کد خبر : 38766
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 تیر 1402 - 5:34
-

محمد باقر عباسی

آیت الله حیدری: جاودانگی اسلام برگرفته از نهضت عاشورا است

آیت الله حیدری: جاودانگی اسلام برگرفته از نهضت عاشورا است

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جاودانگی اسلام به برکت نهضت عاشورا و خون سیدالشهدا است. به گزارش شبکه خبری خوزستان آیت الله دکتر محسن حیدری دوشنبه شب در مراسم آیین تجلیل از گروه سرود زهراییون که در محل یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد اظهار کرد: امروز گروه سرود زهراییون نه تنها

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: جاودانگی اسلام به برکت نهضت عاشورا و خون سیدالشهدا است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان آیت الله دکتر محسن حیدری دوشنبه شب در مراسم آیین تجلیل از گروه سرود زهراییون که در محل یادمان شهید علی هاشمی برگزار شد اظهار کرد: امروز گروه سرود زهراییون نه تنها در شهرستان بلکه در استان و کشور به عنوان یک گروه انقلابی، هنرمند و برجسته شناخته شده است.

وی افزود: معتقدیم که اسلام تا روز قیامت جاودانه است و این جاودانگی را به برکت خون سیدالشهدا و نهضت عاشورا دارد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: با وجود تمام قدرت‌های شیطانی که نمی‌خواهند ندای “لبیک یا حسین” در جهان بروز پیدا کند اما حرکت الهی امام حسین (ع) همواره زنده است.

وی ادامه داد: خداوند اسبابی را برای جاودانگی نهضت عاشورا قرار داده که یکی از آنها، عزاداری و مراسمات مختلف است و خطیبان، شاعران و سرودخوانان در این راه نقش مهمی دارند زیرا با زبان هنر مصائب روز عاشورا را بیان می‌کنند.

آیت الله حیدری گفت: پیامبر از روز ولادت امام حسین (ع) عزاداری سید شهدا را بنیانگذاری کرد و در طول این مدت به مناسبت های مختلف مجالس روزه برقرار کرد و این راه را مابقی ائمه ادامه دادند تا نهضت عاشورا جاودانه بماند.

وی با بیان اینکه تعزیه خوانی و روضه خوانی ها به دوران اهل بیت و امام صادق (ع) بر می‌گردد افزود: در زمانه ما گروه‌های سرود و تواشیح، مفاهیم انقلابی را به خوبی تجسیم می کنند و یکی از این گروه ها، گروه زهراییون است.

نماینده مردم خوزستان در خبرگان گفت: انتظار داریم که مسئولان استان به این استعدادها توجه کرده و از نوجوانان و جوانان علاقه‌مند حمایت کنند.

وی گفت: یکی از جریانات کثیفی که به آمریکا و صهیونیسم خدمت کردند، جریان وهابیت است که امسال و سال قبل شاهد سقوط این فرقه در مرکز و خاستگاه وهابیون بودیم.‌ در مناسک حج سال‌های قبل، وهابی‌ها به وفور دیده می شدند اما امسال خبری از وهابیت نبود که نشان دهنده شکست آنها است.

آیت الله حیدری گفت: عربستانی‌ها به این عقلانیت رسیده اند هرگاه با طناب پوسیده وهابیت به چاه رفتند، سرشان به سنگ خورده لذا از آنها دست کشیدند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.