کد خبر : 36486
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 9:21
-

بازگشت زائران اربعین در مرز شلمچه روان و بدون مشکل در حال انجام است

بازگشت زائران اربعین در مرز شلمچه روان و بدون مشکل در حال انجام است

آبادان – شبکه خبری خوزستان – فرماندار خرمشهر با تشریح روند بازگشت زائران اربعین حسینی از مرز شلمچه گفت: تردد در این مرز روان و بدون مشکل در حال انجام است.

نادر عمیدزاده چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار شبکه خبری خوزستان اظهار داشت:روند بازگشت زائران در سه روز گذشته از سمت عراق افزایش یافته  و ورود آنها به کشور روان است و مشکلی در تردد زائران به سمت کشور از گذرگاه اربعین در شلمچه وجود ندارد.
وی افزود:اتوبوس‌های بین شهری برای جابه‌جایی زائران در پایانه مسافری شلمچه مستقر هستند و برای جابه‌جایی زائران از پایانه شلمچه تا پارکینگ ، اتوبوس خط واحد در نظر گرفته شده است.
عمیدزاده از زائران اربعین خواست زمان بازگشت خود را مدیریت کرده و در مواقعی که با تعداد زیادی از زائران روبرو هستیم با حوصله و صبر سفر خود را مدیریت کنند.

فرماندار خرمشهر خاطرنشان کرد:مواکب‌ خدمت‌رسان در مسیر بازگشت زائران از  شلمچه تا میدان مقاومت خرمشهر با توزیع غذا، آب آشامیدنی و پذیرایی آماده استقبال از زائران هستند و مکانهای نیز برای استراحت آنها پیش‌بینی شده است.

وی افزود:اتوبوس برای بازگشت زائران به استان‌های کرمان، فارس، هرمزگان، زاهدان و چهارمحال بختیاری مهیا است و ریل باکس نیز از مبدا گذرگاه شلمچه تا ایستگاه راه‌آهن خرمشهر مشغول فعالیت است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان از اول شهریور تا ۲۱ شهریور بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از پایانه های مرزی خوزستان عبور کردند.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

برچسب ها : ، ، ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.