کد خبر : 41697
تاریخ انتشار : سه شنبه 7 آذر 1402 - 19:11
-

هفته بسیج

جامعه کارگری

بسیج کارگران باید پرچم دار دفاع از حقوق کارگران باشد / چنانچه این وظیفه به خوبی انجام شود همگان از آن دفاع خواهند کرد

بسیج کارگران باید پرچم دار دفاع از حقوق کارگران باشد / چنانچه این وظیفه به خوبی انجام شود همگان از آن دفاع خواهند کرد
حضور بسیجی مردم در صحنه باعث شد تا برای اولین‌‌بار در تاریخ جنگ‌های ایران، حتی یک متر از خاک‌ کشور به دست دشمنان نیفتاد.

 

 

شبکه خبری خوزستان | سردار قریشی مطرح کرد: بسیج کارگران باید پرچم‌دار دفاع از حقوق کارگران باشد / نقش مهم بسیج در حوزه توانمندسازی، رشد و توسعه کشور

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج کارگران باید پرچم‌دار دفاع از حقوق کارگران باشد. چنانچه این وظیفه به خوبی انجام شود همگان از آن دفاع خواهند کرد.

 

 

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از خبرگزاری بسیج، هشتمین اجلاسیه ملی اندیشه‌ورزی بسیج جامعه کار و تولید امروز سه‌شنبه، (هفتم آذرماه) در محل پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، شفیعی، فرمانده بسیج وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طی سخنانی ضمن عرض خیر مقدم به حضار، اظهار کرد: راهبرد مرکز مقاومت بسیج وزارت کار در برهه اخیر براساس منویات شهید سلیمانی است که فرمودند اگر قرار است در انجام کاری از صد درصد توان، یک درصد را به کار گیرید، سعی کنید در آن یک درصد نیز صد باشید.

 

وی افزود: بسیجیان در مسیر نورانی خود قطعاً با سنگ‌اندازی‌های فراوانی مواجه خواهند شد که همین چالش‌ها خود مشابه یک شهادت است. شهدا به حال کسانی که امروز در این برهه از انقلاب قرص و محکم پای کار انقلاب ایستاده‌اند، قبطه خواهند خورند. این‌ توفیق حاصل نمی‌شود مگر اینکه ما مشمول دعای ویژه وجود حضرت زهرا(س) و امام زمان(عج) باشیم. امیدواریم بتوانیم شهیدوار و با قوت در مسیر انقلاب اسلامی حرکت کنیم و در نهایت نیز شهادت نصیب همگی ما شود.

 

در ادامه این مراسم، سردار سیدقاسم قریشی، جانشین سازمان بسیج مستضعفین نیز طی سخنانی به نقش جامعه کار و تولید در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع از انقلاب اشاره و بیان کرد: امروز شاهد پیروزی درخشان در جبهه مقاومت هستیم که به فرمایش مقام معظم رهبری، یک‌ شکست ترمیم‌ناپذیر برای رژیم صهیونیستی و حامیان آن به ویژه آمریکاست.

 

نقش اروپایی ها از فتنه بین مسلمانان تا استعمار فلسطین

 

وی افزود: رژیم صهیونیستی، آمریکا و طرفداران این رژیم‌ سفاک‌ تلاش می‌کنند که مسئله فلسطین را از روز عملیات طوفان الاقصی روایت کنند. هر چند که اگر از همین روز نیز به صورت شفاف روایت شود، داستانی جز شجاعت و پیروزی مردم مسلمانان و شکست و خفت برای دشمنان اسلام از لحاظ امنیتی، نظامی و … نخواهد بود. اما قصه فلسطین از یک نگاه به ۷۵ سال قبل و با نگاه صحیح‌تر به نزدیک‌به هزار سال قبل بازمی‌گردد.

 

قریشی تصریح کرد: از نگاه اسلامی در دوره جنگ‌های صلیبی مسلمانان پیروز میدان بودند. در آن دوران بیش از ۴۰۰ سال جنگ‌های فراوانی علیه مسلمانان بر سر تصاحب فلسطین برپا شد که در نهایت فلسطین از سوی مسلمانان آزاد شد. بحث استعمار و استثمار نیز موضوع مهمی است که در رابطه با مسئله فلسطین تأثیرگذار بوده است.

