کد خبر : 39581
تاریخ انتشار : چهارشنبه 17 آبان 1402 - 9:35
-

استاندار خوزستان: اقدامات شهرداری اهواز در حوزه حمل و نقل قابل تقدیر است

استاندار خوزستان: اقدامات شهرداری اهواز در حوزه حمل و نقل قابل تقدیر است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح امروز استاندار خوزستان با بیان اینکه کارها در حوزه حمل و نقل در اهواز بسیار زیاد است، گفت: در این سال‌ها کوتاهی‌ها انباشته شده و به مرحله بحرانی رسیده است. علی‌اکبر حسینی‌محراب در آیین بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل همگانی و انعقاد تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری اهواز، صبح امروز استاندار خوزستان با بیان اینکه کارها در حوزه حمل و نقل در اهواز بسیار زیاد است، گفت: در این سال‌ها کوتاهی‌ها انباشته شده و به مرحله بحرانی رسیده است.

علی‌اکبر حسینی‌محراب در آیین بهره‌برداری از ناوگان جدید حمل و نقل همگانی و انعقاد تفاهم‌نامه اعطای تسهیلات نوسازی ۱۵۰ دستگاه تاکسی که امروز (۱۷ آبان‌ماه) برگزار شد، با اشاره به ظرفیت‌های شهر اهواز اظهار کرد: این ظرفیت‌ها باید از بالقوه به حالت بالفعل دربیایند.

وی افزود: همه اقدامات بر مبنای رودخانه کارون باید با معماری اسلامی و دینی مد نظر حضرت آقا باشد. محور باید مسجد باشد به گونه‌ای که محلات گرد مسجد شکل بگیرند، در این شرایط بازار اسلامی شکل می‌گیرد.

استاندار خوزستان با تاکید بر لزوم جلوگیری از گسترش وسعت شهر اهواز، گفت: باید اتفاقاتی از نظر معماری در شهر رخ دهد و از کارهای غیرمجاز و غیرقانونی جلوگیری شود و در این راستا نیازمند همکاری همه هستیم. در جریانی که در شهر رخ می‌دهد باید وضعیت سال‌های آینده از لحاظ مختلف از جمله خدمات شهری، آموزشی و بهداشتی دیده شود.

وی افزود: عقب‌ماندگی در حوزه حمل و نقل در اهواز بسیار زیاد است و از این وضعیت تعجب می‌کنیم. در این سال‌ها کوتاهی‌ها انباشته شده و به مرحله بحرانی رسیده است.

حسینی‌محراب بیان کرد: پروژه متروی اهواز بسیار طول کشیده است؛ نباید عملیات اجرایی و قضایی آن این قدر طول می‌کشید. اکنون که وضعیت این پروژه روشن شده است باید با تلاش مضاعف و از روش‌های مختلف منابع مالی آن تامین و کار سریع‌تر انجام شود. هر چند مترو جوابگوی نیاز همه شهر نیست اما راه‌اندازی یک خط آن، حرکت‌های بعدی را به دنبال خواهد داشت.

وی با اشاره به وضعیت فعالیت رانندگان اتوبوس و تاکسی در شرایط کنونی، گفت: امیداریم سیستم بانکی و سازمان تاکسیرانی دست به دست هم بدهند و بتوانند ناوگان را نوسازی کنند و رانندگان جدیدی نیز به خطوط افزوده شوند.

حسینی محراب با تاکید بر لزوم سامان‌دهی مسافربران خودروهای شخصی بیان کرد: وظیفه اصلی فرماندار و دیگر دست‌اندرکاران، سامان‌دهی مسافربران شخصی است زیرا ضربه‌های زیادی از این ناحیه خورده‌ایم.

وی گفت: اقدامات شهرداری اهواز در حوزه حمل و نقل قابل تقدیر است اما باید مضاعف شود. در این زمینه باید تا حد توان تلاش کرد و می‌توان از ظرفیت منطقه آزاد اروند هم استفاده کرد.

استاندار خوزستان افزود: بسیاری از استان‌ها تشنه‌اند که یک منطقه آزاد داشته باشند تا از آن استفاده کنند اما در خوزستان متاسفانه به دلیل وضعیت مدیریتی که وجود دارد و تنها می‌خواهند دولتی‌ها کار کنند، کار انجام نمی‌شود بنابراین باید بخش خصوصی در این زمینه فعال شود و ما نیز کمک می‌کنیم تا حمل و نقل عمومی در اختیار بخش خصوصی قرار بگیرد.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.