کد خبر : 61422
تاریخ انتشار : جمعه 26 مرداد 1403 - 10:45
-

بررسی کشت گلخانه ای تابع اقلیم (سایبان) در خرمشهر

بررسی کشت گلخانه ای تابع اقلیم (سایبان) در خرمشهر

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، یاسر شریفی گفت: گردهمایی ترویجی بررسی کشت گلخانه ای تابع اقلیم با همکاری مدیریت باغبانی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این شهرستان برگزار شد و بیش از ۲۰۰ نفر در این رویداد شرکت کردند.

بررسی کشت گلخانه ای تابع اقلیم (سایبان) در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری گردهمایی ترویجی استانی  بررسی کشت گلخانه ای تابع اقلیم (سایبان) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، یاسر شریفی گفت: گردهمایی ترویجی بررسی کشت گلخانه ای تابع اقلیم با همکاری مدیریت باغبانی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان در این شهرستان برگزار شد و بیش از ۲۰۰ نفر در این رویداد شرکت کردند.

وی ادامه داد: تولید در گلخانه های تابع اقلیم شیوه ای از تولید است که با استفاده از ظرفیت اقلیمی و کنترل یک با چند عامل محیطی ضمن احداث با هزینه کمتر نسبت به سایر گلخانه ها انجام میشود.

حسنی نسب، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان نیز در حاشیه این گردهمایی گفت: بیش از ۱۶۰ نوع محصول کشاورزی در استان خوزستان وجود دارد و این استان ظرفیت توسعه باغات به مساحت ۴۹۰ هزار هکتار را دارد.

تشریح ظرفیت های منطقه، مزیت های باغبانی و ظرفیت های گلخانه ای استان، تولید میوه و سبزی صیفی در سایبان، تولید میوه های گرمسیری در سایبان و پتانسیل های استان خوزستان، نتایج طرح پایلوت میانه کاری میوه های گرمسیری بین نخیلات و چگونگی صدور و دریافت مجوز های سایبان، از جمله مواردی بود که در این گردهمایی توسط اساتید مدعو به صورت مبسوط ارائه شد.  

در این گردهمایی مدیر باغبانی و ترویج سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و کارشناسان استانی، رئیس پژوهشکده خرما و میوه های گرمسیری کشور، محقق مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول، مدیر آژانس یولاف، کارشناسان، کشاورزان، بهره برداران و فعالان بخش کشاورزی شهرستان های استان خوزستان حضور داشتند. 

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.