کد خبر : 11024
تاریخ انتشار : دوشنبه 14 بهمن 1398 - 23:37
-

تشکیل مجمع مشورتی سازمان های مردم نهاد در آموزش و پرورش خوزستان

تشکیل مجمع مشورتی سازمان های مردم نهاد در آموزش و پرورش خوزستان

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تشکیل مجمع مشورتی سازمان های مردم نهاد خوزستان برای کمک به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت استان خبر داد. به گزارش شبکه خبری خوزستان، نشست مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با سازمان های مردم نهاد برگزار شد و در خصوص زمینه های تعامل دوسویه به بحث و

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان از تشکیل مجمع مشورتی سازمان های مردم نهاد خوزستان برای کمک به پیشبرد اهداف تعلیم و تربیت استان خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، نشست مودت مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با سازمان های مردم نهاد برگزار شد و در خصوص زمینه های تعامل دوسویه به بحث و تبادل نظر پرداخته شد. سیروس داودی نماینده سمن ها در شورای توسعه و حمایت از تشکل ها اظهار داشت: این نشست با هدف ایجاد تعاملات بیشتر آموزش و پرورش و سازمان های مردم نهاد برگزار شده و امیدواریم زمینه ای برای توسعه سرمایه اجتماعی باشد. وی افزود: سمن ها در کنار دولت بخشی از مطالبات مردمی را پیگیری نموده اند و علاوه بر درخواست ها و نقدهایی که داشته اند، در مواقع حساس نیز از جمله سیل و زلزله به بهترین شکل ممکن ایفای نقش نموده اند. ضمن اینکه فعالیت سازمان های مردم نهاد در حوزه های مختلفی همچون محیط زیست،فرهنگ و هنر و دیگر زمینه ها نشان داد که می توان از پتانسیل این تشکل ها در راستای پیشبرد اهداف آموزشی و فرهنگی بهره برد.

ایمان کاهکش دبیر شورای هماهنگی تشکل های محیط زیستی خوزستان نیز با اشاره به توانمندی سمن ها در حوزه آموزش اظهار داشت: رویکرد آموزش و پرورش بایستی به گونه ای باشد که از این توانمندی به شکل ویژه ای بهره برد اما متاسفانه در بسیاری شهرستان ها کارشناسان انجمن ها برای اجرای برنامه در مدارس با مشکلاتی مواجه هستند و انتظار می رود تا ضمن پیگیری و رفع موانع موجود، بستر مناسبی برای همکاری های مشترک این نهاد و سمن ها فراهم گردد. وی افزود: در جذب نفرات در آموزش و پرورش نیز بایستی نگاهی ویژه به سمن ها داشت و در دستورالعمل ها این رویکرد در نظر گرفته شود تا علاوه بر بکارگیری متخصصین سمن ها در سیستم آموزشی، توسعه فرهنگی بر مبنای تخصص محوری و شایسته سالاری صورت پذیرد.

کاهکش همچنین به اجرای برنامه مدیریت سبز در مدارس و واحدهای اداری آموزش و پرورش اشاره داشت و خاطرنشان ساخت: مدیریت سبز یکی از راهکارهای حفظ محیط زیست و صرفه‌جویی در منابع و بهروری بیشتر با استفاده صحیح از انرژی است و سمن ها همواره برای اطلاع رسانی و آموزش در این خصوص و ارتقاء فرهنگ زیست محیطی پیشگام بوده و هستند.

زاهد مهمدی مدیر انجمن روزنه امید جوان نیز بیان داشت: در سیستم آموزشی کنونی کمتر به مقوله استعدادیابی و پرورش توانمندی دانش آموزان پرداخته شده و انتظار می رود تدابیر خاصی برای در اولویت قراردادن این مقوله مهم اندیشیده شود. علاوه بر این روند آموزش در مدارس به گونه ای باشد تا دانش آموزان پس از فراغت از تحصیل در حوزه اشتغال و کارآفزینی نیز موفق باشند.

شهرام دهکردی مدیر انجمن مهرورزان زمین و طبیعت پاک نیز با اشاره به تخصصی نمودن دبیران کتاب انسان و محیط زیست در پایه یازدهم متوسطه افزود: بدون شک نگاه محیط زیستی کارشناسان سمن ها و متخصصین حوزه محیط زیست در انتقال مفاهیم این کتاب به دانش آموزان اثربخشی بیشتری خواهد داشت و لزوم این تخصص گرایی را جدی تر جلوه می نماید.

کورش مودت مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان نیز در ادامه گفت: سازمان‌های مردم‌نهاد استان دارای ظرفیت‌های خوبی هستند که می‌توانند در حوزه های عملکردی یاریگر مجموعه تعلیم و تربیت آموزش و پرورش خوزستان باشند. وی با بیان اینکه ایجاد شوق و انگیزه در بین معلمان خوزستانی به عنوان یک برنامه اولویت دار توسط آموزش و پرورش استان دنبال می‌شود، خاطرنشان کرد: تدوین سند چشم انداز توسعه آموزش و پرورش مخصوص هر منطقه از آموزش و پرورش استان می تواند راهگشای بسیاری از چالش های تعلیم و تربیت باشد.
مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: می بایست معلمان در تدریس کتاب انسان و محیط زیست رویکردهای زیست محیطی را مدنظر قرار دهند و با بسترسازی برای دانش آموزان آنها را محیط زیست پیرامون آشنا کنند. ضمن این که فرآیند آموزشی این کتاب توسط توسط دبیران متخصص انجام خواهد شد.
مودت در پایان با اظهار اینکه برقراری عدالت آموزشی یکی از اولویت های اصلی مجموعه تعلیم و تربیت استان است، توضیح داد: بی شک بدون مشارکت فعال مردم، تحقق اهداف تعلیم و تربیت امری مشکل خواهد بود بر همین اساس استفاده از ظرفیت سمن های فعال در سطح جامعه در قالب مجمع مشورتی می تواند یاری گر آموزش و پرورش باشد. علاوه بر این از حضور و مشارکت سمن ها در طرح های آموزشی مدارس استقبال می کنیم و ضمن مطرح نمودن این ضرورت در اجلاس آتی مدیران، پس از طی نمودن فرآیند اداری پیشبرد اهداف فرهنگی را در بین دانش آموزان شاهد باشیم.

شایان ذکر است در این نشست دیگران مدیران انجمن های مردم نهاد نیز به بیان مسائل و راهکارهایی در خصوص بهبود شرایط آموزشی و انجام تعاملات مشترک با اداره آموزش و پرورش پرداختند.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.