کد خبر : 3931
تاریخ انتشار : یکشنبه 10 شهریور 1398 - 7:35
-

۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد

۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد

۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد فرماندارمسجدسلیمان بابیان این‌که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد گفت: برای منازل آسیب‌دیده در روستاها ۱۲ میلیون تومان و در بخش شهری ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود. به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حیدر

۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد
فرماندارمسجدسلیمان بابیان این‌که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد گفت: برای منازل آسیب‌دیده در روستاها ۱۲ میلیون تومان و در بخش شهری ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.
به گزارش شبکه خبری خوزستان و به نقل از تسنیم، حجت‌الاسلام حیدر حجتی‌نیا شب گذشته در نشست خبری با اصحاب رسانه در نمایشگاه بزرگداشت هفته دولت به ساخت‌وسازهای غیرمجاز به دلیل عدم وجود طرح جامع در مسجد سلیمان اشاره کرد و اظهار داشت: طرح جامع مسجدسلیمان بعد از تصویب به دلیل آماده نشدن طرح تفصیلی اجرا نشد اما با پیگیری استاندار و اداره کل راه و شهرسازی طرح تفصیلی در حال انجام است که باید در وزارت راه و شهرسازی به تصویب برسد.

وی بابیان این‌که در مسیر سیلاب‌ها، بالای تپه و درون دره‌ها منازلی ساخته شد افزود: به دلیل عدم زیرساخت‌های مناسب به‌مرور زمان منازل مسکونی فرسوده شدند.

فرماندار مسجدسلیمان ادامه داد: از زمان وقوع زلزله تاکنون هیچ کوتاهی از طرف مسئولان شهرستان و استان صورت نگرفته و در هفته اول زلزله‌زدگان مسجدسلیمان را به‌صورت اضطراری اسکان دادیم.

وی گفت: حدود ۵۰ خانواری که منازل آن‌ها آسیب جدی دیده بود برای تمامی آن‌ها منازلی را رهن کردیم، همچنین حدود ۱۱ هزار نفر به بنیاد مسکن برای گزارش آسیب‌دیدگی منازل خود مراجعه کردند که نیاز به ارزیابی است.

حجتی‌نیا ادامه داد: بیش از ۴۰ گروه ارزیابی‌کننده از بنیاد مسکن استان خوزستان به‌طور شبانه‌روز کار ارزیابی را انجام می‌دادند.

وی بابیان این‌که در حال حاضر نیز عده‌ای به بنیاد مسکن مراجعه می‌کنند، بیان کرد: رئیس سازمان برنامه‌وبودجه کشور در سفر خود به خوزستان از واریز ۹۶ میلیارد تومان به‌حساب بنیاد مسکن برای ساخت و نوسازی منازل آسیب‌دیده خبر داد.

فرماندارمسجدسلیمان بابیان این‌که ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ‌در اختیار زلزله‌زدگان مسجدسلیمان قرار می‌گیرد تصریح کرد: برای منازل آسیب‌دیده در روستاها ۱۲ میلیون تومان و در بخش شهری ۱۵ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌شود.

وی ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه و صداوسیما گفت: زحمات اصحاب رسانه در انعکاس حادثه زلزله و عمق فاجعه پررنگ بود.

حجتی‌نیا از احداث ۱۳ هزار واحد مسکونی طی سه سال آینده برای شهرستان مسجدسلیمان خبر داد و گفت: روز گذشته کلنگ‌ این پروژه توسط رئیس سازمان برنامه‌وبودجه به زمین زده شد و در فاز اول یک هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی جابجا می‌شوند.

وی بیان کرد: تجهیزات سالن پرواز برای فرودگاه باید خریداری شود که نیاز به بودجه دارد،سازمان برنامه‌وبودجه موظف شد تا مبلغ ۲۵ میلیارد تومان برای خرید تجهیزات موردنیاز در اختیار استانداری قرار دهد و تجهیزات بعد از خریداری نصب می‌شود.

مدارس کانکسی در شهرستان کارون برچیده شدند

معصومه خنفری فرماندار کارون نیز در این نشست با بیان این‌که طی سال گذشته اقدامات زیادی در شهرستان کارون صورت گرفته است، گفت: جمع‌آوری مدارس کانکسی در شهرستان کارون یکی از این اقدامات است، شهرستان کارون درگذشته حاشیه شهر و تصور می‌شد در این زمینه آخرین شهرستان باشد اما برخلاف انتظارات در مدت کوتاهی مدارس را جمع‌آوری کردیم.

