کد خبر : 22241
تاریخ انتشار : جمعه 9 آبان 1399 - 18:57
-

بیماران خاص خوزستان در منزل دارو دریافت می‌کنند

بیماران خاص خوزستان در منزل دارو دریافت می‌کنند

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: برای نخستین بار در کشور این امکان فراهم شده که بیماران خاص استان با توجه به شرایط کرونا، دارو را در منزل دریافت کنند. علی خسروی ، اظهار داشت: الکترونیکی شدن پرونده‌ها یکی از اقدامات مهمی است که بیمه سلامت در خوزستان دنبال می‌کند. وی با اشاره به اینکه بیش

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان گفت: برای نخستین بار در کشور این امکان فراهم شده که بیماران خاص استان با توجه به شرایط کرونا، دارو را در منزل دریافت کنند.
علی خسروی ، اظهار داشت: الکترونیکی شدن پرونده‌ها یکی از اقدامات مهمی است که بیمه سلامت در خوزستان دنبال می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۲ میلیون نفر تحت پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: با الکترونیکی شدن پرونده‌ها و نسخه‌ها و ارجاع درست بیمار، بسیاری از مراجعه‌های غیرضروری کاسته شده و از ایجاد نیاز کاذب جلوگیری می‌شود. به‌طور مثال در این سامانه برای بیماری سونوگرافی و ام. آر. ای که قبلا به کرات مردم مراجعه می‌کردند، سقف تعیین شده است.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان اظهار داشت: این الکترونیکی شدن دسته بندی و شفاف شدن امور می شود و زمینه پرداخت حق بیمه‌ها را به بیمارستان‌ها تسهیل می‌کند. به طوری که بیمه سلامت مرتب و منظم به مراکز درمانی پرداخت می‌کند.
وی بیان داشت: بیش از ۹۰ درصد مردم دارای پرونده الکترونیک هستند و با این اقدام، مردم در سراسر کشور می‌توانند با کدملی از خدمات درمانی استفاده کنند.

خسروی گفت: برای نخستین بار در کشور این امکان فراهم شده که بیماران خاص استان با توجه به شرایط کرونا، دارو را در منزل دریافت کنند.

وی با اشاره به حضور ۳ هزار و ۶۷۷ بیمار خاص در خوزستان بیان داشت: داروها تحت ضوابط بهداشتی ایمن به بیماران خاص در سراسر استان از طریق پست ارسال می‌شود

این مقام مسئول ادامه داد: اکنون همه پرونده‌های بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌ها الکترونیکی شده و ۶۳ درصد پرونده‌های بیماران سرپایی نیز به شکل الکترونیکی ثبت می‌شود که در حال تلاش برای رساندن این رقم به ۱۰۰ درصد هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت خوزستان تصریح کرد: در خوزستان ۳ هزار و ۶۷۷ بیمار خاص بیمه‌شده وجود دارد که ۲۳۷ نفر از این تعداد بیماران هموفیلی، ۸۶۰ بیمار تالاسمی، یک هزار و ۲۰۰ بیمار دیالیزی، ۵۴۰ بیمار نیازمند پیوند و ۷۴۰ نفر نیز بیماران ms‌ هستند.

وی گفت: در سال ۹۹، تاکنون ۴ هزار و ۹۰۰ بیمار مبتلا به کرونا از خدمات بیمه سلامت خوزستان استفاده کرده‌اند که بابت این بیماران ۲۲ میلیارد تومان پرداخت کرده‌ایم.

خسروی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد هزینه بیماران کرونایی پرداخت می‌شود، بیان داشت: هزینه پرداخت‌شده بابت هر بیمار مبتلا به کرونا ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است البته هزینه بیمارانی که در icu‌ بستری می‌شوند، بسیار بالاتر از این میزان است. به طوری برخی بیماران تا ۸۰ میلیون تومان هزینه دارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.