کد خبر : 33521
تاریخ انتشار : پنجشنبه 12 اسفند 1400 - 10:51
-

اخبار پلیس فتا

سید ابوالفضل حسینی

اجتماعی | تهدید جان و آبروی افراد در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است/دستگیری خاطیان در کمترین زمان

اجتماعی | تهدید جان و آبروی افراد در فضای مجازی خط قرمز پلیس فتا است/دستگیری خاطیان در کمترین زمان
رئیس پلیس فتا استان خوزستان در توضیح ‏این خبر اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و گفت: فردی ناشناس اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و ایجاد مزاحمت و تهدید در واتساپ برای من کرده و با این کار باعث سلب آرامش من و خانواده‌ام شده است.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان از شناسایی و دستگیری خانمی جوان که اقدام به تهدید و ارسال پیام‌های توهین آمیز در شبکه اجتماعی کرده بود، خبر داد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا، سرهنگ کارآگاه علی حسینی رئیس پلیس فتا استان خوزستان در توضیح ‏این خبر اظهار کرد: خانم جوانی با در دست داشتن مرجوعه قضایی به این پلیس مراجعه کرده و گفت: فردی ناشناس اقدام به ارسال پیام‌های توهین آمیز و ایجاد مزاحمت و تهدید در واتساپ برای من کرده و با این کار باعث سلب آرامش من و خانواده‌ام شده است.

این مقام مسئول عنوان کرد: با توجه به تهدیدات صورت گرفته از طرف متهم و ایجاد ابعاد روانی و مشکلات عدیده برای شاکیه،موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با بکارگیری روش‌های فنی و شگردهای پلیسی و در مدت زمان کوتاهی متهم که خانمی ۲۱ ساله بود را شناسایی کرده و با هماهنگی مقام قضایی به پلیس فتا احضار گردید.

سرهنگ حسینی افزود: متهمه پس از مواجهه با مستندات و ادله موجود به بزه انتسابی خود معترف و در خصوص علل ارتکاب جرم و انگیزه خود گفت :حدود ۲ سال قبل مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال جهت انجام معامله‌ای به شاکیه قرض دادم ولی پس از گذشت مدتی وی این موضوع را انکار کرده و بنده نیز با ارسال پیام‌های تهدید آمیز قصد انتقام گیری داشتم که توسط پلیس فتا دستگیر شدم.

رئیس پلیس فتا استان خوزستان با اشاره به این موضوع که تهدید و توهین در فضای مجازی همانند تهدید و توهین در فضای واقعی جرم است و قانون گذار برای آن مجازات حبس و جزای نقدی در نظر گرفته است، به شهروندان هشدار داد که فضای مجازی مکان مناسبی برای انتقام جویی و تسویه حساب‌های شخصی نیست و برابر قانون با متخلفان در این زمینه برخورد خواهد شد.

این مقام انتظامی در پایان گفت: شهروندان در صورت بروز مشکل و مواجهه با جرائم رایانه‌ای می‌توانند موضوع را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  بخش فوریت‌های سایبری با ما در میان بگذارند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.