کد خبر : 18934
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 شهریور 1399 - 5:34
-

بسیج دانشجویی خوزستان از کم‌توجهی شهرداری اهواز به ماه محرم انتقاد کرد

بسیج دانشجویی خوزستان از کم‌توجهی شهرداری اهواز به ماه محرم انتقاد کرد

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خوزستان در نامه به شهرداری اهواز به کم کاری این نهاد در فضاسازی برای محرم در سطح شهر اعتراض کرد. به گزارش شبکه خبری خوزستان، خوزستان مهد تشیع و دروازه ورود شیعه به ایران است. فرهنگ شیعی و حسینی با آب و خاک خطه خوزستان عجین است. تجلی این فرهنگ

شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی خوزستان در نامه به شهرداری اهواز به کم کاری این نهاد در فضاسازی برای محرم در سطح شهر اعتراض کرد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، خوزستان مهد تشیع و دروازه ورود شیعه به ایران است. فرهنگ شیعی و حسینی با آب و خاک خطه خوزستان عجین است. تجلی این فرهنگ را در ۸ سال دفاع مقدس و ایستادگی مردم خوزستان در پیشانی مقابله با بعثی ها هیچ‌گاه از خاطره ملت ایران زدوده نمی‌شود.

با اینکه چند روزی است که نوای کربلا و بوی محرم کشور را در نوردیده است ولی امسال برخلاف سال‌های گذشته شهر و شهرداری هنوز رخت عزا بر تن نکرده است و فضای شهر سیاه پوش نشده است.

این عدم استقبال از محرم از سوی دستگاه های متولی بویژه شهرداری اهواز در سیاه‌پوش کردن سیمای شهری و انتقال حال و هوای فرهنگ حسینی به مردم، صدای مردم عاشورایی را در آورده است.

این کم کاری با اعتراض شدید بسیج دانشجویی خوزستان روبرو شده و در نامه‌ای خواستار اقدام شهرداری به انجام وظایف قانونی خود در فضای سازی برای محرم شده است.
نامه شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی استان خوزستان خطاب به شاعری، شهردار اهواز به شرح ذیل است:

“«محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه داشته است». این فرموده امام راحل بزرگوار به خوبی گویای اهمیت و جایگاه این دوماه عزیز در بین باور‌ها و ارزش‌های دینی ما است؛ لذا تعظیم شعائر حسینی و اقامه عزای حضرت سیدالشهدا (ع) وظیفه هر شخص، سازمان و نهادی است که باید به نوبه خود به این مهم بپردازد.

به ویژه در شرایط خاص کنونی که شیوع ویروس کرونا برگزاری مراسمات محرم همچون سال‌های پیش را دست خوش تغییر کرده است، لزوم بهره گیری از ظرفیت‌های دیگر به اشکال متنوع بیش از هر زمان دیگر احساس می‌شود.

حال شهرداری اهواز به عنوان متولی امر فرهنگ در سطح شهر در این زمینه دچار کوتاهی شده است. به طوری که با وجود ورود به ماه محرم اثری از فضاسازی شهری متناسب با این ایام مشاهده نمی‌شود؛ لذا لازم است سریعا نسبت به انجام فضاسازی‌های مناسب ماه محرم که حداقل کاری است که شهرداری وظیفه اجرای آن را دارد، اقدام شود.”

پیش از این در اعیاد قربان و سعید نیز این عفلت شهرداری باعث رنجش خاطر مردم شده بود. همچنین در زمینه اطلاع رسانی برای مقابله با بیماری کرونا مسئولان حوزه بهداشت از عدم اختصاص بیلبوردهای شهری به این مساله گلایه مند بودند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.