تعریف پروژه‌های آبرسانی ذیل قرارگاه محرومیت زدایی دنبال می‌شود.

طرح مهم آبرسانی در شهرستان‌های شوش و کرخه با سرعت در حال انجام است

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان گفت: عملیات اجرایی خطوط انتقال ، شبکه آبرسانی ،لایروبی تاسیسات با احداث مخازن بتنی، تکمیل، تجهیز و راه‌اندازی چاه‌های آب شرب شهرستان‌های شوش و کرخه از آغاز دولت سیزدهم آغاز شده و تاکنون ۱۳ حلقه چاه وارد مدار بهره برداری شده که جمعیت زیرپوشش طرح های آبرسانی بالغ بر ۹۰ هزار نفر است.

 کرمی نژاد به احداث مخازن بتنی در شهرستان شوش و کرخه اشاره کرد و افزود: احداث چهار مخزن بتنی در دستور کار است که شامل احداث مخازن بتنی ۵۰۰ متر مکعبی محد غضبان، احداث مخزن یک هزار متر مکعبی در روستای شیخ علی زامل (هفت روستای چنانه) شهر فتح المبین، احداث مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی شهر شاوور و احداث مخزن ۲ هزار متر مکعبی خلیفه حیدر است و با تکمیل این پروژه ها آب در این مناطق پایداری لازم را خواهد داشت.

وی بیان کرد: در یک سال گذشته ۱۹ پروژه آبرسانی در شهرستان کرخه اجرا شده که شامل ۷۷ روستا است.

کرمی نژاد با بیان اینکه طرح مهم آبرسانی در شهرستان کرخه با سرعت در حال انجام است، گفت: این طرح شامل عملیات اجرایی خط انتقال آبرسانی در روستای خماط تا خلیف حیدر به طول ۲۵ کیلومتر و به قطر ۵۰۰ میلیمتر با اعتبار بالغ بر یک هزار میلیارد ریال و جمعیت زیرپوشش ۳۵ هزار نفر است.

مدیرعامل آبفا خوزستان ادامه داد: عملیات اجرایی طرح دوم اجرای خطوط انتقال آبرسانی از میان آب تا علی زغیر به طول ۲۵ کیلومتر شامل روستاهای زیرپوشش میان آب شهرستان کرخه (روستاهای حسین مشلوش، حسین قیلم، سلمان داود و حنو) در حال اجرا است که اعتبار این پروژه نیز بالغ ۶۰۰ میلیارد ریال و جمعیت زیرپوشش ۲۰ هزار نفر است.

وی گفت: کلیات پروژه های آب در روستاهای زیرپوشش شهرستان کرخه شامل ۷۷ روستا با جمعیت زیرپوشش ۵۵ هزار نفر است؛ این پروژه در برخی از روستاها تکمیل و وارد مدار بهره برداری شده و در برخی از روستاها در حال اجرا است.

وی ادامه داد: پروژه های اجرا شده آرسانی شهرستان شوش شامل ۲۵ روستا و اجرای  خطوط انتقال و شبکه آبرسانی است که با سرعت در حال اجرا است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.