کد خبر : 22963
تاریخ انتشار : چهارشنبه 28 آبان 1399 - 14:48
-

گام بلند بسیج در بندرماهشهر و بندرامام‌(ره) برای رفع محرومیت، اشتغال‌زایی، کنترل بازار و مبارزه با کرونا

گام بلند بسیج در بندرماهشهر و بندرامام‌(ره) برای رفع محرومیت، اشتغال‌زایی، کنترل بازار و مبارزه با کرونا

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان ماهشهر از احداث ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان، گشت‌های امنیت محور رضویون، تشکیل قرارگاه کنترل بازار و مبارزه با گرانفروشی، در بندرماهشهر و بندرامام‌خمینی توسط بسیج، خبر داد

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از تسنیم؛

بعدازظهر امروز نشست خبری به مناسبت چهل و یکمین سالروز تشکیل بسیج مستضعفان به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، در ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بندرماهشهر با حضور خبرنگاران شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این مراسم سرهنگ پاسدار کریم بابایی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر به تشریح برنامه‌های هفته بسیج در شهرستان بندرماهشهر، بندر امام خمینی و شهر شهید چمران پرداختند و به سوال‌های خبرنگاران پاسخ دادند.

فعالیت گشت‌های رضویون برای ارتقا امنیت اجتماعی در ماهشهر و بندر امام خمینی

سرهنگ کریم بابایی در پاسخ به سوال خبرنگار درباره ارتقا امنیت اجتماعی و محرومیت‌زدایی در بندر امام خمینی(ره)، اظهار داشت: بسیج در قالب گشت‌های رضویون طبق زمان‌بندی و برنامه‌ریزی بین بخشی برای کمک به نیروهای زحمتکش ناجا در تامین امنیت اجتماعی، حضور فعال دارند.

وی افزود: ۱۰۰ واحد مسکونی برای محرومان در سطح شهرستان بندرماهشهر و بندر امام خمینی توسط بسیج سازندگی برای محرومان، ساخته می‌شود.

بابایی در ادامه گفت: روز دوشنبه ساخت ۱۷ واحد مسکونی در کوی شهید صباغان بندر امام خمینی(ره) برای محرومان با حضور مسئولان شهری، کلنگ‌زنی شد.

وی افزود: ویزیت رایگان، احداث سالن و سوله ورزشی، توزیع بالغ بر ۱۰ هزار بسته معیشتی در سه مرحله از اقدام‌های بسیج برای محرومیت‌زدایی و کمک‌های مومنانه به مردم بندر امام خمینی(ره) است.

قرارگاه مبارزه کنتزل بازار و گران‌فروشی راه‌اندازی شد

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران برای ورود بسیج برای کنترل قیمت‌ها در بازار و مبارزه با گران‌فروشی، عنوان کرد: قرارگاه سپاه شهرستان با همکاری بسیج صنعت، معدن و تجارت، اصناف، اطلاعات ناحیه، محلات تشکیل شده است.

وی افزود: بسیج اصناف با حضور اماکن نیروی انتظامی، صمت، تعزیرات حکومتی و نماینده از فرمانداری در بازدیدهای خود از مراکز تجاری و بازار، تعرفه کالاها را بر تعرفه تطبیق داده و با عاملان گرانفروشی و همچنین قاچاق کالا، برخورد می‌شود.

بابایی گفت: تاکنون برای کنترل گرانی بازار تذکراتی داده شده است اما در ادامه شاهد اقدامات محسوس‌تری خواهیم بود.

فعالیت بالغ بر ۴۱ صندوق قرض‌الحسنه برای راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک و زودبازده

سرهنگ بابایی در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره برنامه بسیج برای اشتغال‌زایی بیان داشت: بسیج سازندگی سپاه برای اشتغال‌زایی، صندوق قرض‌الحسنه با هدف اعطای تسهیلات برای جویندگان کار، ایجاد کرده است.

وی افزود: بیش از ۴۱ صندوق قرض‌الحسنه در شهرستان ایجاده شده است و تاکنون موفق به راه‌اندازی بنگاه‌های کوچک زودبازده در پرورش قارچ و بلدرچین وکارگاه خیاطی در شهرستان شده است.

