کد خبر : 23179
تاریخ انتشار : دوشنبه 3 آذر 1399 - 19:57
-

۲۶ درصد نیشکر برداشت و راهی کارخانه تولید شکر شده است

۲۶ درصد نیشکر برداشت و راهی کارخانه تولید شکر شده است

شکر قهوه‌ای کشت و صنعت میرزا کوچک خان و شکر دارویی در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی از دیگر محصولات تولید شده در شرکت توسعه نیشکر به شمار می‌روند.

عبدعلی ناصری مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی گفت: برداشت نیشکر از ۲۷ مهر امسال در سطح ۶۲ هزار هکتار از واحد‌های هفتگانه این شرکت آغاز شده است و همچنان ادامه دارد.

او افزود: روند برداشت نیشکر از مزارع مطلوب است و تاکنون ۲۶ درصد مزارع نیشکر برداشت و ۱۴۰ هزار تن شکر نیز تولید شده است که با توجه به تناژ بالای مزارع انتظار می‌رود میزان تولید شکر به بیش از ۶۰۰ هزار تن برسد.

ناصری با بیان اینکه پیش بینی می‌شود تا پایان فصل برداشت، جهش تولید در شرکت توسعه نیشکر محقق و بیش از ۶۰۰ هزار تن شکر با افزایش ۲ برابری نسبت به ۲ سال قبل تولید و به بازار عرضه شود، اظهار کرد: روزانه ۱۰۰ تن شکر خام در واحد‌های تصفیه شکر کشت و صنعت‌های امیرکبیر، دهخدا، دعبل خزاعی و سلمان فارسی تبدیل به شکر سفید تبدیل می‌شود.

مدیرعامل شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی در ادامه به بهره برداری شکرستان در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی و واحد تولید شکر‌های ویژه با حضور مدیران عامل کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر و معاونان این شرکت اشاره کرد و بیان داشت: هدف از راه اندازی این واحد، تنوع بخشی در محصول شکر و عرضه شکر‌های ویژه شامل؛ شکر طعم دار، شکر شاسه، شکر پودری، شکر مایع و… به بازار مصرف است.

این مقام مسئول با بیان اینکه با توجه به شرایط ویژه کشور و شیوع ویروس کرونا، این شکر‌ها در بسته بندی‌های خاص با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی به بازار عرضه می‌شوند و نیاز استان خوزستان و کشور را تامین خواهند کرد، ادامه داد: شرکت توسعه نیشکر و صنایع جانبی با تولید انبوه شکر‌های ویژه قادر است شکر مورد نیاز ادارات، رستوران‌ها و هتل‌ها و سایر مراکز را در بسته بندی‌های خاص و در قالب شکر پودری، شکر شاسه، شکر مایع، و شکر‌های طعم دار تامین نماید.

ناصری تصریح کرد: با توجه به هزینه‌های انجام شده در تولید و بسته بندی شکر‌های ویژه، ۱۵ درصد ارزش افزوده نسبت به شکر فله ایجاد می‌شود و در حال حاضر شکر‌های سفید تولیدی کشت و صنعت‌های هفتگانه توسعه نیشکر علاوه بر عرضه به صورت فله، در بسته بندی‌های یک کیلویی و ۹ کیلویی به بازار عرضه می‌شود، ضمن اینکه شکر قهوه‌ای کشت و صنعت میرزا کوچک خان و شکر دارویی در کشت و صنعت نیشکر حکیم فارابی از دیگر محصولات تولید شده در شرکت توسعه نیشکر به شمار می‌روند.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.