ویژه و مهم

اخبار بسیج خوزستان

برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان پس از ۲۳ سال / تولید ۴ اثر سینمایی در خصوص فرماندهان دفاع مقدس

برگزاری کنگره ملی شهدای خوزستان پس از ۲۳ سال / تولید ۴ اثر سینمایی در خصوص فرماندهان دفاع مقدس
بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان و سایر مردم از سراسر کشور برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس به استان و شهر ما وارد می‌شوند که اگرچه کارهایی صورت پذیرفته، اما انتظار می‌رود باز هم اقداماتی انجام شود و چهره شهر شهدایی گردد.

 

شبکه خبری خوزستان / کنگره ملی شهدای خوزستان پس از ۲۳ سال برگزار می شود.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان سردار حسن شاهوار پور فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در نشست کنگره ملی شهدای خوزستان که دیروز چهارشنبه ۲۲ آذر ماه برگزار شد، گفت: اولین کنگره ملی شهدا در سال ۱۳۷۹ در دزفول برگزار شد رویداد بسیار مهمی بود و اکنون پس از بیش از ۲۰ سال قرار است دومین یادواره شهدا برگزار گردد.

 

او با بیان اینکه شهدا بر اعمال ما حاضر و ناظر هستند، افزود: توفیقی شده تا این کنگره را دوباره تکرار کنیم و جامعه همیشه در کنار رسیدگی های مالی و مادی، نیازمند توجه معنوی هم هستند.

 

سردار شاهوار پور بیان کرد: دفاع مقدس جزیی از هنجار های فرهنگی و اعتقادات ما است که همگرایی هویت، تاریخ و جامعه ما آن از این طریق اتفاق می افتد.

 

او بیان کرد: در کنار هم بودن ما با تعاریف فرهنگی میسر می‌شود و نوجوان، کودک و بزرگ باید با آموزه های فرهنگی آشنا شوند زیرا با آموزش های دانشگاهی و آموزش و پرورش همه ابعاد فرهنگی به کودک آموزش داده نمی شود.

 

سردار حسن شاهوار پور با اشاره به اینکه کنگره ملی شهدا درس آموزه های دارد که در دل نسل نوجوان برده می‌شود، اظهار داشت: ۲ هزار و یکصد یادواره دانش آموزی برنامه ریزی شده که ۸۰۰ مورد آن انجام شده، همچنین ۴۰ یادواره آموزگاران برگزار خواهد شد تا به معلمان یادآوری شود که همکاران آنها چه کسانی بودند.

 

فرمانده سپاه حضرت ولیعصر (عج) خوزستان در خصوص برگزاری یادواره زنان نیز گفت: مشکلات ما در این حوزه بسیار است که دشمن نیز به شدت روی موضوع بی‌حجابی در حال کار است و به دنبال توسعه آن است که با کار سلبی نمی‌شود بلکه باید با کار فرهنگی از گسترش جلوگیری کرد.

 

او یادآور شد که تولیدات فرهنگی نیز به مناسبت برگزاری یادواره ملی شهدا در حال پیگیری هستند که مطرح ترین آنها تولید ۴ اثر سینمایی در خصوص فرماندهان دفاع مقدس است و یکی از فیلم ها با نام دست های پنهان در خصوص مقاومت زنان ساخته می‌شود.

 

سردار سرتیپ حسن شاهوار پور فضاسازی شهر را مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: بسیاری از دانشجویان و دانش آموزان و سایر مردم از سراسر کشور برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس به استان و شهر ما وارد می‌شوند که اگرچه کارهایی صورت پذیرفته، اما انتظار می‌رود باز هم اقداماتی انجام شود و چهره شهر شهدایی گردد.

 

از دیگر اقدامات مطرح شده در این نشست برگزاری یک تهاتر طولانی از دوران پیدایش حضرت آدم و حوا تا دفاع مقدس است که طی قراردادی با سازمان هنری رسانه‌ای اوج برگزار می‌شود.

 

همچنین نمایشگاهی در زمینه تاریخ مبارزات خوزستان باید برپا می‌شود و در تابلوهای مختلف به نمایش در می‌آید.

 

از دیگر اقدامات برنامه ریزی شده، برگزاری اجلاسیه به مدت ۳ روز و تهیه تابلو فرش هایی منقش به عکس شهدا برای اهدا به خانواده شهدا است که تا پیش از برگزاری کنگره ملی شهدا صورت می‌پذیرند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.