کد خبر : 25058
تاریخ انتشار : دوشنبه 22 دی 1399 - 18:14
-

دستگیری «دزدان پروازی» در مشهد

دستگیری «دزدان پروازی» در مشهد

دستگیری «دزدان پروازی» در مشهد!     اعضای یک باند حرفه‌ای که با اقامت‌های کوتاه‌مدت در مراکز استان‌های کشور به منازل هموطنان دستبرد می‌زدند و به «دزدان پروازی» معروفند، در مشهد دستگیر شدند.   به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا، روزنامه «خراسان» نوشت: چندی قبل پرونده‌هایی با موضوع سرقت از منازل در

دستگیری «دزدان پروازی» در مشهد!

 

 

اعضای یک باند حرفه‌ای که با اقامت‌های کوتاه‌مدت در مراکز استان‌های کشور به منازل هموطنان دستبرد می‌زدند و به «دزدان پروازی» معروفند، در مشهد دستگیر شدند.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از ایسنا، روزنامه «خراسان» نوشت: چندی قبل پرونده‌هایی با موضوع سرقت از منازل در پلیس آگاهی خراسان رضوی مطرح شد که محتویات آن نشان می‌داد لوازم منزل و زیورآلات در حالی از واحدهای آپارتمانی سرقت شده‌اند که هیچکدام از محل‌های سرقت، دزدگیر یا دوربین مداربسته نداشته‌اند.

تحقیقات اولیه بیانگر آن بود که پلیس با یک باند حرفه‌ای سرقت روبه‌روست که با شیوه «دیلم‌زنی» به تخریب قفل و درِ منازل اقدام می‌کنند و اشیای با ارزش قابل حمل را می‌دزدند اما سرقت برخی لوازم برقی و تلویزیون‌های بزرگ نیز نشان می‌داد که سارقان از یک خودرو برای حمل اموال سرقتی استفاده می‌کنند.

در ادامه، بررسی‌های بیشتر نشان داد که شگرد سرقت از واحدهای آپارتمانی مخصوص سارقانی است که بیشتر از جنوب کشور به مشهد می‌آیند و با اقامت کوتاه‌مدت در حاشیه شهر به منازل دستبرد می‌زنند و اموال را به صورت بارنامه به جنوب کشور انتقال می‌دهند.

با به دست آمدن این اطلاعات، کارآگاهان در چند شاخه عملیاتی به تحقیق در این‌باره پرداختند و با استفاده از بانک اطلاعاتی مجرمان و همچنین شیوه و شگرد دزدان، به سرنخ‌هایی رسیدند که کارآگاهان را به سوی یکی از سارقان سابقه‌دار مشهدی سوق داد. او که منبع اطلاعاتی دزدان بود، وظیفه شناسایی محل‌های سرقت را نیز بر عهده داشت و سارقان پروازی را برای یک دستبرد ماهرانه یاری می‌داد اما وقتی پلیس مخفیگاه سارق مذکور را در اطراف شهرک رضویه به محاصره درآورد، مشخص شد که وی شبانه از این محل گریخته است. به همین دلیل کارآگاهان به ردزنی متهم فراری پرداختند و او را که در جاده مشهد به تهران بود، حوالی سبزوار دستگیر کردند.

با انتقال متهم فراری به مشهد، بازجویی‌ها از او آغاز و مشخص شد که او عضو باند حرفه‌ای «دزدان پروازی» است که از اهواز وارد مشهد شده بودند و اکنون نیز به خوزستان بازگشته‌اند.

با اعترافات متهم و اعطای نیابت قضایی، کارآگاهان عازم اهواز شدند و دو همدست سارق را در حالی دستگیر کردند که اموال سرقتی زیادی از مخفیگاه سارقان کشف و ضبط شد اما ادامه عملیات دوباره به مشهد کشیده شد چرا که سارقان مذکور علاوه بر هفت  فقره سرقت از منازل در اهواز به چندین فقره دستبرد با شیوه «دیلم‌زنی» به واحدهای آپارتمانی مشهد نیز اعتراف کردند.

کارآگاهان با شناسایی یکی از مالخران این باند به تحقیقات گسترده خود برای کشف زوایای پنهان سرقت‌های مذکور ادامه دادند تا اینکه لوازم سرقتی بسیاری شامل طلا و بدلیجات، انواع لپ‌تاپ و تلویزیون، ساعت‌های مختلف، گوشی تلفن همراه و لوازم برقی از مخفیگاه دزدان پروازی به دست آمد که هنوز صاحبان آنها شناسایی نشده‌اند.

از سوی دیگر بررسی‌ها بیانگر آن بود که سارقان در انجام سرقت‌های مذکور از یک دستگاه پژو ۴۰۵ نقره‌ای‌رنگ استفاده می‌کردند و با شیوه زاغ‌زنی در اوایل شب به سرقت‌های خود در اهواز و مشهد ادامه می‌دادند.

این سارقان در اعترافات خود اظهار کردند: با همدستی جوان مشهدی که به خیابان‌ها و مناطق شهری آشنایی داشت، برخی منازل را زیر نظر می‌گرفتیم و هنگامی که صاحبخانه در واحد آپارتمانی را قفل می‌کرد و بیرون می‌رفت، احتمال می‌دادیم که با تاخیر به منزل بازمی‌گردد. به همین دلیل در همان اوایل شب و با استفاده از دیلم قفل و در منازل را تخریب می‌کردیم و اموال قابل حمل را می‌ربودیم.

اعضای این باند حرفه‌ای سابقه‌دار اعتراف کردند که در مناطق بلوار آزادی، بلوار پیروزی و خیابان راهنمایی به واحدهای آپارتمانی دستبرد زده‌اند که دوربین مداربسته و دزدگیر نداشته‌اند!

اعضای این باند که بین ۲۲ تا ۲۶ سال دارند و از سوی پلیس آگاهی اهواز نیز تحت تعقیب بودند تاکنون به ۱۲ فقره سرقت اعتراف کرده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.