بابایی در ادامه گفت: در شش ماه نخست سال جاری در بنگاه‌های کوچک ۲۰ نفر اشتغال‌زایی توسط بسیج ایجاد شده است و به دنبال تفاهم‌نامه با سرمایه‌گذاران برای تاثیر بیشتر هستیم.

تیم ۴۰ نفره از بسیج جامعه پرستاران و پزشکان برای مبارزه با ویروس کرونا تشکیل شد

فرمانه ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره کمرنگ شدن اقدام‌های پیشگیرانه کرونایی در شهرستان بیان کرد: ماموریت بسیج برای مبارزه با کرونا عوض نشده است، بلکه تاکتیک پروتکل‌های ابلاغی از سوی بهداشت و درمان عوض شده است.

وی افزود: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی، ساخت و تولید ماسک، تغسیل و تدفین اموات کرونایی، ضدعفونی و گندزدایی نقاط مثبت ماموریت‌های جدید پدافند زیستی اصلی و فرعی بسیج بوده که در حال انجام است.

بابایی گفت: بالغ بر ۷۰۰ هزار ماسک توسط بسیجیان تولید و به صورت رایگان تحویل مردم مناطق محروم شده است.

وی در ادامه تاکید کرد: طبق آخرین بیانات فرمانده کل قوا حضرت امام خامنه‌ای و دستور فرمانده کل سپاه، تیم ۴۰ نفره از بسیج جامعه پرستاران و پزشکان در کنار کادر پزشکی شهرستان، منازلی که موارد مثبتی کرونا دارند، تمام اعضا خانواده را در محل، آزمایش غربالگری می‌کنند‌.

بابایی گفت: کارهای مقدماتی در سپاه استان خوزستان و منطقه انجام شده است و در هفته بسیج فعالیت آنها آغاز می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر با گرامیداشت هفته بسیج درباره برنامه‌های بسیج اظهار داشت: بسیج سال جاری را با شعار “بسیج پیشرو خدمت و امید آفرین” آغاز می‌کند.

وی افزود: بیش از ۳۰۰ برنامه در حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج اجرا می‌شود و به صورت شاخص ۴۱ برنامه به مناسبت چهل و یکمین سالروز تاسیس هفته بسیج را داریم.

بابایی در ادامه گفت: رزمایش بزرگ جهش تولید همزمان با سراسر کشور توسط بسیج مهندسان کشاورزی و سازندگی، افتتاح ۲۱ خانه محروم، افتتاح پروژه نهال کاری و بیابان‌زدایی، عطر افشانی و غبارروبی مزار شهدا، دیدار با ائمه جمعه، اهدا ۳۰۰ جلد کتاب به فرهنگی زندان، تشکیل کارگاه‌های تحکیم بنیاد خانواده و کاهش آسیب‌های اجتماعی، برگزاری یادواره شهدا به صورت محله محور و با تعداد محدود، نشست‌های روشنگری با موضوعات مختلف، راه‌اندازی پویش نذر خون، اعزام سه گروه پزشکی تخصصی به مناطق محروم، برگزاری دعا و نیایش با همکاری بسیج مداحان و رویکرد دعا و استغاثه برای از بین رفتن ویروس منحوس کرونا، رونمایی از آلبوم شهدای بلند مرتبه در دیدار با خانواده شهدا، تجلیل از رزمندگان بسیجی دفاع مقدس، چهارمین مرحله کمک‌های مومنانه، ساخت مدرسه و درمانگاه در شهر شهید چمران، مسابقات ورزشی و کتاب خوانی برنامه‌های متنوعی که در هفته بسیج به صورت مجازی و حقیقی برگزار می‌شود.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان بندرماهشهر در پایان گفت: کارهای مقدماتی ایجاد مرکز دیجیتال توسط نیروهای جهادی صداوسیما با بودجه سپاه و شرکت‌های پتروشیمی انجام شده است و در آینده نزدیک مرکز دیجیتال صداوسیما در شهرستان بندرماهشهر، راه‌اندازی می‌شود.

انتهای پیام/

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.