کد خبر : 8653
تاریخ انتشار : شنبه 30 آذر 1398 - 12:57
-

۵ روز پس از بارندگی؛ ادامه آب‌گرفتگی معابر شهری آبادان

۵ روز پس از بارندگی؛ ادامه آب‌گرفتگی معابر شهری آبادان

۵ روز پس از بارندگی؛ ادامه آب‌گرفتگی معابر شهری آبادان پس از گذشت ۵ روز از زمان بارندگی مناطق مختلف آبادان مانند کوی قدس، کوی بهار، ذوالفقاری، فیه، امیرآباد و حتی مناطق مرکزی شهر مانند امیری و احمدآباد دچار مشکل هستند. به گزارش شبکه خبری خوزستان ، بارندگی اخیر در این شهر سبب آب‌گرفتگی در

۵ روز پس از بارندگی؛ ادامه آب‌گرفتگی معابر شهری آبادان

پس از گذشت ۵ روز از زمان بارندگی مناطق مختلف آبادان مانند کوی قدس، کوی بهار، ذوالفقاری، فیه، امیرآباد و حتی مناطق مرکزی شهر مانند امیری و احمدآباد دچار مشکل هستند.

به گزارش شبکه خبری خوزستان ، بارندگی اخیر در این شهر سبب آب‌گرفتگی در بسیاری از معابر شهری، کوچه‌ها و پیاده‌روها شد و تردد در بسیاری از مناطق شهر را با مشکل روبه‌رو کرد.

این مشکلات برخلاف گذشته محدود به مناطق کم برخوردار نبود و کمتر منطقه‌ای در آبادان از سیل و تجمع آب در امان ماند. هر چند مناطق مرفه‌نشین شهر مانند مناطق «بریم»، «بوارده» و همچنین برخی مناطقی که زیرساخت آن‌ها شرایط مناسبی داشت تأثیر زیادی از این موضوع ندیدند.

حجم مشکل تا جایی است که هم‌اکنون و پس از گذشت ۵ روز از زمان بارندگی مناطق کوی قدس، کوی بهار، ذوالفقاری، فیه، امیرآباد و حتی مناطق مرکزی شهر مانند امیری و احمدآباد دچار مشکل هستند.

مشکلات چند برابر شد

رضا منیعاوی یکی از شهروندان ساکن کوی ذوالفقاری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: منطقه ما با یک بارندگی کوچک هم زیر آب می‌رفت، حالا که بارندگی بیشتر شد آب به خانه‌هایمان رسیده است.

وی با بیان اینکه بارها آمدند و حفاری انجام دادند اما دردی از مشکل آب‌گرفتگی منطقه دوا نشد، عنوان کرد: پیگیری‌های ما از شهرداری و آبفا هم نتیجه‌ای نداشت.

این شهروند بیان کرد: تکرار این مشکلات باعث شده که دیدن این صحنه‌ها برای ما عادی شود و وجود مشکلاتی که می‌توانست با یک تدبیر درست برطرف شود به جزئی از زندگی ما تبدیل شود.
سازمان‌ها و ادارات مهم به مسئولیت خود در قبال مردم آبادان عمل کنند

عبدالله کعبی نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با اشاره به خسارات واردشده به مردم براثر آب‌گرفتگی اظهار داشت: مسئولان ملی و استانی باید هر چه سریع‌تر نسبت به تأمین هزینه خسارات وارد شده به شهروندانی که در آب‌گرفتگی اخیر خانه‌های آنان زیر آب رفت اقدام کنند.

عضو شورای شهرآبادان گفت: بعضی از شهروندان از سطح زندگی پایینی برخوردارند و هر چه داشتند در این حادثه از بین رفت، امیدواریم متولیان امر به بهترین نحو ضرری که واردشده را جبران کنند.

وی با انتقاد از ادارات و سازمان‌هایی که در قبال مردم آبادان مسئولیت دارند افزود: چرا مردم آبادان باید به‌جای شکرگذاری نعمت بزرگ الهی، به دلیل بی‌کفایتی بعضی از مسئولان دچار مصیبت و مشکلات حاد شوند.
چرا حادثه سال ۸۴ مایه عبرت مسئولان نشد

کعبی اظهار داشت: چرا آبادانی که دورتادور آن رودخانه است باید مشکل گرفتگی آب براثر بارش باران داشته باشد و چرا حادثه آب‌گرفتگی سال ۸۴ که منطقه کوی کارگر و تانکی ۲ را زیر آب برد مایه عبرت مسئولان نشد.

عضو شورای اسلامی شهرآبادان عنوان کرد: لازم بود تا شهرداری و نهادهای مختلف دولتی پس از هشدارهای ستاد مدیریت بحران ورود می‌کردند و جلوی این حادثه را می‌گرفتند. بعد از حادثه نیز وظیفه داشتند در صحنه خدمت‌رسانی حضور یابند و با همکاری هم درصدد برطرف کردن سریع مشکل اقدام برمی‌آمدند.

وی با بیان اینکه البته شهرداری نیز تلاش‌های خوبی کرد اما محدودیت امکانات موجود امکان ارائه خدمات بهتر را از شهرداری صلب کرده است، عنوان کرد: دولت‌های مختلف برای ایجاد زیرساخت‌های شهری مانند فاضلاب فرصت داشتند اما هنوز مردم با کمترین بارش باران دچار خسارت و زحمت می‌شوند. از دولتمردان می‌خواهیم تا دیرتر نشده مشکلات این شهر را به‌صورت خاص برطرف کنند و اعتبارات ویژه در نظر بگیرند.

کمک به پروژه اصلاح معابر

کعبی همچنین خواستار کمک به اتمام پروژه‌های اصلاح معابر شد و خاطرنشان کرد: بعضی از مناطق که همیشه در بارندگی‌ها مشکلاتی در آن‌ها به‌وجود می‌آمد در این حادثه دچار آب‌گرفتگی نشدند. پس نتیجه می‌گیریم چنانچه تزریق مالی صورت گیرد و بقیه مسئولان پای‌کار باشند مانند فاز ۳ و ۴ امیرآباد که شبکه فاضلاب و سیستم دفع آب‌های سطحی آن‌ها رعایت شد، در سایر مناطق نیز در آینده مشکلی به‌وجود نمی‌آید.

عضو شورای شهرآبادان تصریح کرد: از سرپرست شهرداری آبادان انتظار داریم با توجه به کمبود ماشین‌آلات به‌صورت ویژه و فوری از سایر شهرداری‌های استان درخواست کند تا ماشین‌آلات استیجاری و یا تجهیزات امانتی را در اختیار شهرداری آبادان قرار دهند تا با سرعت بیشتر و زودتر این مشکلات برطرف شوند.

وی افزود: سرپرست شهرداری آبادان همچنین در نظر داشته باشد قبل از بارندگی چاله‌های زیادی در سطح معابر داشتیم که بعد از بارندگی چند برابر شده‌اند و باید در اسرع وقت برای اصلاح آن اقدام شود.

انتهای پیام/۳۳۱/ح

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.