کد خبر : 36530
تاریخ انتشار : چهارشنبه 23 شهریور 1401 - 15:22
-

۵۰۰ هزار قلم دارو برای زائران اربعین در شلمچه تامین شد

۵۰۰ هزار قلم دارو برای زائران اربعین در شلمچه تامین شد

آبادان – شبکه خبری خوزستان – معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی آبادان با بیان اینکه مشکل یا کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه وجود ندارد گفت: ۵۰۰ هزار قلم دارو برای زائران اربعین توسط دانشگاه علوم پزشکی آبادان تامین شده است.

به گزارش شبکه خبری خوزستان به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آبادان دکتر زینب جوانمردی چهارشنبه افزود: با توجه به پیگیری‌ مستمر از سوی این معاونت با سازمان غذا و داروی کشور برای اختصاص انواع سرم و داروهای سهمیه‌ای مورد نیاز به منظور برگزاری مراسم اربعین حسینی(ع) دارو، سرم و ملزومات پزشکی مورد نیاز، تامین و خریداری شد.

وی افزود:داروهای خریداری شده در انبار استراتژیک این معاونت که راه اندازی و تجهیز شده است،  نگهداری می‌شوند و به طور مستمر در اختیار واحدهای مستقر در بیمارستان شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز بین‌المللی شلمچه قرار می‌گیرند.
جوانمردی بیان کرد: تاکنون حدود ۲۰۰هزار قلم دارو و ملزومات به واحدهای مختلف اعم از  داروخانه شبانه‌روزی، فوریتهای پزشکی، معاونت بهداشت، دفتر پرستاری و بسیج جامعه پزشکی تحویل و مصرف شده است.
وی افزود: در حال حاضر با کمبود دارویی در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه مواجه نیستیم ضمن اینکه به طور روزانه و مستمر و به منظور جایگزینی داروها و ملزومات مصرف‌شده، این اقلام  تامین می‌شوند.
معاون دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: دارو و ملزومات مورد نیاز از ۱۰ شهریور به داروخانه شلمچه انتقال یافت و با تجهیز  آن داروخانه شبانه‌روزی مرز شلمچه رسما کار خود را آغاز کرد.
وی با اشاره به خدمات شبانه‌روزی داروخانه مستقر در بیمارستان شلمچه گفت: این داروخانه خدماتش را طبق تجویز پزشک و تحت نظر مسئول فنی داروساز داروخانه براساس نسخه دارویی به زائران ارائه می‌کند.
معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی آبادان تصریح کرد: برای اولین بار داروسازان در هر ۲ نوبت صبح و شب در داروخانه حضور دارند تا به این ترتیب بهترین خدمات و با بالاترین کیفیت به زائران ارائه شود.
دکتر جوانمردی خاطر نشان کرد: امسال برای اولین بار با راه‌اندازی انبار اربعین و سیستم تعهدی در داروخانه شلمچه، انباردار معاونت نیز به طور مستمر برای ثبت ورود و خروج دارو و ملزومات مصرفی در داروخانه حضور دارد.
وی تصریح کرد: روزانه نیروهای پشتیبانی اعم از امور عمومی، اجرایی، خدمات، نقلیه  برای هماهنگی و تسهیل امور در داروخانه شبانه‌روزی شلمچه فعالیت دارند.
این مقام مسئول دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: روزانه بیش از یکهزار نسخه از بیماران و زائران اربعین حسینی(ع) به صورت سیستمی توسط داروسازان ستاد معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشکی آبادان ثبت می‌شود.

مرکز بهداشتی، درمانی و فوریت‌های پزشکی شهید حاج قاسم سلیمانی در مرز شلمچه در زمینی به مساحت پنج هزار و ۴۰۰ مترمربع و زیربنای سه هزار مترمربع ساخته شده است.

این مرکز با ۲۴ تخت بستری و ۶۰ تخت بستری موقت دارای اتاق پزشک، بخش بستری زنان و مردان، اتاق عمل، رادیولوژی، آزمایشگاه، اتاق احیاء(CPR)، داروخانه، واحد بهداشت (نمونه گیری)، هدایت عملیات فوریت‌های پزشکی، واحد مامایی و واحد تریاژ است.

مرز بین‌المللی شلمچه در ۱۵ کیلومتری غرب خرمشهر و ۲۰ کیلومتری بصره عراق میزبان زائران اربعین حسینی است.

ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.