کد خبر : 20170
تاریخ انتشار : سه شنبه 18 شهریور 1399 - 7:50
-

۴۸پروژه بهداشتی درمانی در خوزستان بهره برداری شد

۴۸پروژه بهداشتی درمانی در خوزستان بهره برداری شد

۴۸ پروژه عمرانی، بهداشتی درمانی در خوزستان همزمان با ۱۶۴ پروژه دیگر در برخی نقاط کشور، روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.   به گزارش شبکه خبری خوزستان آیین افتتاح همزمان ۴۸ پروژه از ۱۶۴ پروژه عمرانی، بهداشتی درمانی در پویش سراسری ره سلامت

۴۸ پروژه عمرانی، بهداشتی درمانی در خوزستان همزمان با ۱۶۴ پروژه دیگر در برخی نقاط کشور، روز سه‌شنبه با حضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به صورت ویدیو کنفرانس به بهره‌برداری رسید.

 

به گزارش شبکه خبری خوزستان آیین افتتاح همزمان ۴۸ پروژه از ۱۶۴ پروژه عمرانی، بهداشتی درمانی در پویش سراسری ره سلامت در بیمارستان امام خمینی (ره) اهواز برگزار شد و در آن اعلام شد برای ۴۸ پروژه عمرانی، بهداشتی و درمانی یک هزار و ۹۲۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دراین خصوص گفت: این پروژه‌ها شامل ۲۱ پروژه درمانی طرح تحول نظام سلامت، تجهیزات درمانی و زیربنایی حوزه سلامت با ظرفیت ۱۵۶ تخت، ۱۴ پروژه مرکز خدمات جامع سلامت، پایگاه سلامت و آزمایشگاه در حوزه بهداشت، هفت پروژه احداث و تجهیز منازل پزشکان، ۶ پروژه پایگاه فوریت‌های پزشکی و پد هلیکوپتر اورژانس، در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز است.

 

فرهاد ابول نژادیان افزود: علاوه بر پروژه فاز ۲ اورژانس، راه‌اندازی بخش عفونی، خرید و راه اندازی ۲ دستگاه هواساز فشرده در مرکز آموزشی درمانی امام خمینی(ره)، احداث و راه اندازی بخش‌های برونکوسکوپی و ERCP با اعتبار ۲۲ میلیارد ریال، خرید و نصب یک دستگاه اکسیژن ساز با اعتبار ۲۴ میلیارد ریال، تهیه و نصب دستگاه تصفیه ساز فاضلاب با اعتبار ۱۰ میلیارد ریال در مرکز آموزشی درمانی گلستان اهواز بخشی از پروژه های بهره‌برداری شده بود.

 

وی ادامه داد: احداث و تجهیز ۱۲ مرکز خدمات جامع سلامت در شهرستان‌های اهواز، امیدیه، ایذه، لالی، رامشیر، هویزه، هندیجان و ماهشهر با اعتبار ۲۴۳ میلیارد ریال از جمله پروژههایی بود که بهره‌برداری شد.

 

وی در ادامه بهره‌برداری از این مراکز را از اهداف برنامه طرح تحول نظام سلامت در حوزه بهداشت برشمرد و افزود: در این مراکز با ارایه خدماتی در زمینه سلامت خانواده توسط مراقبان سلامت، بهداشت محیط و حرفه‌ای، سلامت روان، تغذیه، دهان و دندان و سلامت کودکان، تمامی خدمات و مراقبت‌های بهداشتی همچون مراقبت از مادران باردار، کودکان، نوزادان، میانسالان و سالمندان ارایه می‌شود.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز ادامه داد: احداث و تجهیز کلینیک تخصصی شهدای شهرستان ایذه، تعمیر و تجهیز پلی کلینیک بیمارستان ۲۲ بهمن شهرستان مسجدسلیمان با اعتبار ۸۰ میلیارد ریال، تجهیز و راه‌اندازی آزمایشگاه آب شبیشه در شهرستان حمیدیه، آزمایشگاه مرکزی تشخیص طبی شهرستان رامشیر از دیگر پروژههای بهره‌برداری شده در حوزه بهداشت با اعتبار ۱۷ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال بود.

 

ابول نژادیان ادامه داد:احداث و تجهیز چهار واحد مسکونی ویژه پزشکان در شهرستان‌های امیدیه، ایذه، ماهشهر و مسجد سلیمان با ۸۰ میلیارد ریال، راه‌اندازی بیمارستان محلی آیت ا… کرمی(ره) در شهرستان هویزه با ظرفیت ۲۱ تخت و اعتبار ۲۶ میلیارد ریال، راه‌اندازی بخش داخلی شماره (۲) با ظرفیت ۲۰ تخت بیمارستانی با اعتبار۲۰ میلیارد ریال و بخش ICU۲ با ظرفیت ۱۳ تخت و اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در شهرستان اندیمشک از دیگر موارد بهره برداری شده در آیین امروز بود.

 

وی گفت: در راستای بازسازی و تجهیز اتاق‌های عمل در بیمارستان امام رضا (ع) شهرستان امیدیه، مبلغ ۲۰ میلیارد ریال و برای تامین فضای فیزیکی، نصب و راه‌اندازی ۲ دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان سینا در شهرستان کارون نیز بیش از ۴۲ میلیارد ریال هزینه شده است.

 

وی با اشاره به احداث و تجهیز پنج پایگاه فوریت‌های پزشکی در خوزستان افزود: این پایگاه‌ها در شهرستان‌های ایذه، اندیکا، هویزه و هندیجان با اعتبار۴۶ میلیارد ریال بهره‌برداری شده‌اند.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.