کد خبر : 36504
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 11:22
-

امنیت، کرامت و سلامت زائران اربعین سه اصل مورد تاکید مسئولان ایرانی و عراقی است

امنیت، کرامت و سلامت زائران اربعین سه اصل مورد تاکید مسئولان ایرانی و عراقی است

آبادان – شبکه خبری خوزستان –  جانشین معاون هماهنگ کننده فراجا گفت: در تمام فرآیند برگزاری مراسم باشکوه اربعین، میان مسئولان نظامی، انتظامی و سیاسی ایران و عراق بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری خوزستان سردار محمد شرفی چهارشنبه در نشست مشترک با هیات بلندپایه نظامی عراق با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد و فرمانده کل انتظامی کشور در  محل پایانه مرزی شلمچه اظهار داشت: در تمامی فرآیندها و رفت و آمدهای مسئولان نظامی و سیاسی دو کشور ایران و عراق همواره بر سه اصل کرامت، امنیت و سلامت زوار تاکید شده است.

وی افزود: مادامی که عملیات تردد زوار مانند هم اکنون که در حال انجام است صورت پذیرد این سه اصل نیز رعایت خواهد شد و مشکلی برای طرفین به وجود نخواهد آمد.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه پذیرش طرف عراقی و بازگشایی مسیر های ورودی به خاک عراق در مقطعی بسیار حساس بود و از یک فاجعه و حادثه جلوگیری کرد، اظهار داشت: امیدواریم این حس تعامل و همکاری بیش از پیش گسترش یابد چرا که زائران برای هر دو کشور عزیز و محترم هستند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا با تاکید بر لزوم انجام هر چه بهتر این مراسم و تشکیل کمیسیون های مشترک در رفع خلاءهای موجود اضافه کرد: تیم های مشترک و همتراز در مدیریت برخی مسائل فی مابین بسیار موثر خواهد بود.

سردار شرفی با اشاره به مطالبه وجه بیشتر از زائران از سوی برخی رانندگان در عراق اظهار داشت: این امر موجب نارضایتی تعدادی از زائران شده که امیدواریم طرف عراقی بر این موضوع نظارت بیشتری داشته و این مشکل را برطرف نمایند.

وی در پایان با ابراز امیدواری نسبت به رفع خلاء های موجود در نشست های مشترک اضافه کرد: امیدواریم با آسیب شناسی در آینده شاهد تکرار چنین مشکلاتی در روند تردد زائران اربعین نباشیم.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق قرار دارد.
شلمچه و چذابه ۲ گذرگاه تردد زایران اربعین حسینی در خوزستان هستند. 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.