کد خبر : 12369
تاریخ انتشار : پنجشنبه 8 اسفند 1398 - 17:26
-

اقدامات شبکه بهداشت و درمان هندیجان برای مقابله با کرونا:

اقدامات شبکه بهداشت و درمان هندیجان برای مقابله با کرونا:

اقدامات شبکه بهداشت و درمان هندیجان برای مقابله با کرونا:       به گزارش خبرنگارمااز شهرستان هندیجان دکتر داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان، اقدامات صورت گرفته در شبکه بهداشت و درمان هندیجان را تشریح کردند. سرپرست شبکه بهداشت و درمان اظهارکرد: با لغو تمامی مرخصیها، همه کارکنان شبکه بهداشت و درمان به

اقدامات شبکه بهداشت و درمان هندیجان برای مقابله با کرونا:

 

 

 

به گزارش خبرنگارمااز شهرستان هندیجان دکتر داود رئیسی سرپرست شبکه بهداشت و درمان، اقدامات صورت گرفته در شبکه بهداشت و درمان هندیجان را تشریح کردند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اظهارکرد: با لغو تمامی مرخصیها، همه کارکنان شبکه بهداشت و درمان به صورت ویژه مشغول خدمت هستند و تقریبا کسی از پرسنل نیست که درگیر مقابله با این بیماری نباشد.

دکتر رئیسی افزود: اختصاص سه تخت ایزوله در بخش بستری به بیماری کرونا و سه تخت دیگر نیز آماده جهت اضافه شدن به بخش ایزوله میباشند، تامین تجهیزات و امکانات لازم شامل وسایل حفاظت فردی، محلول گند زدا و شستشوی دست، خرید هزار عدد ماسک N95 و سفارش خرید بیست هزار عدد ماسک دیگر، ۱۵۰ لیتر الکل و ۱۵۰ لیتر ماده ضدعفونی کننده دست، برای بیمارستان شهداء انجام شده است. تمهیداتی نیز توسط دولت محترم در حال اجرا میباشد که در صورت لزوم  ماسک و محلولهای ضدعفونی کننده، به دست مردم خواهد

رسید. آموزش چهره به چهره به مراجعین و مردم توسط پرسنل بهداشت و درمان، نصب بنر های آموزشی و توزیع پفلت در سطح شهر، ارسال پیامهای بهداشتی در فضای مجازی و مراکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان از اقدامات آموزشی میباشد که میتواند تاثیر زیادی بر آگاهی و نگرش مردم در جهت رعایت اصول و توصیه های بهداشتی مقابله با کرونا داشته باشد.

وی ادامه داد: پرسنل بهداشتی در پست مراقبت مرزی بندر سجافی به صورت دائم و با دقت بالا تمامی افراد ورودی در بندر سجافی را از لحاظ بیماری کرونا مورد بررسی و مراقبت قرار میدهند. تیمهای بازرسی تشکیل شده که بر ضدعفونی و گند زدایی اماکن عمومی و ادرات نظارت کنند. تجهیز یک دستگاه آمبولانس با تجهیزات لازم جهت انتقال بی خطر موارد مثبت و بدحال به بیمارستانهای مرجع در اهواز، پلمپ اماکن عرضه قلیان در سطح شهر و بسیاری از اقدامات مشابه که به کم کردن بار انتقال بیماری در بین مردم کمک خواهد کرد. انجام گرفته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان درمورد نحوه برخورد با بیماران مشکوک عنوان کرد: تمام موارد مشکوک در بیمارستان شهدا در بخش ایزوله نگهداری و مراقبت میشوند و در صورت مثبت بودن جواب آزمایش جهت مراقبهای بیشتر با صلاحدید فوکال پوینت بیمارستان به بیمارستانهای مرجع انتقال داده خواهند شد. در ادامه مراقبین سلامت در بخش بهداشت اطرافیان بیمار را بررسی میکنند تا در صورتی که موارد دیگری از بیماری وجود داشته باشد تحت مراقبت و درمان قرار گیرند.

دکتر رئیسی از شهروندان خواست آرامش خود را حفظ کنند، از شایعات دوری کنند و فقط به اطلاعیه های منتشر شده از طرف شبکه بهداشت و درمان هندیجان، دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و اطلاعیه های صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران توجه کنند. از خروج بدون دلیل و غیر ضروری از منزل خودداری کرده و درصورت داشتن علائم آنفلوآنزا حتما به بیمارستان شهداء مراجعه کنند. جلسات متعدد درون سازمانی و برون سازمانی با حضور تمامی روسا و مدیران ارشد شهرستان برگزار شده و مصوبات زیادی برای اجرا و کنترل بیماری برای تمامی ارگانها و سازمانها تصویب شده و در حال اجرا میباشند.
وی درباره یک مورد بیمار کرونا مثبت در هندیجان بیان داشت: حال عمومی بیمار خوب است و دوره بیماری و دوره انتقال آن پایان یافته است. اطرافیان بیمار نیز تحت مراقبت و کنترل میباشند. در مورد اعلام موارد مثبت، فقط دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان صلاحیت اعلام موارد مثبت را دارند.

دکتر رئیسی توصیه هایی بهداشتی را نیز اینگونه بیان داشت: شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از روبوسی، پرهیز از دست دادن و تردد کمتر در مراکزی که از نظر تجمع، ریسک ابتلا به ویروس را دارند در جلوگیری از ابتلا به بیماری بسیار موثر میباشد.  همچنین افرادی که به سرماخوردگی مبتلا هستند باید از ماسک یا لوازم بهداشتی که مانع از انتقال ویروس به دیگران می شود، استفاده کنند. از قلیان‌های مشترک به دلیل آلودگی‌هایی که دارد و می‌تواند به دیگران منتقل شود حتما پرهیز شود. از استفاده از خودکار مشترک در بانک‌ها و مراکز عمومی نیز پرهیز شود. طبق دستورالعملهای وزارت بهداشت و درمان استفاده از ماسک برای عموم مردم هنوز توصیه نشده و فقط پرسنل بهداشتی و درمانی و در معرض خطر و بیماران کرونا ملزم به استفاده از ماسک هستن

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در پایان از مردم هندیجان خواست به شایعات و جوسازیهای معاندین کشور توجه نکنند و بر رعایت توصیه های بهداشتی تمرکز کنند، اجازه ندهیم دشمنان کشور با ایجاد هرج و مرج به خواسته خود که ضربه زدن به نظام و مردم است دست یابند. خبرنگار/ناصرحکیمی

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.