کد خبر : 31308
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 مهر 1400 - 10:26
-

وزیر کشور به موضوع شهرداری مسجدسلیمان ورود کند

مسجدسلیمان همچنان بدون شهردار/ فرصت سوزی بس است …

مسجدسلیمان همچنان بدون شهردار/ فرصت سوزی بس است …
سهم شهرداری مسجدسلیمان از عوارض آلایندگی احصاء شود

شبکه خبری خوزستان// بیش از ۶۰ روز از انتخاب ابراهیم جعفری شهنی بعنوان شهردار مسجدسلیمان می گذرد اما تاکنون حکم وی از سوی استاندار خوزستان صادر نشده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان، شهرداری مسجدسلیمان این روزها را با روزمره گی و بلاتکلیفی پشت سر می گذراند و همچنان منتظر صدور حکم شهردار منتخب از سوی استاندار است. این در حالی است که مطابق تبصره ۳ ماده ۸۰ قانون شرح وظایف شوراها وزیر کشور و استانداران موظفند حکم شهردار معرفی شده را ظرف مدت ده روز صادر نمایند.. از این رو ادامه بلاتکلیفی های شهرداری مسجدسلیمان قطعاً نمی تواند به سود شهر باشد و خدمات رسانی به شهروندان را تحت الشعاع قرار دهد. از طرفی برداشت حدود ۶۰ میلیارد ریال از حساب شهرداری مسجدسلیمان که بدلیل مطالبات پیمانکاران طی سنوات گذشته بوده نیز از جمله مواردی است که در سایه نابسامانی مدیریت شهرداری رقم خورده است.

از سوی دیگر مطابق تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی توسط محیط زیست مورد پایش و سنجش قرار می گیرند و در صورت تایید و احراز آلایندگی باید یک درصد از فروش خود را به عنوان عوارض آلایندگی به شهرداری ها و دهیاری ها بر حسب محل استقرار خود پرداخت کنند. از این رو پیگیری موضوع و تحقق مطالبات قانونی شهرداری مسجدسلیمان نیازمند ثبات مدیریتی است. با توجه به در پیش بودن فصل بارندگی و چالش های متعدد شهری که بخش عمده ای از آن به حوزه خدماتی و عملکردی شهرداری معطوف می شود می طلبد تا استاندار خوزستان و وزیر کشور بصورت جدی به موضوع ورود نمایند.

در شرایط کنونی از اعضای شورای شهر بعنوان منتخبین شهروندان انتظار می رود تا ضمن پیگیری و مکاتبه از طریق استاندار خواستار تعیین تکلیف هر چه سریعتر موضوع شوند. بدون شک ثبات در شهرداری می تواند نقش مهمی در مدیریت هزینه ها و درآمد این نهاد را به همراه داشته باشد و باید دید روند صدور حکم شهردار چه زمانی محقق خواهد شد.

برچسب ها : ،

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.