اخبار شهرداری های خوزستان

اخبار شهرداری اهواز

نگاهی به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز + تصاویر

نگاهی به آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز + تصاویر
باز زنده سازی کارون، زیرسازی و آسفالت معابر و همچنین پروژه روگذر شهدای غزه از جمله طرح های شاخص و دارای اولویت در نظر گرفته شدند و علا‌وه بر آن تکمیل ساختمان جدید شهرداری اهواز و پارکینگ طبقاتی طالقانی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت.
شبکه خبری خوزستان / آخرین وضعیت پروژه‌های عمرانی شهرداری اهواز به شرح زیر می باشد.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از اداره ارتباطات معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهواز از ابتدای سال ۱۴۰۲ و بر اساس اولویت‌هایی که در بودجه پیش‌بینی شده بود تکمیل تقاطع شهید کجباف، باز زنده سازی کارون، زیرسازی و آسفالت معابر و همچنین پروژه روگذر شهدای غزه از جمله طرح های شاخص و دارای اولویت در نظر گرفته شدند و علا‌وه بر آن تکمیل ساختمان جدید شهرداری اهواز و پارکینگ طبقاتی طالقانی مورد توجه مدیریت شهری قرار گرفت.

مهدی مراد حسینی در خصوص وضعیت پروژه‌های فوق الذکر توضیحاتی به شرح ذیل عنوان کرد: تقاطع غیر همسطح شهید کجباف یکی از پروژه‌های ناتمامی بود که امروز محور ال ۴۰۰ با هزینه‌ی بیش از ۲۵۰۰ میلیارد ریال و با ۹۲% پیشرفت فیزیکی، عملیات سگمنت‌گذاری پایان یافته و بلافاصله عملیات محکم کاری، نرده‌گذاری، پیاده‌روسازی و در نهایت آسفالت و روشنایی آن انجام می‌شود.

طبق نظر معاون فنی و عمرانی شهرداری اهواز، وجود رودخانه کارون اهواز یک موهبت الهی بوده که در کمتر کلانشهری شاهد آن هستیم که می توان به عنوان یکی از مهم‌ترین عناصر محرک توسعه مدنظر قرار گیرد. بر همین اساس باز‌ زنده‌سازی ساحل رودخانه کارون در دستور کار قرار گرفت. پس از انجام مطالعات و طراحی صورت گرفته، این پروژه با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد ریال از دیماه ۱۴۰۲ آغاز شد. در این پروژه مواردی مانند اتاق مادر و کودک، سرویس بهداشتی، زمین بازی، آبنما، پارکینگ، باغ گیاه‌شناسی و مسیر دوچرخه سواری پیش‌بینی شده است.
پروژه باززنده سازی کارون تاکنون %۳۰ پیشرفت فیزیکی داشته و در حال حاضر ۱۵ هکتار مد نظر تسطیح شده و سنگ چینی سرویس های بهداشتی‌، زیرسازی و جدول گذاری پارکینگ در حال انجام و همچنین زمین ورزشی والیبال و فوتبال ساحلی ۹۰% و زمین تنیس و بدمینتون ۷۰ %پیشرفت فیزیکی داشته است.

تقاطع شهدای غزه در میدان جمهوری یکی از ابر پروژه‌هایی بود که در این دوره مدیریت شهری با بودجه‌ای بالغ بر ۴۵۰۰ میلیارد ریال به طول ۷۰۰ و عرض ۲۵ متر تعریف شد و از آبان ماه سال جاری فعالیت آن آغاز و با تلاش انجام شده تا کنون ۲۵%پیشرفت فیزیکی داشته است و به گونه‌ای برنامه ریزی شده تا در صورت تامین بودجه طی یک زمان بندی دقیق تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

تکمیل پروژه ساختمان جدید شهرداری با بودجه‌ای بالغ بر ۳۲۹ میلیارد ریال از جمله مواردی بود که در دستور کار قرار دارد و بیش از ۹۰% پیشرفت فیزیکی داشته که در حال اجرای سنگ نمای ضلع شرقی و غربی آن هستیم، علاوه بر آن سیستم گرمایشی و سرمایشی آن در حال نصب است.

زیرسازی مسیر پل ولایت به سمت بلوار نفت با اعتباری ۱۴۴ میلیارد ریال که بلوار مدرس را به بلوار نفت متصل می‌کند نیز داری ۸۰ % پیشرفت فیزیکی بوده و علاوه بر آن زیرسازی و آسفالت ۱۱۰هزار متر مربع از معابر نورد کوی مهدیس با اعتبار ۸۶۰ میلیارد ریال از ابتدای اسفند ماه سال جاری آغاز و در مرحله نقشه برداری و رفع موانع قرار دارد.

مراد حسینی در پایان از اجرای بالغ بر ۶۰۰۰متر نرده گذاری و نصب پایه چراغ دکوراتیو در طول ساحل کارون نام برد که عملیات نرده گذاری در محدوده ساحل شرقی و غربی به پایان رسیده و اکنون پروژه نصب پایه چراغ دکوراتیو در محدوده پل نادری تا پل علی ابن مهزیار (منطقه دو) و از پل علی ابن مهزیار تا پل سوم (منطقه هفت) در حال انجام می باشد.

 

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.