کد خبر : 35865
تاریخ انتشار : چهارشنبه 12 مرداد 1401 - 10:13
-

رئیس اداره دامپزشکی شادگان:

خبرنگار : مرتضی صویلاتی

۲ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در شادگان تشکیل شد

۲ اکیپ نظارت دامپزشکی ویژه تاسوعا و عاشورا در شادگان تشکیل شد
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان شادگان گفت: ۲ اکیپ‌های نظارت بهداشتی و شرعی دامپزشکی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در شهرستان شادگان تشکیل شد.

دکتر حسین هاشمی در گفتگو با خبرنگار ما در شادگان اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی امسال دو اکیپ ثابت و سیار متشکل از یک دامپزشک، دو بازرس بهداشتی گوشت و یک ناظر شرعی، بر ذبح دام های نذری نظارت خواهند کرد.

وی با اشاره به فعالیت کشتارگاه‌ دام شهرستان در روز های یاد شده افزود: ذبح دام در کشتارگاه در روزهای تاسوعا و عاشورا بصورت رایگان انجام خواهد شد.

رئیس اداره دامپزشکی شادگان بر لزوم آگاهی شهروندان از خطر بیماری‌های مشترک دام و انسان به خصوص (تب کریمه کنگو، بروسلوز، کیست هیداتید و …) تاکید کرد و گفت: رعایت نکات بهداشتی در هنگام ذبح بسیار حائز اهمیت است و افراد در صورت رعایت نکردن موارد بهداشتی در هنگام ذبح ممکن است به بیماری‌های خطرناک من جمله تب کریمه کنگو مبتلا شوند.

هاشمی در پایان گفت: به منظور حفظ بهداشت محیط و سلامت مصرف‌کنندگان و پیشگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان، دام مورد نیاز خود را فقط از مراکز مجاز مورد تایید دامپزشکی تهیه و ترجیحاً در کشتارگاه تحت نظارت دامپزشکی کشتار شود.

برچسب ها :

ناموجود
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰
  • نظرات ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
  • نظراتی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • نظراتی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.