کد خبر : 34066
تاریخ انتشار : شنبه 13 فروردین 1401 - 5:08
-

فرماندار دزفول:

مصطفی شکیبافر

اختصاص ۸۵ درصد بودجه سال گذشته دزفول به توسعه راه ها

اختصاص ۸۵ درصد بودجه سال گذشته دزفول به توسعه راه ها
شبکه خبری خوزستان | فرماندار ویژه دزفول با اشاره به اقدامات انجام شده در سال گذشته گفت: ۸۵ درصد بودجه پارسال این شهرستان به حوزه راه و توسعه آن اختصاص یافت که در حال جذب است.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی فرمانداری ویژه شهرستان دزفول علی فرهمندپور روز جمعه پیش از خطبه های نمازجمعه دزفول در مصلای امام علی ع. در جمع نمازگزاران افزود: با پیگیری انجام شده تکمیل جاده آستانه محمد بن جعفر، صفی آباد – میانرود در حال انجام است و تعریض جاده دزفول – شوشتر نیز در دست پیگیری است.

 

 

 

وی گفت: راه اندازی شهرک گلخانه‌ای دزفول از موارد راکد مانده بود، و این طرح ۱۸۵ هکتاری با پیگیری انجام شده دوباره از سر گرفته شد و اکنون حدود ۵۰ پیشرفت فیزیکی دارد؛ امیدواریم تا ۲ سال آینده تکمیل شود که در توسعه گردشگری و اشتغالزایی اقدام ارزشمندی خواهد بود.

 

 

 

وی افزود: کشت گلخانه‌ای با مصرف آب پایین و سوددهی زیاد در کشت سبزی و صیفی همراه است. 

 

 

 

فرهمندپور برگزای جشنواره جوان موفق را از دیگر اقدامات انجام شده در پارسال بیان کرد و ادامه داد: شرکت‌های دانش بنیان شهرستان دزفول شناسایی شده و از ظرفیت آنها استفاده شد.

 

 

 

فرماندار ویژه دزفول همچنین گفت: طرح ۷۰۴ واحدی مسکن ملی در مهرشهر و ۳۷۲ واحدی زیباشهر نیز در حال انجام است و در طرح جدید نیز ۱۲ هزار نفر ثبت نام کردند که به مرور زمان اجرا خواهند شد.

 

 

 

وی با بیان اینکه حل مشکل آب شهرک صنعتی و ایجاد شهرک صنعتی دزفول نیز در دستور کار است ادامه داد: مشکل آب منطقه سرسرباز سیاه منصور بخش سردشت دزفول با صرف ۲۰۰ میلیارد ریال برطرف شد.

 

 

 

فرهمند پور در بخش دیگری از سخنان خود ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی را گرامیداشت و افزود: یکی از شیرین‌ترین خاطرات ما در انقلاب اسلامی حضور مردم در ۱۲ فروردین و تجلی مشارکت و همدلی است.

 

 

 

وی گفت: امسال به نام تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرین نامگذاری شده که تلاش می شود از ظرفیت شرکت‌های دانش بنیان برای اشتغال و تولید استفاده شود.

 

 

 

وی افزود: سال ۱۴۰۰ یکی از سالهای پرتلاطم در دزفول و کشور بود، در ابتدای سال مقابله با کرونا مطرح شد و  با اعمال محدودیت در حوزه بازار، اصناف و میهمانان نوروزی همراه بود.

 

 

 

وی از تلاش دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان که خط مقدم کرونا بودند و شهدای مدافع سلامت تقدیم کردند قدردانی کرد و گفت: در کنار کادر درمان گروه های جهادی، سپاه، بسیج، هلال احمر، دانشگاه آزاد، ستاد اجرایی فرمان امام، آموزش و پرورش و شهرداری ها نیز به کمک ما آمدند و همدلی مردم نیز باعث شد وضعیت بحرانی کرونا را پشت سر بگذاریم.

 

 

 

وی همچنین از همکاری ماموران انتظامی و راهور، اصناف و بازاریان در این زمینه تشکر کرد و ادامه داد:تاکنون بیش از ۷۰ درصد جامعه هدف در دزفول واکسینه شده‌اند.

 

 

 

فرهمندپور به افرادی که هنوز واکسن نزده اند توصیه کرد هرچه سریعتر نسبت به تزریق واکسن اقدام کنندتا وضعیت هرچه سریعتر به وضعیت عادی برگردد.

 

 

 

وی به برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در پارسال اشاره کرد و گفت: دزفول دارای ۱۲ شهر اقماری و حدود ۵۲۳ هزار نفر جمعیت است که برگزاری انتخابات در این شهرها با همکاری هشت هزار نفر و به کارگیری  یکهزار خودرو همراه بود.

 

 

 

فرهمندپور افزود: در انتخابات شاهد حادثه بالگرد در منطقه سخت گذر دزفول و شهادت یک مامور راهنمایی رانندگی بودیم، و در مجموع پارسال سه شهید در حوزه نیروی انتظامی تقدیم نظام اسلامی شد.

 

 

 

فرماندار ویژه دزفول با بیان اینکه تنش آبی نیز پارسال با همکاری کشاورزان، جهاد کشاورزی و امور آب مدیریت شد گفت: با همکاری امام جمعه و نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی از فروش تجهیزات کارخانه فتح وابسته به وزارت دفاع در این شهرستان جلوگیری شد و با دستور رییس جمهور نشستی با وزیر رفاه برگزار و مقرر شد با ورود سرمایه گذاران فعالیت کارخانه فتح با همکاری وزارت دفاع دوباره آغاز شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.