فرماندار کارون ادامه داد: در شهر کوت عبدالله مناطقی وجود داشت که آب شرب آن‌ها از چاه تأمین می‌شد که شبکه آب‌رسانی برای رفع این مشکل احداث شد.

وی بابیان این‌که برای اولین بار در استان همه مناطق شهری و روستایی زیرپوشش شبکه آب‌رسانی به‌صورت ۱۰۰ درصدی قرار گرفت اظهار داشت:متأسفانه شهرستان کارون فضای ورزشی ندارد اما در کوت امیر پروژه احداث زمین‌های چمن ورزشی را در دستور کار داریم.

خنفری افزود: نهضت آسفالت در روستاها شروع شد که حتی می‌توان گفت بسیاری از روستاها از شهر نیز آبادتر و از معابر و آسفالت خوبی برخوردارند.

وی بیان کرد: در هفته دولت ۴۶ پروژه بااعتباری بالای ۲۰۰ میلیارد تومان داریم که ۳۲ طرح افتتاح و بقیه در مرحله کلنگ زنی هستند.

فرماندار شهرستان کارون ادامه داد: یکی از کارهای خوبی که در شهرستان کارون انجام دادیم کلنگ زنی دانشگاه فنی ـ مهندسی غیرانتفاعی با مشارکت بخش خصوصی است.

خنفری گفت: برنامه‌ای برای احداث بازارچه شیلات و بازارچه سنتی و قدیمی وجود دارد که قرار است به بیرون شهرو نزدیک مجتمع پرورش ماهی آزادگان منتقل شود.

فرماندار شهرستان کارون بیان کرد: پروژه بعدی ایستگاه برق گازی ۲۰ مگاواتی است که در خوزستان بی‌نظیر است و در فاز اول ۵۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری آن است.

خنفری ادامه داد: با تکیه‌ بر اعتبارات دولتی نمی‌توانیم پاسخگوی نیازمندی‌های مردم محروم شهرستان کارون باشیم بنابراین باید بخش خصوصی وارد عمل شود.
وی یادآور شد: زمین‌های وسیعی در شهرستان کارون وجود دارد که برای جذب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آماده است.

فرماندار شهرستان کارون گفت: دارالقرآن کارون طی چند روز آینده و کتابخانه مرکزی کارون نیز که به‌عنوان بزرگ‌ترین کتابخانه استان بعد از کتابخانه اهواز است افتتاح می‌شوند.

خنفری افزود: ظرفیت بالای شهرستان در بخش کشاورزی باعث جذب گردشگران بسیاری شده و در اوج بی‌آبی بزرگ‌ترین جشنواره‌های کشاورزی و در ماه‌های خشک‌سال جشنواره انگور را برگزار کردیم.

وی تصریح کرد: محصولات کشاورزی شهرستان کارون از کیفیت بالایی برخوردار هستند، جشنواره برداشت چای قرمز را نیز برگزار کردیم که این محصول منحصربه‌فرد فقط در روستای علوه کارون کشت می‌شود.

خنفری بابیان این‌که برخی از گاومیش‌های کوت عبدالله روزی ۲۵ لیتر شیر تولید می‌کنند ادامه داد: در شهرستان بیش از ۱۴ هزار رأس گاومیش وجود دارد که مشتریانی از ایتالیا و سایر استان‌های کشور برای این دام داریم.

وی گفت: بیشتر قسمت‌های شهرستان درگیر سیلاب بود به‌طوری‌که شهرستان کارون بخشی از رودخانه شده بود اما کمترین آسیب‌ها را دیدیم چون باهمت مردم و شوراها و افراد معین استان‌های دیگر توانستیم در اطراف روستاها سیل بند محکمی از شن و ماسه ایجاد کنیم و چون امکان ورود ماشین‌آلات نبود از شن و ماسه برای ترمیم استفاده کردیم.

فرماندار شهرستان کارون خاطرنشان کرد: مردم با ایستادگی و مقاومت خود باعث شدند تا کمترین آسیب به شهرستان وارد شود.

انتهای پیام/ش

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.