کد خبر : 17570
تاریخ انتشار : چهارشنبه 18 تیر 1399 - 4:15
-

۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان ‌افتتاح شد

۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان ‌افتتاح شد

گروه استان‌ها ـ وزیر نیرو ۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان را با اعتبار ۳ هزار و صد میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت انتقال شبکه برق خوزستان ۷۰درصد افزایش یافت. ۴۰ پروژه برق‌رسانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار و صد میلیارد ریال در دهمین هفته

گروه استان‌ها ـ وزیر نیرو ۴۰ پروژه برق منطقه‌ای خوزستان را با اعتبار ۳ هزار و صد میلیارد ریال از طریق ویدئوکنفرانس افتتاح کرد. با افتتاح این طرح‌ها ظرفیت انتقال شبکه برق خوزستان ۷۰درصد افزایش یافت.

۴۰ پروژه برق‌رسانی شرکت برق منطقه‌ای خوزستان با ارزش سرمایه‌گذاری سه هزار و صد میلیارد ریال در دهمین هفته از پویش «هر هفته الف ب_ایران» با حضور وزیر نیرو ، همزمان با استان‌های خراسان شمالی و مازندران از طریق ویدئو کنفرانس افتتاح شد.

این پروژه‌ها که در بخش افزایش ظرفیت پست‌ها، افزایش ظرفیت بانک خازنی و افزایش طول خطوط در نقاط مختلف استان خوزستان است، باعث تقویت زیرساخت‌های صنعت برق در استان، افزایش پایداری و کاهش خاموشی‌ها خواهد شد.

رضا اردکانیان وزیر نیرو روز سه‌شنبه در دهمین هفته از پویش” هر هفته الف، ب، ایران” اظهار داشت: ۴۰ پروژه صنعت برق خوزستان با اعتبار ۳ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال در این پویش به بهره‌برداری رسید. این پروژه‌ها شامل ۱۸۵ کیلومتر خط ایجاد شده، تعویض بیش از ۱۲۳ کیلومتر هادی معمولی و پرظرفیت و همچنین ایجاد ۹۶ کیلومتر فیبرنوری است.

فاضل عبیات معاون عمرانی استاندار خوزستان نیز در این مراسم با اشاره به مسئله پایداری شبکه برق خوزستان گفت: با شروع فصل تابستان مساله پایداری شبکه برق خوزستان به یک موضوع مهم تبدیل شده که بهره‌برداری از ۴۰ پروژه صنعت برق خوزستان پایداری بیشتر شبکه برق این استان را به دنبال دارد.

وی بیان کرد: استان خوزستان در صنعت برق جزء استان‌های پیشرو بوده به همین دلیل بسیاری از خطوط انتقال برق و تاسیسات مربوط به آن فرسوده و قدیمی شده‌اند از این رو اجرای چنین پروژه‌هایی در پایداری شبکه برق تاثیر مستقیم دارد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان نیز با بیان اینکه ۱۲۳٫۵ کیلومتر شبکه هادی پرظرفیت برق در استان خوزستان تعویض شده‌است گفت:این اقدام باعث افزایش ۷۰درصدی ظرفیت انتقال شبکه برق خوزستان ‌شد.

دشت بزرگ بیان کرد: ۱۳ پروژه شامل افزایش ظرفیت ۴۱۵ مگاولت آمپر به شبکه پست های فشار قوی، پنج پروژه شامل افزایش ۳۸٫۵ مگاوات ظرفیت به شبکه بانک خازنی، ۱۲ پروژه افزایش ظرفیت طول ورود به شبکه به میزان ۱۸۶ کیلومتر مدار ۴۱۹، ۹ پروژه تعویض هادی پرظرفیت به طول ۱۲۳٫۵ کیلومتر، افزایش ظرفیت فیبر نوری به میزان ۹۶ کیلومتر است.

وی با اشاره به رضایتمندی مردم در این بازه زمانی اول تا اواسط تیرماه ادامه داد: حدود ۳۰درصد از شبکه و ۲۶درصد پست‌های برق استان خوزستان عمر بالای ۳۰ سال دارند که این مسئله به دلیل پیشرو بودن صنعت برق خوزستان در اجرای تاسیسات زیربنایی در سطح صنعت برق کشور است.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.