کد خبر : 56542
تاریخ انتشار : سه شنبه 15 اسفند 1402 - 0:51
-

یادداشت

مقاومت

یادداشت ویژه | پایان انتخابات و لزوم شیفت گروه‌های مردمی به فلسطین

یادداشت ویژه | پایان انتخابات و لزوم شیفت گروه‌های مردمی به فلسطین
بر خلاف برخی تصورات این فشارهای افکار عمومی منطقه‌ای و بین‌المللی بر محاسبات رهبری دشمن بسیار تاثیرگذار است و از همین رو آنها اکنون به دنبال زدن یک پلتیک سیاسی به حماس در مذاکرات آتش‌بس برای کاهش فشار بین‌المللی هستند

 

پایان انتخابات و لزوم شیفت گروه‌های مردمی به فلسطین

 

از ۷ اکتبر، گروه‌های مردمی، دانشجویی و علمی نقش موثر و مهمی در ایجاد پویش‌ها و حرکات مردمی ضدصهیونیستی در کشورمان و حتی منطقه داشتند. به مرور اما با فرسایشی شدن جنگ، این حرکات چه در کشور و چه در جهان نیز متاسفانه فرسوده شد و به طور خاص در کشور ما با انتخاباتی شدن فضا، تمرکز بر ماموریت افزایش مشارکت رفت.

 

حقیقت اما این است که اخیرا بنا به چندین دلیل فشار برخی اهرم‌ها بر رژیم صهیونیستی کاهش یافته و همین عاملی بر تشدید جنایات نتانیاهو در منطقه شده است. برای مثال همه یادشان هست که پس از هدف قرار دادن بیمارستان المعمدانی یا هنگام یکی از بمباران‌های سنگین رژیم که همراه با زمزمه حمله زمینی بود، چه موج عظیم ضدصهیونیستی در فضای حقیقی و مجازی به راه افتاد.

 

اکنون اما و پس از جنایت فجیع به شهادت رساندن ۱۱۰ نفر و زخمی شدن بیش از ۳۰۰ تن از فلسطینیان در هنگام دریافت کمک‌ها توسط رژیم به طور کاملا عامدانه و برنامه‌ریزی شده، شاهد کمترین بازتاب خبری و واکنشی هستیم؛ امر خطرناکی که مسیر جنایت را برای رژیم تسهیل خواهد کرد.

 

اکنون و پس از فراغت نسبی گروه‌های مردمی از برنامه‌های انتخاباتی، لازم است تا تمرکز بر نسل کشی وحشیانه رژیم صهیونیستی مجددا برگردد. امری که در صورت وقوع می‌تواند محرکی برای به حرکت درآوردن مجدد جنبش‌های ضدصهیونیستی در جهان باشد.

 

البته که طبیعتا در دور جدید لازم است تا ایده‌ها و کنش‌های نو، متناسب با حجم جنایت و تحولات منطقه در دستور کار قرار گیرد. به عبارتی صرفا تجمع مطرح نیست و می‌توان و باید از ابزارهای مختلف بهره برد.

 

بر خلاف برخی تصورات این فشارهای افکار عمومی منطقه‌ای و بین‌المللی بر محاسبات رهبری دشمن بسیار تاثیرگذار است و از همین رو آنها اکنون به دنبال زدن یک پلتیک سیاسی به حماس در مذاکرات آتش‌بس برای کاهش فشار بین‌المللی هستند.

 

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.