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: اروپا از قرن ۱۵ وارد دوره استعماری شد و کشورهای مختلفی مانند انگلستان، اسپانیا، پرتغال، فرانسه و … به دست‌اندازی به کشورهای مختلف پرداختند که کشورهای اسلامی نیز از این قاعده مستثنی نبودند. البته در آن زمان امپراتوری عثمانی و ایرانیان در برابر آن‌ها ایستادگی کردند که اروپاییان به نفوذ در این دو قدرت و تضعیف آن‌ها پرداختند.

 

قریشی تصریح کرد: در نهایت اروپایی‌ها با ایجاد تفرقه در میان امپراتوری عثمانی، این امپراتوری را تکه تکه کرده و طی قراردادی کشورهای اسلامی را بین خود تقسیم کردند. طبق این قرارداد بخشی از مکه را به شرفای مکه سپرده و در ادامه نیز کشورهایی مانند عراق، سوریه، فلسطین، اردن و … را از عثمانی جدا کرده و قیمومت آن‌ها را بین خود تقسیم کردند. انگلستان در ادامه کودتایی در حجاز به راه انداخته و وهابی‌ها را در عربستان حاکم می‌کند.

 

نقش انگلیس در اشغال فلسطین

 

وی‌ بیان کرد: در فلسطین نیز‌ انگلستان زمینه را برای اعطای قدرت به قوم یهود (صهیونیست‌ها) و اسرائیلیان فراهم کرد. در دوره قیومیت انگلستان بر فلسطین، در سال ۱۹۱۷ وزیر خارجه انگلستان وعده‌ای به سران صهیونیستی داد تا بتوانند اسرائیل را تشکیل دهند. لذا در ادامه به یکباره تمام پادگان‌ها و مراکز نظامی در اختیار صهیونیست‌ها قرار گرفته و آن‌ها توانستند فلسطین را اشغال کنند.

 

قریشی اظهار کرد: در تمام جنگ‌هایی که پس از ایجاد رژیم صهیونیستی اتفاق افتاد، به دلیل کمک‌های غربیان و اشتباهات سران عرب، شکست از آن کشورهای عربی بوده است. رژیم‌ صهیونیستی در طول عمر کوتاه خود کشتارها و جنایات زیادی در فلسطین انجام داده که می‌توان به کشتارهای دیر یاسین، صبرا و شتیلا و … اشاره کرد.

 

دژی که رژیم صهیونیستی برای خود ساخته بود نتوانست در برابر جوانان فلسطینی دوام بیاورد

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: این کشتارها تا روز عملیات طوفان الاقصی ادامه داشت. می‌توان به جرئت گفت که این عملیات شکست مفتضحانه برای رژیم صهیونیستی و آمریکا بود. رژیم صهیونیستی در حقیقت سوگلی برخی از کشورهای اروپایی و آمریکا است و هیچکس در این کشورها حق اعتراض به این رژیم منحوس را ندارد.

 

دژی ‌که این رژیم گرد خود ایجاد کرده بود و با تمامی امکانات تجهیز شده بود، نتوانست در برابر جوانان فلسطینی دوام بیاورد و آن‌ها توانستند بر رژیم صهیونیستی پیروز شوند.

 

شکست رژیم صهیونیستی در تاریخ سابقه نداشت

 

وی بیان کرد: این‌ شکست رژیم صهیونیستی در تاریخ سابقه نداشت. البته آن‌ها در پاسخ به این شکست، به مردم مظلوم غزه تاختند و بیمارستان‌ها و کودکان و زنان را هدف قرار دادند. شکست بزرگتری که بر این رژیم منحوس وارد شد، مسئله آتش‌بس بود و در حالی که بسیاری از سران غرب به تداوم جنگ تا نابودی حماس تأکید داشتند، اما صهیونیست‌ها تسلیم شده و تن به شکست دادند.

 

سردار قریشی اظهار کرد: نقش جامعه کارگری و تولید در انقلاب بسیار مهم است. یکی‌ از افتخارات جامعه کارگری ما این است که به پیروی امام راحل(ره) وارد میدان شد و در برابر طاغوت ایستادگی کرد. همگان می‌دانند که خیلی‌ها به دنبال این بودند که جامعه کارگری به سمت کمونیسم یا لیبرالیسم گرایش پیدا کند که این اتفاق نیفتاد و جامعه کارگری تمام قد در پیروی از امام(ره) و اسلام حرکت کرد.

