کد خبر : 22319
تاریخ انتشار : دوشنبه 12 آبان 1399 - 0:47
-

آموزش و پرورش از شبکه شاد برای کنترل چاقی دانش آموزان استفاده کند

آموزش و پرورش از شبکه شاد برای کنترل چاقی دانش آموزان استفاده کند

استاندار خوزستان درباره مساله چاقی دانش آموزان گفت: چاقی کودکان و دانش‌آموزان می‌تواند سلامت نسل آینده را به شدت به خطر بیاندازد و آموزش و پرورش موظف شد برنامه های مربوطه در این بخش را اجرا و از ظرفیت شبکه شاد استفاده کند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

غلامرضا شریعتی در نشست شورای سلامت و امنیت غذایی خوزستان اظهار داشت: یکی از اقدامات مهم دولت در بخش سلامت تدوین سند جامع سلامت در حوزه بیماری‌های غیرواگیر و کنترل آنها است.

وی افزود: اگر کرونا بروز پیدا نمی‌کرد ما از بیماری‌های عفونی تقریباً رهایی پیدا کرده بودیم و به لحاظ این شاخص، شاخص ما توسعه یافته می‌شد و تمرکزمان در بخش بیماریهای غیرواگیر سوق پیدا می‌کرد اما کرونا توجه‌ها را به بیماری‌های عفونی سوق داد.

استاندار خوزستان گفت: کرونا نشان داد که بحث بیماری‌های غیر واگیر بسیار مهم است چون کرونا کسانی را از بین برد که یک بیماری زمینه ای داشتند و در این گروه از افراد بیشتر اثر داشت و تلفات بیشتری به دنبال داشت.

شریعتی گفت: در افراد فاقد بیماری زمینه ای آسیب و تلفات بسیار کمتری داشتیم و این امر اهمیت و کنترل بیماریهای غیرواگیر و همچنین تغذیه سالم را بیش از پیش به ما گوشزد می‌کند.

وی در ادامه این نشست درباره مسئله چاقی دانش آموزان بیان داشت: چاقی کودکان می‌تواند سلامت نسل آینده را به شدت به خطر اندازد و آموزش و پرورش موظف شد برنامه های مربوطه در این بخش را اجرا کند.

این مقام مسئول تصریح کرد: لازم است آموزش و پرورش از ظرفیت شبکه شاد و صداوسیما برای کنترل چاقی بین دانش آموزان استفاده کند.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.