کد خبر : 54935
تاریخ انتشار : پنجشنبه 19 بهمن 1402 - 9:44
-

افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم در خوزستان از برنامه های مهم دولت

افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم در خوزستان از برنامه های مهم دولت

وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: سال زراعی گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید و به شرکت بازرگانی دولتی و سیلوها تحویل شد، خوزستان با این میزان تولید هم نیاز خود و هم بخشی از نیاز دیگر کشورها را تامین کرد.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به ظرفیت‌های کشاورزی استان خوزستان گفت: برنامه دولت، افزایش ۲۵ درصدی تولید گندم در استان خوزستان طی سال زراعی جاری است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان؛ محمدعلی نیکبخت در حاشیه نشست بررسی توانمندی‌ها و رونق کشاورزی استان خوزستان در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جمع خبرنگاران بیان کرد: خوزستان قطب کشاورزی کشور است که بخش عمده‌ای از نیازهای کشور را تامین می‌کند؛ به همین دلیل سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی در خوزستان همواره مورد توجه بوده است.

وزیر جهاد کشاورزی اظهارکرد: سال زراعی گذشته یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن گندم در خوزستان تولید و به شرکت بازرگانی دولتی و سیلوها تحویل شد، خوزستان با این میزان تولید هم نیاز خود و هم بخشی از نیاز دیگر کشورها را تامین کرد.

نیکبخت ادامه داد: برنامه هایی که وزارت کشاورزی در خوزستان به ویژه در خصوص گندم دارد این است که برای سال زراعی جاری میزان تولید گندم را به حداقل ۲۵ درصد بیشتر از آمار گذشته برساند؛ این امکان با وجود ظرفیت های خوزستان وجود دارد.

وزیر جهاد کشاورزی وضعیت سبزی و صیفی خوزستان را نیز مطلوب ارزیابی و تصریح کرد: محصولات سبزی و صیفی خوزستان از مناطقی چون دزفول به سایر کشورها صادر می شود.

 

وی مرزی بودن خوزستان را فرصتی برای صادرات محصولاتی چون سبزی و صیفی و خرما عنوان کرد و گفت: خوزستان در سایر محصولات به ویژه طیور نیز اگر سرمایه‌گذاری شود می‌تواند علاوه بر تامین نیاز خود بخشی از نیاز کشورهای همجوار را نیز تامین و محصول صادر کند.

وزیر جهاد کشاورزی به ظرفیت شیلات خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: خوزستان در حوزه شیلات به ویژه آبزی‌پروری نیز فرصت بی‌بدیلی دارد و با وجود سواحل داخلی، خلیج، رودخانه‌ها و سدهای بزرگ می‌تواند در آبزی‌پروری جزو استان‌های برتر کشور باشد.

وی تاکید کرد: شیلات به ویژه آبزی‌پروری به عنوان اولویت نخست وزارت کشاورزی در سرمایه گذاری مطرح است.

نیکبخت اظهارکرد: استانی با این شرایط و حجم تولید در حوزه‌های مختلف بخش کشاورزی نیازمند این است که صنایع تبدیلی و غذایی آن نیز توسعه یابد.

وی اضافه کرد: اگر صنایع تبدیلی و غذایی توسعه و صادرات در خوزستان رونق یابد پشتوانه و حامی تولید داخلی خواهد بود؛ وضعیت اقتصادی تولیدکنندگان بهبود می‌یابد و استان از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار خواهد شد.

نیکبخت گفت: خوزستان در بعضی از دام‌ها به ویژه گاومیش رتبه اول کشور را دارد و می‌تواند در این حوزه نیز توسعه یابد.

وزیر جهاد ‌کشاورزی پس از حضور در استان کهکیلویه و بویراحمد و بازدید از طرح‌های کشاورزی، شامگاه سه‌شنبه وارد اهواز شد و در نشست بررسی توانمندی‌ها و رونق کشاورزی استان خوزستان حضور یافت.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.