 

وی افزود: پس‌ از انقلاب اسلامی نیز جامعه کارگری وارد عرصه خدمت و دفاع مقدس شد. کارگران هم نیازمندی‌های پشتیبانی جبهه را تأمین می‌کردند و هم در خط مقدم جبهه بودند. اولین مراکزی که از سوی رژیم صدام هدف قرار گرفت، کارخانجات بودند‌. مقام معظم رهبری فرمودند تشکیل بسیج الهام الهی بر قلب امام(ره) بود. اگر بسیج و نیروهای مردمی نبودند، گفته صدام مبنی بر تکه تکه شدن ایران تحقق پیدا می‌کرد.

 

ورود بسیج به حوزه توانمندسازی و توسعه کشور

 

سردار قریشی بیان‌ کرد: بسیج در ادامه خدمات خود به حوزه توانمندسازی، رشد و توسعه کشور وارد شد و امروز خدمات شایانی در این زمینه انجام شده است. حضور بسیجی مردم در صحنه باعث شد تا برای اولین‌‌بار در تاریخ جنگ‌های ایران، حتی یک متر از خاک‌ کشور به دست دشمنان نیفتاد. ایران اسلامی با اتکا به مردم خود که عصاره آن نیز بسیج بود توانست در برابر تمام قدرت‌های جهان بایستد.

 

وی اظهار کرد: امروز نیز نقش بسیج در عرصه تولید و خودکفایی کاملا مشهود است. یکی از ویژگی‌های مهم بسیج، مردمی بودن آن است. بسیج به هیج نهاد و مرکزی جز مردم وابسته نبوده و نیست و انگیزه آن‌‌ نیز از سوی مردم ایجاد شده است. اگر بخواهیم عظمت مردم و بسیج را بشناسیم، باید به دشمنان آن‌ها بنگریم که از سفاک‌ترین حکومت‌ها در جهان‌ هستند. باید بدانیم که بسیج فقط به جنگ‌ اکتفا نکرد و در عرصه‌های مختلفی همچون تولید، مبارزه با کرونا، بلایای طبیعی و … وارد میدان شده و به مردم خدمت کرده است.

 

نقش بسیج در دوران کرونا

 

سردار قریشی با بیان اینکه اقشار مختلف بسیج در دوران شیوع کرونا خدمات فراوانی را به ملت ایران داشتند، گفت: تولید مواد بهداشتی، تولید و توزیع ماسک، توزیع دستگاه اکسیژن‌ساز، تولید واکسن کرونا و … از جمله خدماتی است که بسیج در این دوران ارائه داد. محرومیت‌زدایی، آبرسانی، ساخت مسکن محرومان و ..‌. نیز از دیگر خدمات بسیج است.

 

نقش بسیج در کار و تولید 

 

وی با اشاره به بسیج کار و تولید نیز بیان کرد: اگر ذره‌ای توقف و کم‌کاری در این بخش داشتیم، نمی‌توانستیم در برابر تحریم‌های دشمنان ایستادگی کرده و جریان تحریم را معکوس کنیم. جامعه بسیجی کار و تولید کشور با ابداعات و تلاش و مجاهدت هم نیازهای اساسی را تأمین کرده و هم آن را توسعه داد‌. کشوری که روزی نیازمند حتی سلاح‌های اولیه و فشنگ برای اسلحه بود، امروز خدمات خود را به دنیا ارائه می‌دهد.

 

بسیج کارگری پرچم‌دار دفاع از حقوق کارگران

 

جانشین سازمان بسیج مستضعفین گفت: بسیج کارگری باید پرچم‌دار دفاع از حقوق کارگران باشد. چنانچه این وظیفه به خوبی انجام شود همگان از آن دفاع خواهند کرد.

 

سردار قریشی بیان کرد: امروز برای رسیدن به قله، باید قدرتمند شویم که این مسئله هم و غم مقام معظم رهبری نیز است‌. جهت‌گیری کشور امروز به قدرت رساندن جمهوری اسلامی در تمامی ابعاد است که در بسیاری از ابعاد یا در قله بوده و یا نزدیک به آن هستیم. البته بخشی که در این زمینه می‌تواند بیشترین خدمت به جامعه را داشته باشد، جامعه و بسیج کار و تولید است. احصای مسائل عمده کشور در حوزه کار و تولید و تحول و تعالی در ابعاد مختلف کار و تولید به ویژه صیانت از حقوق کارگران دو وظیفه مهم بسیج کار و تولید کشور است.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.