کد خبر : 9067
تاریخ انتشار : دوشنبه 9 دی 1398 - 0:31
-

برنامه های راهبردی یاران آب

برنامه های راهبردی یاران آب

یاران آب در راه اند برای آباد نموده استان و قرار گرفتن خوزستان در مسیر توسعه اولین و محکم ترین گام جلوگیری از انتقال آب به مسیر کویر است که یاران آب باید یک برنامه مدیریتی جامع و هدفمند جلوگیری از انتقال آب و پنل حفاظتی آب های استان را تنظیم و در راستای این

یاران آب در راه اند

برای آباد نموده استان و قرار گرفتن خوزستان در مسیر توسعه اولین و محکم ترین گام جلوگیری از انتقال آب به مسیر کویر است که یاران آب باید یک برنامه مدیریتی جامع و هدفمند جلوگیری از انتقال آب و پنل حفاظتی آب های استان را تنظیم و در راستای این برنامه جامع خود و نسل های نمایندگان بعدی در این راستا هدفمند گام بردارند.

برنامه راهبردی آب که کمترین مدت آن بیست ساله تلقی می شود یک نقشه راه جامع مدیریت آب استان و با اهداف اولیه ؛؛؛

١-تعیین حقآبه استان توسط متخصصان و دلسوزان استان که شامل حقآبه محیط زیستی ، شرب ، صنعتی و کشاورزی است.

٢-ایجاد یک برنامه مدون و هدفمند آب استان برای بهبود کشاورزی استان و تخصیص حقآبه زمین های تالابی که تبدیل به کانون های ریزگرد شده است.

٣-احیای فرهنگ مطالبه گری مدیریتی نوین بر مدار قانون که مطالبه گری در درون خود نوعی آرمانگرایی را نمایندگی میکند به علت اینکه جامعه بدون مطالبه، جامعه ای مرده و بدون آرمان است.

۴-ایجاد بسترهای قانونی در استان جهت تشکیل کمیته آب با مشارکت متخصصان آب ، فعالین محیط زیست و مدیران مربوطه تا پنل مدیریتی آب استان در همین دبیرخانه تنظیم و اجرا شود.

یاران آب باید بدانند که مردم ابزار وهدف توسعه هستند.اما قدرت،منابع ومنافع آنهامتفاوت است وچنانچه دولت و مجلسی بخواهد کارآمد باشد بایدنماینده وپاسخگوی همه آنان باشد. در حکمرانی خوب بین سه رکن اصلی دولت، جامعه مدنی و بخش خصوصی ارتباط نزدیکی وجود دارد با ورود شهروندان یا به مفهوم سازمان یافته تر آن، جامعه مدنی، به عرصه تصمیم گیری و سیاستگذاری، جریان اداره کشور از یک نظام اقتدارگرا و آمرانه به فرایندی مردم سالار و مشارکتی تبدیل خواهد شد.

و نقطه پایانی و مهم آن که ؛؛؛
ما فرد را معرفی نمی کنیم شخصیت را نمایان می کنیم ما بدنبال اشخاص نیستیم شاخص را بیان می کنیم ما بدنبال لیست حزبی نیستیم لیست مطالبات و خصوصیات را می نویسیم ما راهبر و راه رو و کاندید نیستیم راهبرد و نقشه راه را ترسیم می کنیم ما معامله نمی کنیم عوامل علو و ارتقاء شاخص های استان را بازگو می کنیم ما نقش کلیدی که بومسازگانها در حفاظت از کمیت و کیفیت منابع آب ابر استان ایران ایفا میکنند را به رسمیت شناخته و از هر اقدامی که در حفاظت و مدیریت پایدار این زیستبومها بعمل میآید پشتیبانی میکنیم. حفاظت از آب استان بخش بنیادین خواسته های فعالین محیط زیست استان خوزستان است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.