کد خبر : 8237
تاریخ انتشار : سه شنبه 19 آذر 1398 - 8:56
-

برخی مدیران نگاه ابزاری به شاعران دارند؛ مدیران پاسخگوی نویسندگان و شاعران خوزستانی نیستند

برخی مدیران نگاه ابزاری به شاعران دارند؛ مدیران پاسخگوی نویسندگان و شاعران خوزستانی نیستند

برخی مدیران نگاه ابزاری به شاعران دارند؛ مدیران پاسخگوی نویسندگان و شاعران خوزستانی نیستند دبیر جشنواره خوزخندان گفت: نقدهای جدی به برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی وارد است که از بانیان جلسات ادبی هستند و نگاه ابزاری به شاعران و نویسندگان استان دارند و نه تنها برخی شاعران را نمی‌شناسند بلکه پاسخگوی شاعران و نویسندگان

برخی مدیران نگاه ابزاری به شاعران دارند؛ مدیران پاسخگوی نویسندگان و شاعران خوزستانی نیستند
دبیر جشنواره خوزخندان گفت: نقدهای جدی به برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی وارد است که از بانیان جلسات ادبی هستند و نگاه ابزاری به شاعران و نویسندگان استان دارند و نه تنها برخی شاعران را نمی‌شناسند بلکه پاسخگوی شاعران و نویسندگان نیستند.

مصطفی بوعذار با اشاره به برخی جریان‌های ناسالم ادبی در ادبیات خوزستان اظهار داشت: نهادهای موازی فرهنگی و برگزاری محافل ادبی توسط سازمان‌ها و ادارات گاه هیچ تاثیری در رشد و ارتقای ادبیات ندارند و اغلب با هدف تولید آمار و ارقام صورت می‌گیرد که جنبه‌های دورهمی دارد.

وی تلاش مجموعه ارشاد خوزستان درجهت برگزاری جشنواره شعر رضوی را مثبت توصیف کرد و افزود: باوجود نقدهایی که بر هر رویدادی وارد است برخی جشنواره‌ها ورویدادهای ادبی همچون ناله‌های فرات و جشنواره شعر خوزستان در استان بر اساس رابطه‌های موجود و همچنین مشکلات ساختاری شکل می‌گیرند که در سطح استان و کشور گلایه‌های شاعران را در پی داشته است.

بوعذار اشتباه مکرر برخی مدیران فرهنگی در استان و باج‌خواهی جریان‌های مسموم ادبی و شناخته‌شده را آفت ادبیات خوزستان خواند و تصریح کرد:نقدهای جدی به برخی مدیران به اصطلاح فرهنگی وارد است که از بانیان جلسات ادبی هستند و نگاه ابزاری به شاعران و نویسندگان استان دارند و نه تنها برخی شاعران را نمی‌شناسند بلکه پاسخگوی شاعران و نویسندگان نیستند.

دبیر جشنواره ادبی خوزخندان ادامه داد: حجم مطالبات شاعران اهوازی ازسالیان دور انباشه شده است واز فضای موجود فقط باند مافیای ادبیات خوزستان متشکل از برخی سودجویان وفرصت طلبان متنفع هستند وشاعران غیر همراه محکوم به حذف وخانه نشینی هستند.
این مدیر فعال فرهنگی ادامه داد: انجمن‌های فعال و سالم ادبی و برخی محافلی که در شهرستان‌ها به دور از حاشیه‌های معمول به کشف و پرورش استعداد‌های جوان می‌پردازند باید مورد حمایت قرارگیرند وفرصت ظهور و بروز را از سوی مدیران فرهنگی داشته باشند.
مدیر انجمن ادبی شاهد اهواز گفت: ساماندهی جشنواره‌ها و رویداد‌های ادبی استان سال‌ها برزمین مانده است.
داوربخش ادبی جشنواره ملی سرزمین نور افزود:برگزاری جلسات شعر ۱۰ نفره و شعرخوانی شاعران برای یکدیگر در سالن اجتماعات یک اداره وغیرعمومی وبدون مخاطب چه خروجی دارد؟ پروژه بگیران وپیمانکاران ادبی بنام ادبیات خوزستان با همراهی برخی مدیران ناکارآمد همچنان جولان می‌دهند و عزمی برای بهبود این وضعیت موجود نیست.
این شاعر خوزستانی خاطر نشان کرد:عبور از مافیای ادبیات و کوتوله‌های ادبی،چرخش نخبگان ادبیات در رویداد‌های ادبی و آسیب‌شناسی جشنواره‌های ادبی از نیاز‌های اساسی این حوزه است.

انتهای پیام/۳۳۱/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.