کد خبر : 27610
تاریخ انتشار : سه شنبه 14 اردیبهشت 1400 - 19:36
-

مذاکرات وین از فرسایشی شدن تا امیدوار نگاه داشتن افکار عمومی؛ انگلیس آزاد شدن پول‌های بلوکه شده را تکذیب کرد و آمریکا آزادی زندانیان ایرانی را

مذاکرات وین از فرسایشی شدن تا امیدوار نگاه داشتن افکار عمومی؛ انگلیس آزاد شدن پول‌های بلوکه شده را تکذیب کرد و آمریکا آزادی زندانیان ایرانی را

  خبرسازی‌ها از یک تیم ایرانی و احتمالا نزدیک به دولت در خصوص گشایش در نشست وین ادامه دارد. در آخرین مورد شبکه خبری المیادین ساعاتی پیش به نقل از آنچه «منابع مسئول ایرانی» خوانده بود، نوشت: «دولت بایدن ابتدا قصد آزاد کردن اموال ایران در جریان مذاکرات با ایران را نداشت اما موفق به

 

خبرسازی‌ها از یک تیم ایرانی و احتمالا نزدیک به دولت در خصوص گشایش در نشست وین ادامه دارد. در آخرین مورد شبکه خبری المیادین ساعاتی پیش به نقل از آنچه «منابع مسئول ایرانی» خوانده بود، نوشت: «دولت بایدن ابتدا قصد آزاد کردن اموال ایران در جریان مذاکرات با ایران را نداشت اما موفق به پیشبرد خواست خود نشد و طرف ایرانی بر ضرورت آزادسازی بخشی از اموال ایران اصرار کرد.»

این رسانه، همچنین به نقل از منابع مطلع خود که به نام آنها اشاره‌ای نکرد، مدعی شد که چهار زندانی ایرانی از زندان‌های آمریکا آزاد خواهند شد. این شبکه همچنین با بیان اینکه «مذاکرات امنیتی مشابهی میان طرف ایرانی و انگلیسی انجام شده است»، ادعا کرد: «لندن ۴۰۰ میلیون پوند بلوکه‌ شده از دارایی‌های ایران در انگلیس را آزاد خواهد کرد».

اما این خبرها با واکنش و تکذیب وزارت امور خارجه آمریکا و انگلیس مواجه شد.

ند پرایس سخنگوی وزارت خارجه آمریکا هرگونه دستیابی به توافق با ایران درباره تبادل زندانیان را رد کرد و افزود: «گزارش‌ها در این باره که توافق تبادل زندانیان (با ایران) حاصل شده، صحیح نیست.»

همچنین، خبرگزاری رویترز نوشته یک مقام وزارت امور خارجه انگلیس گزارش‌ها درباره آزادی یک زندانی امنیتی در ازای آزادسازی بدهی لندن به ایران را رد کرده است.

مذاکرات وین بدون هیچ نتیجه‌ای فرسایشی شده و به نظر می‌رسد این دست اخبار صرفا برای همراه کردن و امیدوار نگاه داشتن افکار عمومی با طولانی شدن روند مذاکرات در حال تزریق شدن به جامعه است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.